2023-03-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är ett generellt "statement" av noll värde då det inte är applicerbart.

"Applicerbart", låter som du avser att det inte är möjligt att låta barn närvara i domstol med hänsyn till dem. Så är det men det ändrar inte det faktum att deras vittnesmål då inte blir lika säkra. Försvaret kan ju inte ställa motfrågor och avslöja felaktigheter.
Citera
2023-03-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Härom dagen använde du en podd som rättskälla och nu använder är din rättskälla ett inlägg i tråden. Det är lite gulligt.

Nej jag använde en advokat som källa och nu använde jag domen i detta mål som källa. Båda säger att du hade tokfel i ditt påstående men du är inte man nog att ta emot det.
Citera
2023-03-06, 15:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tja, idioten rubin22 menar ju att pungen är en del av snoppen
Man kan iofs få ”en spark på kuken” som gör ont! :-D

Men nej, ytterst få skulle hävda att man tafsar någon på snoppen om man bara rör pungen.

Mysteriet kvarstår hur man kan blir åklagare om man är så j-a dum att man låter en sexualbrottsling går fri pga att man inte kan bevisa hur långt in fingret var. Att hon sedan skyller på HRs ordförande när hon själv har 100% beslutsrätt om brottsrubriceringen, det är så ryggradslöst att hon borde omplaceras endast därför. Att det skall vara så svårt att medge sina misstag. Men det går ju iofs hand i hand med inkompetensen i brottsrubriceringen.
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-03-06 kl. 15:15.
Citera
2023-03-06, 15:21
Medlem
Så för att summera tråden:

Det enda bevis som finns är flickans återberättade historia och försvaret har inte ens kunnat ställa kritiska frågor till flickan om sin berättelse.

Kan man göra det mer rättsosäkert än så här?
Givetvis ska det bli en friande dom men inte bara pga de skäl som har åberopats av rätten.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2023-03-06 kl. 15:24.
Citera
2023-03-06, 15:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fast ordet är ju uppenbart inte klart. HR slår upp ’snippa’ i Svensk Ordbok och där anges att det avser den yttre delen av könsorganet. Sedan har vi olika tyckare som anser att ordet betydelse solklart är något annat, vilket är märkligt då ordet såvitt jag förstår bara funnits sedan 2006 (!).

Jag vill förtydliga att jag personligen skulle tolka ”in i snippan” som ”in i vaginan”, men det är en subjektiv bedömning och inget en dom bör hänga på. Saken kompliceras också av att 10-åringen tydligen sagt lite olika saker vid olika tillfällen.

Det helt bisarra är att man ens överväger att döma någon till 3 års fängelse baserat på inspelade videoförhör, när det fanns alla möjligheter att fråga målsägande vad hon menade i huvudförhandlingen. Man ryser vid tanken på vad en sådan här rättsprocess skulle kunna innebära om en myndighet ville sätta dit en meningsmotståndare, likt vad som hände i Belarus i veckan.

Edit:
TR har uppenbarligen ansett ’snippa’ och ’vagina’ som synonymer, och använder genomgående det senare i sin dom (https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fdelafil.se%2Fdc7c00d070b 9684b%2FSnippadomen.pdf). Det är uppenbart felaktigt. Orden är inte synonymer och om TR tyckte betydelsen av ’snippa’ var glasklar frågar jag mig varför de inte skrev det själva i så fall!

Det är direkt fel att flickan skall ha sagt något annat eller varit osäker.
Hon, i förhör och samtal, har konsekvent uppgett att finger varit in i snippan.
Nån gång har hon sagt ”långt in”, nån gång att finger varit inne.

Det är mottagaren av anmälan som uppfattat/missförstått att flickan sa att hon ej är säker.
Ej flickans ord alltså.

Snippa med ett finger inne kan aldrig betyda något annat för en tio-åring, än att finger varit inne i slidan.
Orden är synonyma för henne, och det är inget annat hon avser.
Vad ordbok och senare hovrätt eller skribenter här uppfattar vara synonymt och inte, är inte värt ett ruttet dugg faktiskt.

Varför skulle TR utveckla något som är så glasklart?
Det är ungefär som att ha en utläggning om en blå flyktbil vid ett bankrån, och på olika vis antingen befästa eller förvränga färgen marinblå då det måste differentieras mellan ordvalen djupblå eller midnattsblå.
Bärande detalj är det, men när det kommer till självklarheter finns ju ingen mening att rota runt?

Poängen är att flickan konsekvent berättar att ett finger är inne, samt även visar med handgester hur mannens finger trycks in i henne.

Det enda som är bisarrt här, är att rätten missbrukar och felhanterar lag och juridik till denna grad man nu gjort.
Citera
2023-03-06, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Snippa med ett finger inne kan aldrig betyda något annat för en tio-åring, än att finger varit inne i slidan.
Just den här punkten är det väldigt delade uppfattningar om.
Citera
2023-03-06, 16:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tja, idioten rubin22 menar ju att pungen är en del av snoppen

Det är ju du som är idioten och inte vet att snopp och penis är synonymt med penisskaft och pung!
Har du aldrig ritat en snopp/penis!

Jävla dumma idiot!

https://killar.se/vanliga-fragor/kroppen-och-snoppen
Citera
2023-03-06, 16:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, de är uppenbart inte synonymer.
’snippa’ syftar enligt Svensk Ordbok på de yttre delarna av könsorganet, och några menar att det även syftar på de inre delarna, dvs vaginan.
’slida’ är däremot alltid den inre delen, dvs vaginan.

’fitta’ och ’snippa’ skulle kunna vara synomymer, men enligt Svensk Ordbok är de alltså inte det. Problemet ligger delvis i att ordet ’snippa’ skapats av RFSU (?) först 2006 (?) som en motvikt till ’snopp’. Redan där kan man ana en skillnad mot ’slida’ eller ’fitta’, eftersom ’snopp’ är en yttre del och t.ex. inte innefattar vare sig pung, prostata eller sädesledare.
Snopp innefattar även pung!
Har du aldrig ritat en snopp?
Citera
2023-03-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Snopp innefattar även pung!
Har du aldrig ritat en snopp?

Neon snopp inkluderar inte pung.
Jag brukar dock inte rita det som du tycks hålla på med.
Citera
2023-03-06, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är ju du som är idioten och inte vet att snopp och penis är synonymt med penisskaft och pung!
Har du aldrig ritat en snopp/penis!

Jävla dumma idiot!

https://killar.se/vanliga-fragor/kroppen-och-snoppen
Du kan ju komma tillbaka när du lärt dig prata som en vuxen människa samt citera det som stödjer din tes ur källan. Senast du gjorde ett försök att vara lite tuff så sa ju källan till och med mot ditt eget påstående, så sannolikheten att jag tänker ödsla tid på att kolla på dina källor än en gång är rätt låg.

Men var inte orolig. Nästa år kommer du nog in på särskolan.

EDIT:

Men citera gärna den delen av länken som styrker din tes.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-03-06 kl. 17:43.
Citera
2023-03-06, 16:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Neon snopp inkluderar inte pung.
Jag brukar dock inte rita det som du tycks hålla på med.
Jag har inte skrivit att jag brukar rita snoppar/kukar/penisar/manslemmar det brukar ju ni grabbar göra.
Vad jag minns från min skoltid och senare har jag aldrig sett en snopp/kuk/penis/manslem ritad utan pung, har du?
Det går ju faktiskt söka på Google också om du nu vet vad det är?

Finn nu källan att Snopp/kuk/penis/manslem inte innefattar pung.
Så blir du trodd.
Citera
2023-03-06, 16:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
"Applicerbart", låter som du avser att det inte är möjligt att låta barn närvara i domstol med hänsyn till dem. Så är det men det ändrar inte det faktum att deras vittnesmål då inte blir lika säkra. Försvaret kan ju inte ställa motfrågor och avslöja felaktigheter.
Alltså är ditt inpass inte applicerbart och därför fullständigt meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in