2025-01-22, 15:22
  #613
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Intressant inställning, du menar alltså att läkaren skulle kunna gå till affären och av misstag köpa läppsalva som innehöll Clostebol, med en stor varningstriangel, men han skulle inte kunna råka fucka Johaugs doping när det precis utvecklats ny teknologi för att upptäcka det...? Särskilt om hon nu mikrodoserade det för att minska risken för upptäckt... Låter motsägelsefullt...

Det var en intressant artikel du länkade om att Johaug kan ha mikrodoserat Clostebol.

https://www.hbl.fi/2016-10-21/det-blir-allt-svarare-att-tro-johaug/

Citat:
"---Therese Johaug hade inte blivit testad på fyra månader, mellan maj och det ödesdigra testet i september. Det ser definitivt inte snyggt ut.

Också i små doser hjälper en svag anabol steroid som clostebol att förbättra prestationsförmågan. Clostebol bygger muskler, försnabbar återhämtningen och gör att kroppen bildar mera röda blodkroppar, vilket i sin tur förbättrar syrekapaciteten. Det är alltså inte bara muskulösa kulstötare som har nytta av anabola steroider – i små doser är de mycket effektiva för uthållighetsidrottare.---

Men det är inte sannolikt att världens bästa skidåkare skulle göra ett så amatörmässigt misstag. Hon har själv sagt att hon dubbelcheckar alla läkemedel, så hur kan man glömma att dubbelchecka en förpackning med texten clostebol och doping?

Landslagsläkaren? Han har jobbat med olika norska landslag i mer än 20 år. "Pedant, extremt strukturerad, den bästa någonsin" är ord som hans före detta kollegor använder för att beskriva honom för Aftenposten. Han måste ha vetat vad clostebol är. I varje fall kan han inte ha ordinerat det för sin klient utan att bry sig om att kolla.

Dra era egna slutsatser. Jag vill tro Johaug. Tro på ren idrott. Men jag har svårt att tro Johaug. Jag har följt längdåkning och i synnerhet proffscykling i alltför många år för att köpa en behändig förklaring."

Den norska förhistorien, för några år sedan, av längdskiddoping och dopingmisstankar måste beaktas när man betraktar det märkliga fenomenet Skistad. Vi har nu landslagstränare Björgen som mot allt förnuft och i konflikt med alla fakta förnekar att Johaug var dopad. Vad är det för en jävla mentalitet?
I Sverige har vi ingen misskund med dopingdömda svenskar:

https://www.sportbibeln.se/skidor/sebastian-samuelssons-stenharda-kritik-mot-de-dopingdomda-svenskarna-bra-att-de-akt-fast/

I Norge förnekar man att en dopingdömd norrman har varit dopad, och fortsätter upphöja personen till nationalidol.
Citera
2025-01-22, 16:13
  #614
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Du får gärna också försöka svara alla frågor ifall du kan istället för att bara förneka allt eller kalla det för dumheter då du inte har något annat att säga. Vet inte ens vad du gör här då du inte fört fram fakta eller motbevis i ett enda inlägg, bara förnekar allt eller kallar det för dumheter och kallar mig för okunnig då du själv inte lyckats besvara något med fakta eller motbevis.

Jag ska inte motbevisa någonting eftersom du helt saknar bevis för det du påstår. Du förstår vad du tycker dig se är inte bevis för någonting. Du har ingen roll överhuvudtaget när det gäller längdåkningens arrangemang eller kontroller. Vad du framför bildskärmen tycker är något som du får diskutera med dina hjärnspöken.

Jag tycker att du har fel och ser ingenting som på något sätt finns att uppröras över. Med tanke på att ingen i den organisation - som [till skillnad från dig] bestämmer, kontrollerar och beslutar - har något att invända mot tävlingsutövaren KSS så finns det inget att bevisa. Det är redan bevisat och ingen kommer att bry sig om dina inbillningar.

Om jag tänkte som du skulle jag sluta titta på längdåkning och i stället ta en grundkurs i genetik för att successivt byta inbillning och tyckande mot insikt och kunskap.
Citera
2025-01-22, 16:17
  #615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ska inte motbevisa någonting eftersom du helt saknar bevis för det du påstår. Du förstår vad du tycker dig se är inte bevis för någonting. Du har ingen roll överhuvudtaget när det gäller längdåkningens arrangemang eller kontroller. Vad du framför bildskärmen tycker är något som du får diskutera med dina hjärnspöken.

Jag tycker att du har fel och ser ingenting som på något sätt finns att uppröras över. Med tanke på att ingen i den organisation - som [till skillnad från dig] bestämmer, kontrollerar och beslutar - har något att invända mot tävlingsutövaren KSS så finns det inget att bevisa. Det är redan bevisat och ingen kommer att bry sig om dina inbillningar.

Om jag tänkte som du skulle jag sluta titta på längdåkning och i stället ta en grundkurs i genetik för att successivt byta inbillning och tyckande mot insikt och kunskap.

Så litar du på dopingtesterna? Skulle gärna ha en förklaring till alla de frågor jag ställt! Du förstår väl det att dopingnvändning inte bara synns genom test utan det finns även flera red flags som kan indikera på det och ifall det finns flera samtidigt och nationen har en märklig relation till doping blir misstankarna bara större. Är väl ingen slump att det finns så många red flags just på Skistad som många tagit upp medan kan inte säga det samma för en någon annan åkare i hela värdscupen vid sidan av kanske Johaug. Och ifall du kan förklara dessa red flags naturligt gör det gärna istället för att säga att jag inbillar mig.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-01-22 kl. 16:27.
Citera
2025-01-22, 16:23
  #616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är kvalificerade dumheter. Speciellt med tanke på att det finns en avsedd tråd för att spekulera och fabulera om dopning samt uttrycka sig allmänt gnälligt.
Vad tror du det beror på att Skistad behövde medicinsk hjälp för att starta igång puberteten och hade en onaturlig tillväxt då inte Skistads syskon är speciellt långa som gör att kan inte enbart förklaras med ärftlig genetik?
Du har helt uppenbart stora kunskapsluckor när det gäller genetik.
Det händer inte så ofta men här håller jag, till fullo med dig.

Genetik, medicin och en del andra ämnen är INTE hans starka sida.
Citera
2025-01-22, 16:31
  #617
Medlem
Så enligt er alla är det naturligt att ändra från detta:
https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/5/16/07%2Bspo%2Bkristine%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 6%2B(1)_1.jpg?chk=BC7E6C

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/6/14/07%2Bspo%2Bkristien%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 2.jpg?chk=EB87C7

till detta på några år:

https://gfx.nrk.no/tWNS0YhTSMDQTq0XaOeDKQLbb2jMHXkSmESp7I_cyS0g.jpg

https://swedenherald.com/cdn-cgi/image/width=1920/https://static.swedenherald.com/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c.jpg
Citera
2025-01-22, 16:34
  #618
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Så litar du på dopingtesterna? Skulle gärna ha en förklaring till alla de frågor jag ställt! Du förstår väl det att dopingnvändning inte bara synns genom test utan det finns även flera red flags som kan indikera på det och ifall det finns flera samtidigt och nationen har en märklig relation till doping blir misstankarna bara större. Är väl ingen slump att det finns så många red flags just på Skistad som många tagit upp medan kan inte säga det samma för en någon annan åkare i hela värdscupen vid sidan av kanske Johaug. Och ifall du kan förklara dessa red flags naturligt gör det gärna istället för att säga att jag inbillar mig.

De enda »röda flaggorna« är i din fantasi.
Citera
2025-01-22, 16:35
  #619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De enda »röda flaggorna« är i din fantasi.

Så enligt dig är det naturligt att ändra från detta:
https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/5/16/07%2Bspo%2Bkristine%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 6%2B(1)_1.jpg?chk=BC7E6C

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/6/14/07%2Bspo%2Bkristien%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 2.jpg?chk=EB87C7

till detta på några år:

https://gfx.nrk.no/tWNS0YhTSMDQTq0XaOeDKQLbb2jMHXkSmESp7I_cyS0g.jpg

https://swedenherald.com/cdn-cgi/image/width=1920/https://static.swedenherald.com/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c.jpg
Citera
2025-01-22, 18:23
  #620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Ganska tragiskt att svara med att inget indikerar att Skistad använder doping då alla dessa tecken gör det: Moonface, acne, tics, mood issues, maskulin personlighet och beteende, gigantisk käke och överlag blivit ännu maskulinare utseendemässigt jämfört med några år sedan...

Du räknar upp vanliga saker som vem som helst kan utveckla med åren eller under tonåren.
Har du aldrig sett en tjej med acne, mood swings och som "kom från ingenstans" och vann i världscupen. "Vem fan är Linn Svahn?"
Är Linn Svahn dopad enligt dig?
Ja det är möjligt att du skrivit om det i hennes tråd, med tanke på dina spekulationer här.

Det är väl bättre att vänta på faktiska bevis om att det är så än att försöka elda på nåt som saknar just konkreta bevis.

Det kommer väl alltid, med lite tur nya talanger underifrån, liksom som det gör på svensk mark. Du räknar upp Johaug, Falla och Björgen i närtid, men bara för att Norge dominerar i längd, bland annat växer dom väl precis inte på träd.

Klart du får en mer maskulin kropp om du tränar som en konditionsidrottare. Om du dessutom äter en massa mejeriprodukter och kolhydrater så är acneproblem ganska vanligt (även om fler killar än tjejer drabbas), för att inte tala om alla hudproblem som uppstår i samband med makeup.

Och innan du eventuellt svarar kan det va bra att veta att jag köper inte Johaugs eller läkarens historia över huvud taget. Det är bara trams och efterhandskonstruktioner. Fast det kan du väl skriva om i en annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Det enda bra med Skistad i damklassen är att det visar exakt hur det skulle vara om en average man med bra kondition skulle tävla i damklassen i skidåkning. Har absolut ingen chans på längre distanser inte ens i en tyngre sprint på grund av bristfälliga egenskaper men ifall sprinten är tillräckligt platt och helst också har en lång nedförsbacke så har de andra ingen chans överhuvudtaget på grund av den överlägsna styrkan.

Så en eventuell doping i hennes fall är ändå inte ett särskilt stort problem?
Om du vore ett fan av längd hade du nog klarat av att göra en bättre analys.
Hennes vinster beror främst på att hon är bättre på taktik än en åkare som Sundling, tex. Hon står oftast bättre på skidorna och hon utnyttjar slipstreams som svenskor serverar henne, i det ena loppet efter det andra.
Sen är det klart att hennes fysik har en fördel på ett långt upplopp eller utför. Än sen?
Ska en åkare som Maja sluta med stakträning? Hon är ju för bra på det. Eller ska vi dra ut och bygga banor som passar henne sämre (ja, det gör vi)

Ska Anna Magnusson bli misstänksam varje gång hon blir nerspurtad av Hanna Öberg? (Nä, förlåt att jag inte kan hålla mig till ämnet)

Tills dess att du har konkreta bevis om hennes doping så kan du väl spekulera om det i dopingtråden.

Eftersom du radar upp alla fördelar med hennes fysik så är det väl ändå lite märkligt att hon allt som oftast går hundradelsstrider mot en åkare som är ren (proverna visar ju inte alltid positivt, eller vad du sa) och som dessutom har en typisk feminin kropp (enligt dig då eller har jag fel?)
Ge Sundling bragdguldet genast.

Stackars svenskor som får lite motstånd på banor som passar vissa åkare bättre än andra.
Det bästa för sprint på damsidan vore om vi hade alla sex svenskor i finalen varje gång.
"Fantastiskt fint genomförande av dom svenska damerna"
"Alla sex svenskor vidare till final. Det luktar svensk seger"
Det är väl du och viaplay som hade gillat det.

Det är dags att ta bort alla branta ner och uppförsbackar och dom lite "flackare partierna" långa upplopp, sluttningar och tv-grafik, som säkert ändå strular till Norges fördel. Stop the count!

Ta bort all prestationshöjande burkvalla, rödbetsjuice och blåbärssoppa.
Stäng av alla idrottare med acne och tics.

Visst blev det lite tramsigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
...och en enorm prestationshöjning under en sommar osv?

AKS brukar tala om för tittarna att den och den i den svenska landslagstruppen har tagit stora kliv under träningssommaren.
När Skistad under sina mood swings vräker ur sig att hon ska hem och träna, då ska alla involverade runt henne se till att hon inte tränar för hårt. Hon får ju inte göra några framsteg. Det är ju inte vad som är syftet med att träna. Det vet ju alla som tävlar på elitnivå. Fråga Jens Burman (Förlåt, igen)

Vi får hoppas att hon tillbringar kommande somrar i solstolen, för så vinner en inga skidtävlingar, eller vänta nu...
Citera
2025-01-22, 19:02
  #621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Du räknar upp vanliga saker som vem som helst kan utveckla med åren eller under tonåren.
Har du aldrig sett en tjej med acne, mood swings och som "kom från ingenstans" och vann i världscupen. "Vem fan är Linn Svahn?"
Är Linn Svahn dopad enligt dig?
Ja det är möjligt att du skrivit om det i hennes tråd, med tanke på dina spekulationer här.

Det är väl bättre att vänta på faktiska bevis om att det är så än att försöka elda på nåt som saknar just konkreta bevis.

Det kommer väl alltid, med lite tur nya talanger underifrån, liksom som det gör på svensk mark. Du räknar upp Johaug, Falla och Björgen i närtid, men bara för att Norge dominerar i längd, bland annat växer dom väl precis inte på träd.

Klart du får en mer maskulin kropp om du tränar som en konditionsidrottare. Om du dessutom äter en massa mejeriprodukter och kolhydrater så är acneproblem ganska vanligt (även om fler killar än tjejer drabbas), för att inte tala om alla hudproblem som uppstår i samband med makeup.

Och innan du eventuellt svarar kan det va bra att veta att jag köper inte Johaugs eller läkarens historia över huvud taget. Det är bara trams och efterhandskonstruktioner. Fast det kan du väl skriva om i en annan tråd.



Så en eventuell doping i hennes fall är ändå inte ett särskilt stort problem?
Om du vore ett fan av längd hade du nog klarat av att göra en bättre analys.
Hennes vinster beror främst på att hon är bättre på taktik än en åkare som Sundling, tex. Hon står oftast bättre på skidorna och hon utnyttjar slipstreams som svenskor serverar henne, i det ena loppet efter det andra.
Sen är det klart att hennes fysik har en fördel på ett långt upplopp eller utför. Än sen?
Ska en åkare som Maja sluta med stakträning? Hon är ju för bra på det. Eller ska vi dra ut och bygga banor som passar henne sämre (ja, det gör vi)

Ska Anna Magnusson bli misstänksam varje gång hon blir nerspurtad av Hanna Öberg? (Nä, förlåt att jag inte kan hålla mig till ämnet)

Tills dess att du har konkreta bevis om hennes doping så kan du väl spekulera om det i dopingtråden.

Eftersom du radar upp alla fördelar med hennes fysik så är det väl ändå lite märkligt att hon allt som oftast går hundradelsstrider mot en åkare som är ren (proverna visar ju inte alltid positivt, eller vad du sa) och som dessutom har en typisk feminin kropp (enligt dig då eller har jag fel?)
Ge Sundling bragdguldet genast.

Stackars svenskor som får lite motstånd på banor som passar vissa åkare bättre än andra.
Det bästa för sprint på damsidan vore om vi hade alla sex svenskor i finalen varje gång.
"Fantastiskt fint genomförande av dom svenska damerna"
"Alla sex svenskor vidare till final. Det luktar svensk seger"
Det är väl du och viaplay som hade gillat det.

Det är dags att ta bort alla branta ner och uppförsbackar och dom lite "flackare partierna" långa upplopp, sluttningar och tv-grafik, som säkert ändå strular till Norges fördel. Stop the count!

Ta bort all prestationshöjande burkvalla, rödbetsjuice och blåbärssoppa.
Stäng av alla idrottare med acne och tics.

Visst blev det lite tramsigt?



AKS brukar tala om för tittarna att den och den i den svenska landslagstruppen har tagit stora kliv under träningssommaren.
När Skistad under sina mood swings vräker ur sig att hon ska hem och träna, då ska alla involverade runt henne se till att hon inte tränar för hårt. Hon får ju inte göra några framsteg. Det är ju inte vad som är syftet med att träna. Det vet ju alla som tävlar på elitnivå. Fråga Jens Burman (Förlåt, igen)

Vi får hoppas att hon tillbringar kommande somrar i solstolen, för så vinner en inga skidtävlingar, eller vänta nu...

Känns mest bara märkligt beaktande Norges dopingrelation att just den sommaren då Johaug och Falla slutade med ett hemma vm i skikt och efter att inte fått fram nya bra damåkare på flera år får de fram flera åkare med rejäla prestationshöjningar inklusive två 30+ åkare. Och att dessutom en av dom åkare var Skistad som visat flera tecken på användning av anabola som just moonface i flera tillfällen, väldigt mycket tics jämfört med tidigare år och nu snackas det inte om en tonåring, en mörkare röst jämfört med tidigare osv gör ju att blir inte mindre misstänksam i alla fall. Dessutom är ju inte märkligt att Skistad vunnit främst på målsnöret i en final med två heat och en prolog under mot t.ex. Sundling då Skistad inte är ens top 50 i distanslopp medan Jonna till och med vunnit. Skistads taktik är ju också lätt att lägga upp just på grund av den enorma fysiken.

Anser du att det är naturligt att ändra från detta:

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/5/16/07%2Bspo%2Bkristine%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 6%2B(1)_1.jpg?chk=BC7E6C

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/6/14/07%2Bspo%2Bkristien%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 2.jpg?chk=EB87C7

till detta på några år:

https://gfx.nrk.no/tWNS0YhTSMDQTq0XaOeDKQLbb2jMHXkSmESp7I_cyS0g.jpg

https://swedenherald.com/cdn-cgi/image/width=1920/https://static.swedenherald.com/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c.jpg

Den enda andra åkaren som ändrat på liknande sätt under senare tiden har varit just Johaug och vi vet ju hennes historia som sagt. Är därför jag är skeptisk inte på grund av något annat.
Citera
2025-01-22, 19:58
  #622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Jeg har svart deg punkt for punkt, og nu låtsas du som jeg ikke har gjort det. Jeg har sett hele dette mønsteret innan i "vintersport og dopingrykten". Ved to tilfellen glemte du deg lite bort i kampens hete.

Den en gangen glapp det ut av deg at du ikke var svensk.
Den andre var din første spontane reaksjon på citatet under, at jeg pratade skit om Russland, innen du forsto at det var avslørende, og forsøkte å glatte over på et sett som nog smertet, men jeg hadde ikke gitt deg noe annet valg.

"Russland manipulerte prøvene i laboratoriet, samtidig som de forfalsket bevis om at det var sjefen for dopinglaboratoriet som hadde vært mannen og hjernen bak dopingen."

Så jeg har fått alle svar jeg behøver. For de som er interessert, har jeg beskrevet deres modus operandi i innlegg 16392 nederst på side 1366 i tråden vintersport og dopingrykten.


Det är ju högst komiskt att du, som kallar de som inte tror på johaugs ickeorginella bortförklaringshistoria med clostebolsalvan, för konspirationsteoretiker, själv har en galen idé om att ryssarna lägger massa resurser att på ett utstuderat sätt försöka trolla på Flashback i syfte att..

ja vad då? Få vintersportsforumets läsare att tycka att Ryssland ska få tävla igen, genom att kasta skit på Norge? Hör du inte själv hur idiotiskt det låter - försök ta in att i andra länder tvivlar man, vanligt folk, starkt på renheten och legimiteten hos de norska (och ryska) åkarna pga historien med fusk och doping, medicinering osv. Och det är fullt naturligt.
Citera
2025-01-22, 20:23
  #623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Känns mest bara märkligt beaktande Norges dopingrelation att just den sommaren då Johaug och Falla slutade med ett hemma vm i skikt och efter att inte fått fram nya bra damåkare på flera år får de fram flera åkare med rejäla prestationshöjningar inklusive två 30+ åkare. Och att dessutom en av dom åkare var Skistad som visat flera tecken på användning av anabola som just moonface i flera tillfällen, väldigt mycket tics jämfört med tidigare år och nu snackas det inte om en tonåring, en mörkare röst jämfört med tidigare osv gör ju att blir inte mindre misstänksam i alla fall. Dessutom är ju inte märkligt att Skistad vunnit främst på målsnöret i en final med två heat och en prolog under mot t.ex. Sundling då Skistad inte är ens top 50 i distanslopp medan Jonna till och med vunnit. Skistads taktik är ju också lätt att lägga upp just på grund av den enorma fysiken.

Anser du att det är naturligt att ändra från detta:

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/5/16/07%2Bspo%2Bkristine%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 6%2B(1)_1.jpg?chk=BC7E6C

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/6/14/07%2Bspo%2Bkristien%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 2.jpg?chk=EB87C7

till detta på några år:

https://gfx.nrk.no/tWNS0YhTSMDQTq0XaOeDKQLbb2jMHXkSmESp7I_cyS0g.jpg

https://swedenherald.com/cdn-cgi/image/width=1920/https://static.swedenherald.com/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c.jpg

Den enda andra åkaren som ändrat på liknande sätt under senare tiden har varit just Johaug och vi vet ju hennes historia som sagt. Är därför jag är skeptisk inte på grund av något annat.

Oj jävlar. Ja det är ju konstigt och en relevant fråga hur hon på kort tid kan ha fått så mycket mer maskulina drag?
Citera
2025-01-22, 20:40
  #624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Känns mest bara märkligt beaktande Norges dopingrelation att just den sommaren då Johaug och Falla slutade med ett hemma vm i skikt och efter att inte fått fram nya bra damåkare på flera år får de fram flera åkare med rejäla prestationshöjningar inklusive två 30+ åkare. Och att dessutom en av dom åkare var Skistad som visat flera tecken på användning av anabola som just moonface i flera tillfällen, väldigt mycket tics jämfört med tidigare år och nu snackas det inte om en tonåring, en mörkare röst jämfört med tidigare osv gör ju att blir inte mindre misstänksam i alla fall. Dessutom är ju inte märkligt att Skistad vunnit främst på målsnöret i en final med två heat och en prolog under mot t.ex. Sundling då Skistad inte är ens top 50 i distanslopp medan Jonna till och med vunnit. Skistads taktik är ju också lätt att lägga upp just på grund av den enorma fysiken.

Anser du att det är naturligt att ändra från detta:

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/5/16/07%2Bspo%2Bkristine%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 6%2B(1)_1.jpg?chk=BC7E6C

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/0000/dram/2019/1/6/14/07%2Bspo%2Bkristien%2Bstav%25C3%25A5s%2Bskistad%2B 2.jpg?chk=EB87C7

till detta på några år:

https://gfx.nrk.no/tWNS0YhTSMDQTq0XaOeDKQLbb2jMHXkSmESp7I_cyS0g.jpg

https://swedenherald.com/cdn-cgi/image/width=1920/https://static.swedenherald.com/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c/fa9d6ff4-50b2-4142-aa47-6f7fcc46754c.jpg

Den enda andra åkaren som ändrat på liknande sätt under senare tiden har varit just Johaug och vi vet ju hennes historia som sagt. Är därför jag är skeptisk inte på grund av något annat.

På sista bilden ser ju ut som hon har en bula i skrevet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in