2023-02-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kritiken handlade varken om polisens register eller att han var dum mot Staaf, den handlade om att han ansågs jävig när han gav Staaf chefsjobb, hög lön och tjänstevapen.

Hur mycket du än vill handlade anklagelserna varken om pedofili, mansgrisighet eller avsugningar. Visa lite värdighet för fan.

Hög lön var väl inte fel? Det var väl vad man tjänar på den nivån som jag förstår. Vad gäller vapeninnehav borde det vara ganska vanligt inom polisen. Vad var egentligen fel med det?
Citera
2023-02-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Är jag förvånad över att du trodde att detta handlade om dig igen?
Jag skiter i dig.
Och nej, inte en jävel bryr sig om någon jävla Lennart men sitter det en Linda i kläm mellan en chef och vad hon lyckats suga av honom, då kommer armeer av feminister och simpar ut till hennes försvar.
Man tillsätter utredningar som ska förkunna att hon aldrig gjort något fel i hela sitt liv.
Inte ens om man skulle undra varför hon som chef bakom ett skrivbord skulle behöva ett tjänstevapen i ett av Sverige bäst bevakade hus.

Lider du av svår minnesförlust? Du började sätta dig på höga hästar och skrev nedsättande saker om mig i tron att du vet bättre hur jag fungerar, än vad jag vet själv. Att jag försvarar mig mot ditt skit, har alltså inte med mig som person att göra. Utan är ett försvar från din dynga riktad mot mig. Förstått?!
Nu återgår vi till trådens ämne, som sagt.

Du fattade alltså inte vad jag skrev. Om Mats varit polare med Lennart (eller det ryktas iaf. om att Mats och Lennart är polare) och samtidigt varit Lennarts chef. Och Mats givit Lennart löneförhöjning osv. Så hade Mats kunnat blivit anmäld för jäv. Om då polisledningen vänt Mats ryggen och givit honom obefintligt med stöd under utredningsprocessen och en mot Mats kränkande utredning skrivits som är ett rent karaktärsmord av Mats och det hela sedan på en offentlig presskonferens fortsatt samt rekommenderats att Mats ska sparkas från sin tjänst. Och Mats några timmar senare begår. Så är jag ganska säker att du hade fattat vad detta handlar om. Det handlar inte om feminism och det handlar inte om #Metoo. Utan det handlar med stor säkerhet arbetsmiljöbrott mot Mats. Och detta har alltså med stor sannolikhet lett fram till hans död.

Mats hade obefintligt stöd från polisledningen, det drevades mot honom massmedialt. Mats var en engagerad och hängiven polis och sa enligt sin bror att de tagit hedern från Mats. Mats måste känt sig oerhört stressad och pressad i detta läge och oerhört ledsen över att polisledningen inte gav honom stöd. Och så den där jävla presskonferensen på det... Det blev förmodligen droppen för Mats.

Jag minns en socionom som blev utsatt från sina chefer för flera år sedan. Lasse. Han blev utsatt för negativ särbehandling. Han suiciderades dagen då han eventuellt skulle få sparken.

Du verkar ha noll förståelse hur kraftfullt dåligt folk kan må om de blir illa behandlade av sina arbetsgivare... Du ser bara #Metoo och feminism som bovar till allt hemskt som händer. Hoppas nu du därav kanske fattar varför jag blandade in detta med "Lennart", så du ser på saker och ting med lite nyktra ögon.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-02-27 kl. 20:53.
Citera
2023-02-27, 20:53
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Kritiken handlade varken om polisens register eller att han var dum mot Staaf, den handlade om att han ansågs jävig när han gav Staaf chefsjobb, hög lön och tjänstevapen.

Hur mycket du än vill handlade anklagelserna varken om pedofili, mansgrisighet eller avsugningar. Visa lite värdighet för fan.

Bahahaha värdighet. Vi kan fråga både Mats och Benny och vad dom tycker om er feministers "värdighet" i nästa liv, håll käft med dig ditt vrak.
Citera
2023-02-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du är helt besatt av att försvara din kult. Du avsäger din kult allt ansvar varje gång.

Det handlar om feminism när en nazifeminist får spela offret i nazifeministisk media. Det var ju trots allt vad som hände här även om du aldrig kommer våga erkänna det.

Vilken kult då? Jag har ingen kult.

Mats död handlar inte om nazifeminism. Du är totalt hjärntvättad.
Citera
2023-02-27, 21:08
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Både Mats och Linda har sagt att de inte hade ett förhållande. De borde blivit lyssnade på i detta.

Varför inte gå vidare med en utredning dock? Båda hade ju haft anledning att ljuga om ett förhållande för att skydda sig själva.
Citera
2023-02-27, 21:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vilken kult då? Jag har ingen kult.

Mats död handlar inte om nazifeminism. Du är totalt hjärntvättad.

Din feministiska kult, den du spenderar all din tid och alla dina poster åt att försvara.

Projicera inte.
Citera
2023-02-27, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akelund
Hög lön var väl inte fel? Det var väl vad man tjänar på den nivån som jag förstår. Vad gäller vapeninnehav borde det vara ganska vanligt inom polisen. Vad var egentligen fel med det?
Nej, ungefär så. Mer dramatiskt än så var det inte. Anklagelserna gällde jäv.

Inte som en del vill låtsas anklagelser om pedofili, mansgrisighet och avsugningar.
Citera
2023-02-27, 21:18
Avslutad
Citat:
Bahahaha värdighet. Vi kan fråga både Mats och Benny och vad dom tycker om er feministers "värdighet" i nästa liv, håll käft med dig ditt vrak.
Vet du, jag undrar om du ens fattar att det är verkliga människor det handlar om.

Han har lämnat sörjande anhöriga efter sig. Ingen har påstått att deras pappa skulle ha varit pedofil, mansgris eller för att ha krävt avsugningar. Verkligen inte.

Prata du om blod på händerna och mord bäst du vill, det var fortfarande inget annat än jäv som anklagelserna mot deras pappa handlade om.
Citera
2023-02-27, 21:33
Avslutad
Citat:
Lider du av svår minnesförlust? Du började sätta dig på höga hästar och skrev nedsättande saker om mig i tron att du vet bättre hur jag fungerar, än vad jag vet själv. Att jag försvarar mig mot ditt skit, har alltså inte med mig som person att göra. Utan är ett försvar från din dynga riktad mot mig. Förstått?!
Nu återgår vi till trådens ämne, som sagt.

Du fattade alltså inte vad jag skrev. Om Mats varit polare med Lennart (eller det ryktas iaf. om att Mats och Lennart är polare) och samtidigt varit Lennarts chef. Och Mats givit Lennart löneförhöjning osv. Så hade Mats kunnat blivit anmäld för jäv. Om då polisledningen vänt Mats ryggen och givit honom obefintligt med stöd under utredningsprocessen och en mot Mats kränkande utredning skrivits som är ett rent karaktärsmord av Mats och det hela sedan på en offentlig presskonferens fortsatt samt rekommenderats att Mats ska sparkas från sin tjänst. Och Mats några timmar senare begår. Så är jag ganska säker att du hade fattat vad detta handlar om. Det handlar inte om feminism och det handlar inte om #Metoo. Utan det handlar med stor säkerhet arbetsmiljöbrott mot Mats. Och detta har alltså med stor sannolikhet lett fram till hans död.

Mats hade obefintligt stöd från polisledningen, det drevades mot honom massmedialt. Mats var en engagerad och hängiven polis och sa enligt sin bror att de tagit hedern från Mats. Mats måste känt sig oerhört stressad och pressad i detta läge och oerhört ledsen över att polisledningen inte gav honom stöd. Och så den där jävla presskonferensen på det... Det blev förmodligen droppen för Mats.

Jag minns en socionom som blev utsatt från sina chefer för flera år sedan. Lasse. Han blev utsatt för negativ särbehandling. Han suiciderades dagen då han eventuellt skulle få sparken.

Du verkar ha noll förståelse hur kraftfullt dåligt folk kan må om de blir illa behandlade av sina arbetsgivare... Du ser bara #Metoo och feminism som bovar till allt hemskt som händer. Hoppas nu du därav kanske fattar varför jag blandade in detta med "Lennart", så du ser på saker och ting med lite nyktra ögon.
Precis. Naturligtvis är det tungt att först bli omplacerad och inte riktigt veta vad som ska hända, vara föremål för en förundersökning och ovanpå det ska arbetsgivaren göra en egen utredning, som slutar med att man får känna sig uthängd inför hela Sverige på en presskonferens där det arbetsgivarens utredare säger att man borde får sparken.

För utomstående kanske det inte alls ser så dramatiskt ut, men för den som befinner sig i det kan det kännas som om livet tar slut om det inte finns stöd.

Allvarligt talat tycker jag det är äckligt hur de här håller på.
Citera
2023-02-27, 22:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vet du, jag undrar om du ens fattar att det är verkliga människor det handlar om.

Han har lämnat sörjande anhöriga efter sig. Ingen har påstått att deras pappa skulle ha varit pedofil, mansgris eller för att ha krävt avsugningar. Verkligen inte.

Prata du om blod på händerna och mord bäst du vill, det var fortfarande inget annat än jäv som anklagelserna mot deras pappa handlade om.

Det är ju faktiskt enbart komisk psykopati när ni som drevar ihjäl människor konstant skall låtsas bry er om dessa män när dom ligger i graven. Patetiskt jävla försök till gaslighting.
Citera
2023-02-27, 22:16
Avslutad
Citat:
Det är ju faktiskt enbart komisk psykopati när ni som drevar ihjäl människor konstant skall låtsas bry er om dessa män när dom ligger i graven. Patetiskt jävla försök till gaslighting.
Men du fattar att han har anhöriga som lever och som inte ska behöva höra att deras pappa anklagades för pedofili, mansgrisighet och avsugningar, när han i själva verket bara anklagades för jäv?

Finns det fler hemskheter du kan hitta på att folk sade om honom?
Senast redigerad av Ipsi 2023-02-27 kl. 22:24.
Citera
2023-02-27, 22:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Men du fattar att han har anhöriga som lever och som inte ska behöva höra att deras pappa anklagades för pedofili, mansgrisighet och avsugningar, när han i själva verket bara anklagades för jäv?

Finns det fler hemskheter du kan hitta på att folk sade om honom?

Eftersom ni feminister sa det redan 2016 så har nog inte familjen missat det. Tidslinjer är tidslinjer vettu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in