• 1
  • 2
2023-02-23, 14:15
Medlem
asdhundrafogs avatar
Hej!

Jag är säker på att ni har hört om det angreppet från Socialdemokraternas Annika Strandhäll efter att den avlidne polischefen Mats Löfving hittats död i sitt hem. Hon twittrade ett inlägg som innehöll orden "Lägg bara ner" till en M-politiker, efter att han skrivit att Löfving hade "ett blått hjärta".

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende från en svensk politiker? Hur borde detta ha hanterats? Är det fel att politisera någon som har avlidit?

https://nyheteridag.se/strandhalls-p...iska-beskedet/
Citera
2023-02-23, 14:19
Onödigt skulle jag vilja påstå, tysta någon gör man alltid bäst genom att ignorera denne. Sen är det dålig stil av M att redan börja ta politiska poäng av någon som varit död i knappt ett dygn. Vänta någon vecka istället om ni nu ens behöver göra det.
Citera
2023-02-23, 14:20
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Hej!

Jag är säker på att ni har hört om det angreppet från Socialdemokraternas Annika Strandhäll efter att den avlidne polischefen Mats Löfving hittats död i sitt hem. Hon twittrade ett inlägg som innehöll orden "Lägg bara ner" till en M-politiker, efter att han skrivit att Löfving hade "ett blått hjärta".

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende från en svensk politiker? Hur borde detta ha hanterats? Är det fel att politisera någon som har avlidit?

https://nyheteridag.se/strandhalls-p...iska-beskedet/

Annika har jag alltid fått psykopat-vibbar ifrån. Undra hur empatisk hon var bland stängda dörrar när innan och efter hennes make tog sitt liv.
Citera
2023-02-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Onödigt skulle jag vilja påstå, tysta någon gör man alltid bäst genom att ignorera denne. Sen är det dålig stil av M att redan börja ta politiska poäng av någon som varit död i knappt ett dygn. Vänta någon vecka istället om ni nu ens behöver göra det.

Det var inte politiska poäng, det var ett inlägg som berörde en gammal kollega inom polisen.

Sen har fler än en funderat på om inte Strandhäll skulle må braav att ha ett alkolås kopplat till sitt twitterkonto genom åren.
Citera
2023-02-23, 14:27
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Hur är det politisk poäng att hedra någon som har dött? Är väl knappast att de får mer väljare genom att göra det. Som att inte alla politiker gör det.
Citera
2023-02-23, 14:27
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Det var inte politiska poäng, det var ett inlägg som berörde en gammal kollega inom polisen.

Sen har fler än en funderat på om inte Strandhäll skulle må braav att ha ett alkolås kopplat till sitt twitterkonto genom åren.
Det spelar ingen roll, man ska inte uttala sig första dygnet överhuvudtaget. Vänta någon vecka så visas respekt för de anhöriga.
Citera
2023-02-23, 14:28
Mats Löfving var precis som vilken 60-årig gubbe som helst. Det finns ingen som helst anledning till att varken fira eller gråta.
Massor av folk dör varje dag utan ens en enda notis någonstans. Det enda som skilde honom från övriga var hans titel men summan av sådana är densamma.
Citera
2023-02-23, 14:35
Medlem
TokigSkatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsacsenVibevej
Mats Löfving var precis som vilken 60-årig gubbe som helst. Det finns ingen som helst anledning till att varken fira eller gråta.
Massor av folk dör varje dag utan ens en enda notis någonstans. Det enda som skilde honom från övriga var hans titel men summan av sådana är densamma.

Att förolämpa eller angripa någon som har avlidit är inte acceptabelt, oavsett om den avlidne hade en titel eller inte. Annika Strandhäll borde ha varit mer respektfull och väljt orden med omsorg. Jag tycker att det är viktigt att respektera de som har gått bort, oavsett om du känner dem personligen eller inte..
Citera
2023-02-23, 14:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsacsenVibevej
Men detta handlar om att Strandhäll är korkad, full & totalt saknar allmänbildning.

Man kan dessutom anta att Strandhäll känner en viss sympati för Linda Staaf, då dom bägge har knullat sig fram i karriären.
Citera
2023-02-23, 14:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Du vet att det där med blått hjärta handlar om att han hade hjärta för polisen? Fanns ingenting politiskt i det.
Citera
2023-02-23, 14:45
Citat:
Ursprungligen postat av TokigSkata
Att förolämpa eller angripa någon som har avlidit är inte acceptabelt, oavsett om den avlidne hade en titel eller inte. Annika Strandhäll borde ha varit mer respektfull och väljt orden med omsorg. Jag tycker att det är viktigt att respektera de som har gått bort, oavsett om du känner dem personligen eller inte..
Var nånstans står det att det inte är "acceptabelt" att värdebedöma avlidna, det du kallar förolämpa... Klart att man har rätt att tycka vad man vill.
Han hade dessutom kunnat välja ett annat yrke. Han visste Sveriges människofascistiska lagar men ändå valde han att fortsätta som polis. Han var således ett svin i alla bemärkelser.
Citera
2023-02-23, 14:45
Medlem
JustZlatans avatar
Onsdagskväll. Hon var väl full.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto