Citat:
Ursprungligen postat av
Jagduvidom
Hon har sagt att dom haft en ytlig, sexuell, destruktiv, privat relation från 2015-2021. Sen har hon ändrat sig, i vissa fall vill hon inte prata om den för "hon har ett privatliv" men att hon är ett offer är tydligt, och att hon först och främst ljuger. Som jag sagt tidigare. Hon starta allt det här och Anders avslutade det så fint, lät inte ens lagen få säga sitt.
Men har du hört
henne själv säga detta? Eller är det Ari, Anders eller Runar eller någon annan som
påstår att hon sagt detta? Om
någon annan påstår att hon sagt detta, så kan det ju vara dennas felaktiga tolkning vi alla får höra. Och sedan blir det ett drev mot Mats, pga. någons felaktiga tolkning. Inte första gången något sådant sker...
Enligt Mats bror så har både Mats och Linda nekat till att de skulle ha haft en relation.
Och Mats goda vän Anne (också hon polis) verkar inte ha något ont öga till Linda, utan tycks mer se att både Mats och Linda varit utsatta i detta.
Hur som helst: en förundersökning hade verkligen varit på sin plats, snarare än den där utredningen som är under all kritik.
Och i övrigt: om nu Mats och Linda verkligen har haft ett förhållande och Mats därmed hade varit skyldig till jäv (vilket han ju då hade varit) så finns det
ingen rimlighet i att föra detta mediala drev mot honom och så den där utredningen och den där horribla presskonferensen på det. Mats blev verkligen utsatt för ett offentligt karaktärsmord. Och för vad? För eventuellt jäv... Enligt mig finns det
betydligare allvarligare "brott" än jäv (i synnerhet om jävet består i en korrekt lönesättning av en underordnad/partner osv.) Arbetsmiljöbrott och offentligt karaktärsmord tex. ... Nej, fy fan vad utsatt Mats har varit från media, sin arbetsgivare och den där horribla offentliga presskonferensen. Jag mår riktigt illa varje gång jag tänker på det. Lider verkligen med Mats och hans närmaste.
Och har de inte haft ett förhållande men det visade sig under förundersökningens gång att Linda påstått detta, tja, då hade det framkommit. Som sagt: allt detta hade kunnat skötas betydligt snyggare och värdigare för alla involverade och i synnerhet för Mats.