2023-02-25, 20:02
Medlem
maxatdunders avatar
Kille ska hämta sin lillebrorsa men blir skjuten till döds.

Vad tycker ni om agerandet? Jag tror polisen yrkar eller kommer säga att BO försökte nå efter hans pistol under tumultet pch kanske blir frisläppt i Amerika men tycker hela scenariot var högst tvivelaktigt hur de(iaf han som sköt) agerade från första början. Man ser att BO är nervös och förmodligen påtänd/at, men varför kan man inte använda en taser i stället?

Youtubelänk - hemsk klipp dock, så se på egen risk
Citera
2023-02-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kille ska hämta sin lillebrorsa men blir skjuten till döds.

Vad tycker ni om agerandet? Jag tror polisen yrkar eller kommer säga att BO försökte nå efter hans pistol under tumultet pch kanske blir frisläppt i Amerika men tycker hela scenariot var högst tvivelaktigt hur de(iaf han som sköt) agerade från första början. Man ser att BO är nervös och förmodligen påtänd/at, men varför kan man inte använda en taser i stället?

Youtubelänk - hemsk klipp dock, så se på egen risk
Tittade du på klippet över huvud taget?

Nu vet jag inte hur dina föräldrar uppfostrade dig, men att spontant börja rota i innerfickor och brottas med polisen öppnar sällan upp för en bra kommunikation. Och om snubben hade en pistol på sig, skulle de ha börjat med att bjuda på varmkorv, som den svenska polisen? Och varför sitter han i baksätet när han "hämtar sin bror"?
Citera
2023-02-25, 20:20
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Tittade du på klippet över huvud taget?

Nu vet jag inte hur dina föräldrar uppfostrade dig, men att spontant börja rota i innerfickor och brottas med polisen öppnar sällan upp för en bra kommunikation. Och om snubben hade en pistol på sig, skulle de ha börjat med att bjuda på varmkorv, som den svenska polisen? Och varför sitter han i baksätet när han "hämtar sin bror"?

Han börjar rota i fickorna EFTER att polisen frågat efter hans ID... Har du sett klippet? Innan gjorde han inget suspekt egentligen förutom att vara lite påtänd.
Citera
2023-02-25, 20:38
Medlem
En av snutarna flinade till lite när det var klart. Antagligen sprutade han ner sina brallor också.
Citera
2023-02-25, 20:41
Medlem
Citat:
Han börjar rota i fickorna EFTER att polisen frågat efter hans ID... Har du sett klippet? Innan gjorde han inget suspekt egentligen förutom att vara lite påtänd.
Polisen frågar om han har några vapen. Snubben säger att han tror att han har en fickkniv och börjar rota i fickan. Snubben stoppar något i munnen. Polisen frågar vad det var han stoppade i munnen och börjar slita ut honom, och då börjar han brottas med polisen.

Är du totalt blind, eller?
Citera
2023-02-25, 20:43
Medlem
Polisen står och småflinar 2 minuter efter att han nyss mördat en person. Tvi fyfan!
Jag är övertygad om att han kommer ställas inför rätta i det här fallet.

"jag TRODDE han hade en pistol" är inte ett skäl till att avrätta någon. Dessutom finns det ingenting i videon som pekar på att han va beväpnad, därmed kommer "trodde" argumentet ses som en efterkonstruktion. Inget panikartat "GUN, GUN, GUN!" eller nått annat som får det att se ut som en handling i desperation finns.
argumentet "han försökte sträcka sig efter min pistol" håller inte heller, polisen hade sådan kontroll över sin pistol att han lyckas avsäkra den och skjuta killen, full kontroll över sin pistol. Argumentet faller.

Snuten torskar på detta..
Citera
2023-02-25, 20:43
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
En av snutarna flinade till lite när det var klart. Antagligen sprutade han ner sina brallor också.
Han njöt av att ta en oskyldig människas liv, riktig psykopatsnut som bara låter honom ligga och blöda ut på marken.

Hoppas han blir fälld som George Floyds mördare.
Citera
2023-02-25, 20:56
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Polisen frågar om han har några vapen. Snubben säger att han tror att han har en fickkniv och börjar rota i fickan. Snubben stoppar något i munnen. Polisen frågar vad det var han stoppade i munnen och börjar slita ut honom, och då börjar han brottas med polisen.

Polisen frågar först efter ID, såklart han börjar rota efter fickorna, direkt efter att han börjar rota så ställer han frågan medvetet om vapen och gör hela situationen onödigt intensiv. Jag tycker inte han förtjänade att dö, men du får tycka det.
Senast redigerad av maxatdunder 2023-02-25 kl. 21:37.
Citera
2023-02-25, 21:03
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Han njöt av att ta en oskyldig människas liv, riktig psykopatsnut som bara låter honom ligga och blöda ut på marken.

Hoppas han blir fälld som George Floyds mördare.
Håller med! Riktig psykosnut haha
Citera
2023-02-25, 21:16
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP

Märkte också detta han har precis dödat en person sen flinar när han förklarar psykopat vibbar.
Citera
2023-02-25, 21:18
Medlem
Citat:

Han hade ju inte hotat dem eller gjort något. Tvärtom så kommunicerade han lugnt och började rota i fickorna efter ID efter att de bad honom visa ID. De brottade ner honom jättelätt, och hade med enkelhet kunnat få på honom handfängsel. Om de upplevt det som svårt att genomföra hade de kunnat använda pepparspray eller tazer. Att skjuta en redan övermannad person är såklart endast sjukt.

Du kan inte tycka att man förtjänar att dö för att man stoppar ett pill i munnen och sedan (med all rätta utifrån den kunskap de i USA har om poliskåren) bli rädd för vad de gör och försöka försvara sig?
Citera
2023-02-25, 21:19
Medlem
Citat:
Polisen frågar först efter ID, såklart han börjar rota efter fickorna, direkt efter att han börjar rota så ställer han frågan medvetet om pistoler och gör hela situationen onödigt intensiv. Jag tycker inte han förtjänade att dö, men du får tycka det.
Jag tycker inte att han "förtjänar att dö", men försätter man sig i vissa situationer, så ska man inte bli förvånad om man råkar illa ut. Det är ju inte som att snuten skjuter varje person de stoppar i en rutinkontroll. Hade han tagit handen ur fickan, och lagt sig fredligt på marken, så hade det här inte hänt. Det bästa sättet att bli skjuten av en polis är att börja slåss med polisen när de frågar om du har ett vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in