2023-02-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Tycker man bara borde lägga ned Twitter. Om något har den bara fört fram människors värsta sidor.

Felet var att jättebebisen Trump började leka med sin mobil i stället för att klia sig på pungen.

Då startade den här idiotin, som vuxna inte ens skulle ägna sig åt överhuvudtaget.

Det är ju textmeddelanden startat för fjortisar, typ Tiktok nu, när bandbredd klarar av att hantera video i större omfattning.
Detta ofog har vuxna människor anammat i sin leda, när de inte hittar annat än facebook o skit att fippla med på sin nyinköpta mobil.

Är nog bara en tidsfråga innan gravt efterblivna vuxna som AS börjar med inlägg på Tiktok förresten..
Citera
2023-02-23, 17:58
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Annika har jag alltid fått psykopat-vibbar ifrån. Undra hur empatisk hon var bland stängda dörrar när innan och efter hennes make tog sitt liv.

Hon knullade ju Lill-Mogge dagen efter. Hon har psykopatögon och psykopatbeteende.
Citera
2023-02-23, 18:19
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är det verkligen vedertaget att säga att en dedikerad polis har ett "blått hjärta", med syfte på uniformens färg?
Jag har vandrat på denna jord i över 60 år och har aldrig hört eller läst det uttrycket!

När det dessutom är en moderat som skriver det, så är det klart att Strandhäll (och säkert majoriteten av övriga invånare i Sverige) tror att det handlar om en politisk färg...

Hade du varit det minsta allmänbildad och inte bara lagt dina 60 år på att gråtrunka till sovjetisk marschmusik så hade du vetat det.
Citera
2023-02-23, 18:41
Medlem
Citat:
Det trodde även jag, och förmodligen även 99 % av befolkningen här i landet.

Att säga att en polis har ett "blått hjärta", med syfte på uniformen, är helt nytt för mig! (Och möjligen bara en efterhandskonstruktion till moderatens inlägg, vad vet jag....)

Nä, du är väl sosse kan man gissa, och sossar brukar hänga och glo på burken och polisserier på polisserier så att man missat att färgen blå har fler betydelser än en moderatfärg en bedrift. Polisen färg är blå. I hela världen faktiskt. Om man inte vet det är man hopplöst obildad. Och att vara så obildad och vara en ex rikspolitiker är sanslöst.
Citera
2023-02-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndrarEnbart
Felet var att jättebebisen Trump började leka med sin mobil i stället för att klia sig på pungen.

Då startade den här idiotin, som vuxna inte ens skulle ägna sig åt överhuvudtaget.

Det är ju textmeddelanden startat för fjortisar, typ Tiktok nu, när bandbredd klarar av att hantera video i större omfattning.
Detta ofog har vuxna människor anammat i sin leda, när de inte hittar annat än facebook o skit att fippla med på sin nyinköpta mobil.

Är nog bara en tidsfråga innan gravt efterblivna vuxna som AS börjar med inlägg på Tiktok förresten..

Inget fel på Trump. Han twittrade för att han gillade att folk blev tvärförbannade
Citera
2023-02-23, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Inget fel på Trump. Han twittrade för att han gillade att folk blev tvärförbannade
ExaKt, genialiskt. Tillomed avstängningen är genialisk.
Citera
2023-02-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Helt riktigt, fel av mig. Det borde ha inletts med "Grejen" i stället för "felet"
Citera
2023-02-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ha ha ha, jag måste erkänna att jag aldrig har fattat att referenserna till färgen blå/blue i de tv-serier du nämner anspelar på polisens blå uniformer!

Den sistnämnda har jag iofs aldrig tittat på, däremot på Hill Street-gänget. Och då har jag läst "blues" som musikstilen med samma namn, ungefär "här kommer en blues (i form av en tv-serie), som handlar om polislivet på Hill Street". Vilket iofs nog också är en korrekt tolkning...
Men har du aldrig hört tals om Farbror Blå.

Jag har alltid vetat att Farbror Blå är polisen, det jag har funderat på är huruvida betydelsen polis kom före eller efter Elsa Beskows Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin och Farbror Blå.
Vet inte om han funkade som polis i hennes böcker.

Tv-serien, som jag inte sett, där trodde jag namnet var dubbeltydigt; T-banans blå linje i kombo med polisen.
Citera
2023-02-23, 19:35
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndrarEnbart

Tro mig, det var illa långt innan det där oranga ankan gjorde sin entré.
Citera
2023-02-23, 19:38
Medlem
Strandhäll såg rött...
och då avser jag rödvinet som hon pimplade i sig.
Citera
2023-02-23, 19:56
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Är det fel att politisera någon som har avlidit?
/[/url]
ja hon tyckte väl att magnus gjorde det och tyckte det var fel.
och det är ju lite fel att göra det innan liket kallnat.
fast han gjorde ju inte det så då borde saken vara utagerad sett från vad han gjorde.
och efter hennes förklaring förstår man ju att det var ett missförstånd vilket hon har meddelat.
jag trodde själv han menade moderaterna ett ögonblick och undrade "vad fan skriver han?"
Så....
att skriva om detta och blåsa upp och anklaga till höger och vänster det är väl bara fittor som gör?
och medier som vill ha klick naturligtvis.
Fittmedier.
Citera
2023-02-23, 20:31
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Blått hjärta är politiskt uttal. Moderaterna associerar med blå. Blåbrun..
Ja är man dum I huvudet så är det lätt att tro.
Vad sägs om lite bakgrundskontroll så man är helt säker på vad ordet betyder innan man spyr ut sitt hat?
Klassiskt beteende för en fylleskalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in