Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-23, 09:58
  #1
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...lar-inblandade

Citat:
En man i 30-35-årsåldern är enligt sjukvården kritiskt skadad och fördes med Sjöfartsverkets räddningshelikopter till Norrlands universitetssjukhus, Nus, i Umeå. En man i 80-årsåldern omhändertas på Nus med allvarliga skador och de tre andra, två kvinnor och en man, omhändertas akut i Lycksele på lasarettet.

Två bilar i krock. Rubriceringen I nuläget som vårdslöshet i trafik samt vållande till kroppsskada. Ingen person är delgiven misstanke om brott. Någon som vet mer?
__________________
Senast redigerad av WhatDoesTheFoxSay 2023-02-23 kl. 10:06.
Citera
2023-02-23, 13:04
  #2
Medlem
Vet inget mer än att jag passerade platsen nyss. Vänsterkurva innan skylten med Älgträsk (mot Vilhelminahållet).
Gissar att bilen på väg mot Lycksele kommit över på mötande körbana för krocken har skett i slutet av den kurvan.
Citera
2023-02-23, 22:10
  #3
Medlem
Hur var väglaget när olyckan skedde? Halkolycka eller?
Citera
2023-02-24, 07:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagetaikon
Hur var väglaget när olyckan skedde? Halkolycka eller?

Skulle säga ganska normala vinterförhållande på en lite mindre trafikerad väg så här års. Möjligen lite spårig vägbana.
Citera
2023-02-24, 10:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagetaikon
Hur var väglaget när olyckan skedde? Halkolycka eller?

Det är generellt väldigt halkigt väglag i inlandet nu, men vet ej hur det var på just denna plats.

Jag undrar vilken bil som var vållande samt hur de inblandade var fördelade i bilarna.

Gissar på att den yngre personen i 30-35 års ålder kört en bil ensam och de äldre personerna i samma ålder i den andra bilen, det är dock inget jag vet!

Hade 30-åringen inget bälte eftersom han är kritiskt skadad? Någon som vet hur det går för denne?
__________________
Senast redigerad av WhatDoesTheFoxSay 2023-02-24 kl. 10:58.
Citera
2023-02-24, 10:53
  #6
Medlem
Läser i Västerbottens kuriren att räddningspersonalen haft samtalsstöd efter händelsen "kamratstöd". En rutin vid allvarligare händelser säger insatsledaren på räddningstjänsten, som de använder vid händelser av komplicerad art.

Låter ju som att det varit en tuff räddningsinsats som tog en timme på platsen.
Citera
2023-02-24, 12:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitbeaver
Vet inget mer än att jag passerade platsen nyss. Vänsterkurva innan skylten med Älgträsk (mot Vilhelminahållet).
Gissar att bilen på väg mot Lycksele kommit över på mötande körbana för krocken har skett i slutet av den kurvan.

Borde vara den här kurvan lite längre fram?

https://www.google.se/maps/@64.57449...7i16384!8i8192


Lite märkligt kan tyckas att en bil på väg mot Lycksele kommer över på vänstersida i en vänsterkurva. Det borde rimligen vara tvärtom om det vore halt men allt kan ju hända.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2023-02-24 kl. 13:01.
Citera
2023-02-24, 17:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Borde vara den här kurvan lite längre fram?

https://www.google.se/maps/@64.57449...7i16384!8i8192


Lite märkligt kan tyckas att en bil på väg mot Lycksele kommer över på vänstersida i en vänsterkurva. Det borde rimligen vara tvärtom om det vore halt men allt kan ju hända.


Nej, din länk visar efter Åselevägen vid fyrvägskorsningen mot Vilhelmina/Lycksele/Åsele/Knaften. Olyckan var efter vägen mot Vilhelmina dvs om man svänger vänster enligt din länk.

Här är rätta platsen
https://maps.app.goo.gl/qCZCDpWKr4xG5HgU6?g_st=ic
Citera
2023-02-24, 17:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitbeaver
Nej, din länk visar efter Åselevägen vid fyrvägskorsningen mot Vilhelmina/Lycksele/Åsele/Knaften. Olyckan var efter vägen mot Vilhelmina dvs om man svänger vänster enligt din länk.

Här är rätta platsen
https://maps.app.goo.gl/qCZCDpWKr4xG5HgU6?g_st=ic

Ok, då tror jag att jag förstår. Den bil som kom på fel sida var på väg mot Lycksele? Då stämmer det bättre.
Citera
2023-02-24, 17:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ok, då tror jag att jag förstår. Den bil som kom på fel sida var på väg mot Lycksele? Då stämmer det bättre.

Ja, precis så var det. Beskrev lite otydligt ser jag nu.
Citera
2023-02-25, 20:12
  #11
Medlem
Ena kvinna i bilen är min mamma, hennes gubbe körde.
Den mötande bilen körde rätt ut från en korsning och låg på fel sida vägen. Dom hann inte ens reagera innan det small.
Polisen utreder nu misstanke om brott mot den 30-35 åriga killen som körde in i dom.
Alla 4 i min mammas bil vårdas på sjukhus med allvarliga skador.
Jag skulle uppskatta om ni lät bli att fortsätta spekulera nu och låter oss bearbeta denna olycka ifred.

Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...lar-inblandade



Två bilar i krock. Rubriceringen I nuläget som vårdslöshet i trafik samt vållande till kroppsskada. Ingen person är delgiven misstanke om brott. Någon som vet mer?
Citera
2023-02-26, 16:55
  #12
Medlem
MrBoobLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shohaida
Ena kvinna i bilen är min mamma, hennes gubbe körde.
Den mötande bilen körde rätt ut från en korsning och låg på fel sida vägen. Dom hann inte ens reagera innan det small.
Polisen utreder nu misstanke om brott mot den 30-35 åriga killen som körde in i dom.
Alla 4 i min mammas bil vårdas på sjukhus med allvarliga skador.
Jag skulle uppskatta om ni lät bli att fortsätta spekulera nu och låter oss bearbeta denna olycka ifred.

Jag hoppas att din mamma och resterande i hennes bil klarar sig bra och återhämtar sig helt, och att 30-35 åringen får det straff hen förtjänar.

Men samtidigt gör ju du ett aktivt val att gå in på flashback av alla sidor och säga att man ska sluta spekulera.
Så vill du vara i fred och bearbeta olyckan kanske du inte ska gå in på flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback