2023-02-23, 16:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsacsenVibevej
Mats Löfving var precis som vilken 60-årig gubbe som helst. Det finns ingen som helst anledning till att varken fira eller gråta.
Massor av folk dör varje dag utan ens en enda notis någonstans. Det enda som skilde honom från övriga var hans titel men summan av sådana är densamma.
Och att han anställde homewreckern Lin×a Sta×f på väldigt lösa grunder.
Från chaffis i sin farsas lantbruksbilpark till direktris för polisen...
Citera
2023-02-23, 16:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Strandhäll trodde blått hjärta stod för moderat hjärta. Vanligt förekommande hjärnsläpp när det gäller Strandhäll och det blivit lite vin. Efter andra påpekat detta raderade hon inlägget som det aldrig hänt.
Modus operandi, hon hoppades att inga fler skulle märka. Gudars vad jag avskyr denna förvuxna fjortis. *väs*
Citera
2023-02-23, 17:03
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Men nu var det en före detta polis som skrev något om sin forna polischef, något som även framgick av tweeten. Vad spelar det för roll om folk utanför poliskretsar använder begreppet? Strandhäll har redan spytt ut mer vulgäriteter, oförskämdheter och osmakligheter på Twitter än de flesta gör under hela sina liv, är inte redan det tillräckligt med skäl för henne att knipa igen?

Han som skrev är nog inte dummare än att han begrep hur hans ord skulle kunna tolkas...
Citera
2023-02-23, 17:07
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
En av dom mesta populära svenska tv-serierna de senaste åren heter "Tunna Blå Linjen", det är knappast ett obskyrt begrepp år 2023.

Jodå, jag känner till den serien även om jag inte brukar titta på den. Och jag måste erkänna att jag inte visste att ordet "blå" i titeln anspelar på färgen på polisens uniformer...
Citera
2023-02-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Hej!

Jag är säker på att ni har hört om det angreppet från Socialdemokraternas Annika Strandhäll efter att den avlidne polischefen Mats Löfving hittats död i sitt hem. Hon twittrade ett inlägg som innehöll orden "Lägg bara ner" till en M-politiker, efter att han skrivit att Löfving hade "ett blått hjärta".

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende från en svensk politiker? Hur borde detta ha hanterats? Är det fel att politisera någon som har avlidit?

https://nyheteridag.se/strandhalls-p...iska-beskedet/
Moderatsvinet försöker plocka billiga politiska poänger. Han kanske kunde ha väntat tills liket har kallnat. Men det du tar med dig från detta är att Annika är dum som reagerade mot det? Har du en diagnos eller vad är ditt problem?
Citera
2023-02-23, 17:14
Medlem
rotesaus avatar
Mycket ängsligt beteende av Strandhäll. Hysteriskt.
Citera
2023-02-23, 17:18
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Med tanke på hur snabbt hon raderade så är det liksom allmänt känt. Om man inte likt Strandhäll bara ser politik överallt och är lite på lyset sent lill-lördag. Att det även var en anekdot från polislivet direkt före borde gjort det än tydligare att det var saker som Hill Street Blues, Tunna blå linjen osv som färgen syftade på.

Men Strandhäll kommer givetvis gråta att hon blev attackerad av troll som tyckte att det var dumt skrivit av henne.

Ha ha ha, jag måste erkänna att jag aldrig har fattat att referenserna till färgen blå/blue i de tv-serier du nämner anspelar på polisens blå uniformer!

Den sistnämnda har jag iofs aldrig tittat på, däremot på Hill Street-gänget. Och då har jag läst "blues" som musikstilen med samma namn, ungefär "här kommer en blues (i form av en tv-serie), som handlar om polislivet på Hill Street". Vilket iofs nog också är en korrekt tolkning...
Citera
2023-02-23, 17:21
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag har heller aldrig hört uttrycket men när jag såg twitter-inlägget i sin helhet här ovanför i inlägg #39 så är jag tämligen säker på att även jag, som aldrig hört det tidigare, hade förstått vad det handlade om.

Jo, och det gjorde jag nog när jag såg twitterinlägget också (råkade göra det rätt snabbt på twitter), men jag förstår nog att det kan missas.
Citera
2023-02-23, 17:25
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Hej!

Jag är säker på att ni har hört om det angreppet från Socialdemokraternas Annika Strandhäll efter att den avlidne polischefen Mats Löfving hittats död i sitt hem. Hon twittrade ett inlägg som innehöll orden "Lägg bara ner" till en M-politiker, efter att han skrivit att Löfving hade "ett blått hjärta".

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende från en svensk politiker? Hur borde detta ha hanterats? Är det fel att politisera någon som har avlidit?

Tycker man bara borde lägga ned Twitter. Om något har den bara fört fram människors värsta sidor.
Citera
2023-02-23, 17:26
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Att ett blått hjärta, eller bara färgen blå representerar polisen är inget nytt och är inget som tunna blå linjen har kommit på, mer att det har uppmärksammats mer i Sverige.
Det är ett väldigt välkänt uttryck världen runt, inte minst i USA.
Så det är ytterst märkligt att en politiker, inte minst av hennes rang inte kopplade detta.
Ännu märkligare att ens skriva den meningen öht, även om hon missförstod vad blått hjärta betyder.

Detta är dock ännu en grej som kommer att sopas under mattan, nästa vecka tänker vi inte på det längre.

Jo, håller med - och uttryck med "blå" och polisen ingen nyhet varken för mig eller världen. Att jag nämnde serien var mest för att folk t.ex. på Twitter nämnde den som exempel efter Stranhälls fadäs.

Min poäng bara att jag tycker "blått hjärta" (skrivet av en moderat) inte är helt jämförbart med andra polisuttryck med "blå", dels därför att det inte är etablerat, dels därför att motsatsen (rött hjärta, hjärtat är rött osv) ofta använts politiskt.
Citera
2023-02-23, 17:38
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Hej!

Det borde vara mot lagen att politiker har twitter konton. Det lilla förtroende dom eventuellt har kvar kan snabbt raderas ut ifall dom fylletwittrar eller har lågt blodsocker. eller in Strandhälls fall : En allmän rugguggla med dåligt omdöme

Den här sista tweeten av Strandhäll får en att fundera om inte hon har förbrukat en jävla massa vuxenpoäng tidigare

Det står :

och om jag missförstod Kärrholms blått hjärta, slå på det då om du mår bättre, jag tog bort min kommentar. Denna fråga berör mig.
Senast redigerad av Upplyften 2023-02-23 kl. 17:43.
Citera
2023-02-23, 17:42
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Onödigt skulle jag vilja påstå, tysta någon gör man alltid bäst genom att ignorera denne. Sen är det dålig stil av M att redan börja ta politiska poäng av någon som varit död i knappt ett dygn. Vänta någon vecka istället om ni nu ens behöver göra det.
Sossarna tar politiska poäng i alla lägen och skulle kliva över Löfvings lik om så behövdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in