Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Från en tvivelaktig norsk ståndpunkt är det säkert så - tant Johaug
åkte ju dit för missbruk av anabola steroider.
Hade man lyckats dölja det hade förmodligen allt varit frid och fröjd.
Jag tror inte på historien om den sårbehandlande, tydligt dopingvarningmärkta salvan.
https://www.svt.se/sport/vintersport/har-aldrig-hort-nagon-som-anvant-den-pa-lapparna
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ilskan-mot-johaug-det-ar-inte-trovardigt/
Johaug är dömd för doping. Hon har avtjänat sitt straff och är fri att tävla. Och inga svenskar kommer att kasta öl på henne i Falun.
Om Norge hadde lyckats dölja det ? Det var jo norske antidopingsansatte som åkte ned på treningsleiren og tog testene.!
Og de feilaktige uttalelsene om salvens bruk i Italia, kom jo fram i den tidlige fasen, innen Andrèn sin totale gjennomgang av fallet.
Da kom det fram at den var hyppig brukt i Italia mot blødende sår (ref.Sinner), og selges receptfritt på alle apotek der nede.
Når da Andrèn, som for det første er svensk, for det andre var skeptisk innen sin gjennomgang, og for det tredje er RF`s ypperste medicinske expert kommer med sine konklusjoner, så liter jeg på han. Om t.ex Frida hadde havnet i samme situasjon, og en norsk expert hadde bekreftet at alle hennes 82 tidligere tester, og alle hennes senere var rene. Og at det bare var den ene som hadde behøvd være 1000 ganger høyere for å ha gitt noen som helst effekt. vel da hadde jeg trodd på det.
Da fallet ble fastslått å ikke være prestasjonsfremmende, ville jeg ikke latt det ligge noen som helst skygge over va hun presterte, men forsvart henne til min dommedag. Det samme ville jeg gjort om noen hadde gitt seg på Sarah pga hennes fysiologi, eller Linn pga rundt ansikte, acne, aggresivitet eller va nu disse konspirasjonsteoretiker holder på med.
Det å gi seg på de som ikke er her for å forsvare seg, med løgner, skitkasting og trams, er nemlig det verste jeg vet. Skitkasterne, som jo er her selv, har jo alle muligheter til å forsvare seg. Dine oppfordringer til at de bør behandles med respekt, kan du derfor bare glemme.
Den som går inn i leken, og gjør seg lustiga med løgner og skitkasting, får også tåle å smake steken. Sånn er det med den saken.