Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Alla episoder med Alva var superbra (saknar). Sjukt tuff första vecka för henne.
Alva var supersöt och hon fick min moderskänsla att rusa i höjden men att sitta och titta på ett halvt avsnitt när hon grinade över att åka ut, nej tack
2023-05-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har väl ingenting med feminism att göra(?) Det är ett faktum att Sanna, Sophie och Carro har spelat ett förvånansvärt schysst spel hela vägen, med tanke på hur pass överlägsna de har varit i det sociala spelet. De skötte den biten exemplariskt. Carro är nog den klipskaste paktaren under de senaste 6 säsongerna.

Och säger man att Sanna är en mobbare så har man inte en nyanserad bild av programmets upplägg och man vet inte riktigt vad man pratar om.

#teamgreta

KlartSlut.
Det handlar väl klart om feminism? Det finns ju inte en enda kvinnlig feminist i Sverige som skulle uppskatta ett skämt om invandrare?

Feministernas enda styrka är att ingen har vågat säga emot dem Jag tror fortfarande att det beror på TV4s instruktioner, för i vilken normal grupp som helst skulle det ha blivit bråk. Carro är helt normal 2023, men hade varit en extremist förr i tiden.
2023-05-26, 21:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag visste inte att någon har sagt negress och åkt ut. Hur kan jag ha missat detta? Vem fick lämna av den anledningen? Jag tror inte heller att programledaren bestämmer allt men golfbilisten hade nog lite att säga till om då han ville visa sig som rättvisans man och hur godhjärtad han var. En hycklare av hög rang då han några dagar senare for runt med golfbilen på fyllan och bråkade med några fruntimmer.

Vill tillägga att kramandet som Petra höll på med bestämde hon väl själv. Ska inte exitera i en såpa då programledaren ska hålla sig neutral och utanför känslosvall. Förväntar mig samma skit med nästa omgång och har inga förhoppningar om att det ska komma rätt typ av deltagare. Råttan måste ha hamnat helt fel och borde varit med i nåt program där dom skönhetsopererar hela skallen.

Hur du kan ha missat det vet jag inte, men det var Peter. Han hade benämnt Christina som negress då han inte visste hennes namn vid tillfället, men samtidigt ville att hans lagkramrater skulle veta vem han syftade på (vem han tyckte var duktig).

Programledaren är bara en marrionett som måste finna sig i vad Gustav Carlsson bestämmer. Du har dock rätt i att kramandet var på Petras eget initiativ, men det är det minsta problemet imo.
2023-05-26, 21:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur vet du att produktionen bara ville höra den ena sidan om saken och hur lät den andra sidan?

För att Zeki sa det. Nu minns jag inte i detalj Zekis version, men det var väl något i stil med att Dennis började bråket och fällde kommentarer om Zekis familj etc.
2023-05-26, 21:17
Medlem
Var inte Robinson från början en överlevnads tävling? Nu är det ju svagbegåvade som gaddar ihop sig mot överlevare. Bögar och feminister ska inte segra över människor som kan hantera en situation på en öde ö.
2023-05-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag ser hellre att råttan vinner än att botoxtanten Sanna gör det. Nu verkar allt botox försvunnit under tiden och hon blir fulare för varje program. Så sorgligt trist program och den fjolliga tjejpakten tog död på hela programmet. Hade absolut velat se deltagare som kämpade och hade något att komma med. Nu tittar jag på Australien och det är nåt helt annat. Betydligt mer givande och dessutom får man se hela utan att det avbryts mitt i en tävling.

Såg att dom sökte nya deltagare i den svenska och det lär bli samma skit igen då TV4 ska hålla i det. Petra lär komma tillbaka och hon var en katastrof. Lundin har gjort så gott han kunde och kan inte hjälpa vilka fjollor som deltar. Den där vidriga Sanna är säkert kompis med någon i produktionen och tävlingen blir väl som gjord för att hon ska vinna. Ingenting förvånar längre.
Det spelar ingen större roll vem som är programledare även om det är nyansskillnader mellan dem och Petra antagligen är sämst i modern tid. Problemet är TV4-produktionen med Gustav Carlsson i spetsen... och hans fru som sköter castingen senast jag kollade. Mannen som gav oss Robinson - Love Edition
2023-05-26, 21:31
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Var inte Robinson från början en överlevnads tävling? Nu är det ju svagbegåvade som gaddar ihop sig mot överlevare. Bögar och feminister ska inte segra över människor som kan hantera en situation på en öde ö.
NEJ - det har alltid varit en dokusåpa där de sociala färdigheterna varit viktigast.
2023-05-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
Det är inget fel på teorin, den stämmer mycket bra. Den har dock inget att göra med åsikterna om kvinnor på Flashback som du på nått konstigt sätt har lyckas få det till. Du fattar att det där är en feministisk teori va? Den utesluter inte patriarkatet på nått sätt som du verkar tro.

Det har den. För det har gått ut på att all kritik mot tjejpakten= kvinnohat enligt dig och andra. Men kritiken påpekade det som teorin anför, att kvinnor trycker ned andra kvinnor med mer manliga drag. Och att de är dåliga människor (och medsystrar!) som gör så.

Eftersom teorin är feministisk som du sa så är det ju inte kvinnohat att med stöd av den teorin påpeka det dåliga beteendet från tjejpakten; vilket ju har skett här och på andra ställen. De verkliga kvinnohatarna är ju dem i tjejpakten som trycker ned Amanda. Sanna som var drivande i den mobbingen har ju också opererat om hela kroppen för att passa ett ”sexigt” ideal. Så långt ifrån ”girl power” man kan komma!
Senast redigerad av grobiankungen 2023-05-26 kl. 21:45.
2023-05-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
n******en = negressen

Christina kan härmed ha lyft sig till en av de mest ynkliga av årets deltagare, även om konkurrensen är oväntat brutal. Ska jag bedöma vidrighet, så listar jag de deltagare där jag hellre biter av mig ett finger än tvingas umgås med dem så här:

1 Chris
Utan konkurrens, eftersom han är den som mest öppet har visat sitt rätta jag. Äkta mobbare!

2 Sophie/Carro
Jag kan inte skilja dem åt. Två äkta PK-feminister vars högsta kvalitet är att beställa Caffelatte. Äkta mobbare.

4 Christina
Samma som Sophie och Carro. Jag kan skilja henne deån dem eftersom hon är negress. En semestrande caffelatte-feminist som plockar bort motståndare av rasistiska skäl.

5 Dennis DY
Fy faaaaaan vilken förrädare! Hade han varit vän med mig, så hade jag sagt upp vänskapen efter förräderi.

6 Pernilla
Så äcklig att hon hamnar högt av den anledningen. Äkta mobbare!

7 Alva
Den mest ynkliga deltagaren. Omtyckt av caffelatte-feministerna. Varför var hon med??

8 Sanna
Äldre opererad version av Sophie och Carro. Äkta mobbare!

9 Zeki
"Jag är med för att ge oss invandrare ett bättre ansikte" 🤣🤣🤣

10 Dennis DÄ
Kan man bli ynkligare? Att ställa upp utan att vilja vinna?? Född förlorare.

Resten klarar jag att träffa. De enda jag verkligen skulle vilja träffa är Marcus (väldigt spännande att höra allt om hans liv på Påskön), Elin (logiskt tänkande feminist?) och Amanda (ALLT).

Håller med 100%!

Kan inte förstå varför folk gnäller på Elin för att hon tog Christina. Folkkär ännu arga för det.

Chris har varit värst. Hans lilla elaka skratt och hur han i spoilergruppen publicerar bilder från de som kommenterar, som han tar från deras facebookprofiler. För att de kommenterar att det var rätt att han åkte ut………..Han har varit riktigt omtöckna synkarna och använt fula ord om människor ( värre än neg-ess)
2023-05-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Under hela säsongen har jag haft olika favoriter till vinsten. Jag har också under tiden fått avsmak för vissa deltagare. Ett tag undrade jag varför dessa deltagare överhuvudtaget ens sökt till Robinson.
Ta Chris t ex. Sitter i synk & gläds åt att han får vara med i TV ett tag till. Han är en patetisk liten fjant som söker självbekräftelse genom att visa upp sej i TV. Har ju varit med i såpan "Kärleken flyttar in" så det säger mycket om honom.
En giftig jävel som aldrig mer borde få en sekund till i TV-rutan.
När han åkte ut fick jag nästan en orgasm.
Och ja, jag har jävligt svårt för homosexuella som hela tiden ska hävda sej & bete sej som idioter. Sophie, vilken sopa. Bölar efter morsan & är en genuint elak person. Otroligt ytlig människa som förmodligen aldrig skulle erkänna sina brister.
Skrattade riktigt elakt gott när hon åkte ut.
Carro...Vilken sorgsen & desperat liten människa. Carro åkte ut med huvet före vilket gjorde mej otroligt skadeglad.
Att hon har en nära relation med
stollen Dennis B idag förvånar mej inte alls.
"Kaka söker maka".
Som sagt.
På tal om Dennis B.
Jag gillade honom i början. Sen spårade han ur fullständigt.
Oskar...herregud!
Vilket stolpskott han ändå är. Eller?
Är han feg eller smart som röstade på Sanna?
Sanna är en white-trash kärring som bygger hela sitt självförtroende genom att kemiskt förbättra sitt utseende.
Utan dessa fillers, botox & bröstimplantat hade hon aldrig sökt till Robinson. Hon är en ytlig person som spelar på andra människors känslor.
Pernilla är en genuint elak människa.
Hon är avundsjuk på unga kvinnor som har en fräschhet som hon saknar.
Därför känner hon en otrolig bitterhet och ett hat gentemot Amanda som är ung, fräsch och modig. Nån nämnde i tråden "Vem f-n vill ha henne som "köksinredare" efter detta!?
Att hon i efterhand umgås med Chris, Dennis B plus några andra på nån jävla tiktok-film bevisar bara vilken jävla häxa hon är.
Amanda..Amanda ...Amanda..suck. visst gjorde hon bort sej lite grann. Men hon har (enligt klippningen av prod.teamet) stått upp för sej själv och förklarat varför hon gjorde si & så.
Strongt gjort av henne.
Vill ej spekulera om vem som vinner.

Aja baja, nu kommenterar du ju Sannas korrigeringar av kroppen. Hon kan ju ta haft bröstcancer………..

Det var ett av de löjligaste snacken i år.
2023-05-26, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det har den. För det har gått ut på att all kritik mot tjejpakten= kvinnohat enligt dig och andra. Men kritiken påpekade det som teorin anför, att kvinnor trycker ned andra kvinnor med mer manliga drag. Och att de är dåliga människor (och medsystrar!) som gör så.

Eftersom teorin är feministisk som du sa så är det ju inte kvinnohat att med stöd av den teorin påpeka det dåliga beteendet från tjejpakten; vilket ju har skett här och på andra ställen. De verkliga kvinnohatarna är ju dem i tjejpakten som trycker ned Amanda.
Då är vi tillbaka på ruta ett där du tror att Alva och Carro är Pernilla och Sanna
Dessutom är det egentligen bara Pernilla den gäller. För att det var Pernilla som störde sig på att Amanda tog för mycket plats, Sanna var egentliga bara kränkt över att Amanda hade partat om hennes operationer. Pernilla var den enda som försökte verkställa genuskontraktet, och hon har ingenting med tjejpakten att göra.

För det första så vet du inte om Carro och Alva ogillar Amanda, men även om de gjorde det så har inte de försökt verkställa genuskontraktet. Det gör man inte genom bara att ogilla nån.. Du sträcker dig fööööööööör långt för att få din teori att funka, hur kan du inte se det?

Hela grejen du försöker komma fram till är att det är okej att ni har hatat på de "värdelösa" tjejerna, och det förtjänar de för att de minsann är helt värdelösa. Och ni är tillochmed feminister för allt skit ni har skrivit om dem. Och beviset till det hela är att Pernilla och Amanda gick i konflikt med varandra om vem som ska få ta mest plats. Och därför har de som tyckte om Carro och Alva helt fel också, eftersom att Carro och Alva är onda människor pga Pernillas beteende.

Förstår du hur sjuk och långsökt din teori är? Och förstår du hur sjukt det är att du jobbar hårt för att få rättfärdiga ditt hat mot en gäng tjejer som det enda de är skyldiga till är att spela Robinsson spelet?

Du börjar låta värre än Lostworld
Senast redigerad av SjalavardareBalder 2023-05-26 kl. 22:02.
2023-05-26, 22:08
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag sympatiserade med Amanda-falangen från start eftersom de framstod som smartast och starkast. De andra visade tidigt att de var svaga, känslostyrda, lata och ytliga enligt min åsikt.
När därför Amanda och Dennis d y (innan han sålde sig till den onda sidan pga krossat ego/hjärta) motiverade varför de ville ha ut Christina - de menade att hon inte direkt bidrog utan hellre låg och solade, höll på med sina naglar osv fast man bett henne hjälpa till - så fanns det ingen anledning att misstro dem. Så där formade jag min uppfattning + att Christina tillhörde den "onda" delen av Syd från start.

Allt det här med Peter sopades ju bara under mattan. Officiellt fick man bara veta att han lämnade pga "personliga skäl". Sen kunde man läsa nåt om att han kallat henne negress och det är allt jag vet om det hela. Grävde inte mer i det sen.
Peter tillhör den äldre generationen och där är det helt normalt att kalla svarta för neger/negress och det bör man också ha förståelse för istället för att kräva att äldre människor ska in i nån pk-skola vid 70+.

Dessa människor upprepar klyschor om "alla likas värde" samtidigt som de inte har förståelse för människor med åsikter eller beteenden som skiljer sig mot deras egna.
Ofta blir det total syntax error när deras "värdegrund" grumlas av personer som de vurmar så för; när invandrare är de som är rasistiska, när homosexuella är de som uttrycker sig sexistiskt osv.
PK-folket får väldigt svårt att navigera då, vilket alltid är lite underhållande.

Jag menar att jag ser dem som omoraliska, vulgära, dekadenta, egoistiska och ondskefulla.
Människor som straffades pga sitt syndfulla/ondskefulla leverne (Sodom & Gomorra).
Karma, som vi fått se drabba pakten en hel del nu, är underbart eftersom det direkt korrigerar de fräckaste och sätter dem på plats. Borde ske oftare i världen bara.

Du var uppenbarligen mer klarsynt än undertecknad där i början av serien. Jag missade som sagt att Christina redan från start var med i tjejpakten, utan uppfattade henne snarare som en sjysst person med integritet som tillbringade tid med sin bok i stället för att snacka skit och pakta. Jag hörde hur det antyddes att hon var lat, men fick inte själv den bilden. Inte heller noterade jag några ledsna miner hos Chris, Carro m.fl. när hon röstades ut och Christina tog ju med sig Amanda H. till Gränslandet med motiveringen att det var den enda person hon kommit nära eller något åt det hållet.

Man kan väl säga att jag charmades rätt rejält av Christina fram tills jag sent omsider insåg att jag helt missbedömt henne, ett smått chockartat uppvaknande. Att hon större delen av tiden var i Gränslandet gjorde också att jag inte insåg kopplingen till tjejpakten och sedan öppnades också mina ögon när jag kollade hennes sociala media och en helt annan bild tonade fram.

Att hon blev så ledsen när hon av Elin valdes att duellera mot Zeki spädde också på min och, tror jag, andras sympati för henne. Men det slog mig redan då att hon verkade helt oförmögen att se att Elin hamnat i en rävsax och verkligen var genuint ledsen över att försätta Christina i den situationen. Och när jag numera känner till hennes medlemskap i tjejpakten där Chris skamlöst hånskrattar när han/de gjort andra ledsna och bedrövade, framstår hon också där som rätt egoistisk. Det som är tillåtet för Chris är inte tillåtet för Elin eller Amanda, uppenbarligen, för att parafrasera de gamla romarna.

Du kanske läst vad jag tidigare i kväll svarade ziggarillen ang. Peters uttåg ur Robinson?
Om inte klistrar jag in det här så du får veta mer om den trista historien:

Peter fick lämna då han använt ordet "n******en" om Christina. I samband med första lagtävlingen (?) var ju Christina pricksäker med kokosnötterna eller vad det nu var och Peter som var i motståndarlaget gick efteråt fram och berömde henne. Han pratade senare med sina egna lagkamrater om hur duktig hon varit och kom då inte på hennes namn och beskrev henne som "n******en". Klumpigt förstås, men utan onda avsikter då han ju talade väl om henne.

Zeki, som lovat att hämnas på Peter för att han blev vald att åka till Gränslandet, berättade för Christina när han kom till Gränslandet, och hon i sin tur sa det till produktionen. Peter fick möjligheten att lägga fram sin sorti som att han lämnat p.g.a. personliga skäl.

Väl hemma berättade han dock senare den verkliga anledningen. Han hävdar att han inte menat något illa, men att han insåg att han uttryckt sig klumpigt och bad om ursäkt. Christina menar att ursäkten först kom i samband med en återträff flera månader senare och verkar inte kunna förlåta honom för det inträffade.

Själv tycker jag hennes oförsonlighet gällande detta står i skarp kontrast till att hon stolt deklarerar att hon var medgrundare till tjejpakten och inte har några invändningar mot hur Chris bl.a. kallat Amanda "falsk f***a". Peter sa inte "n******en" i syfte att förnedra Christina utan tvärtom i samband med att han berömde henne till skillnad från sexisten Chris som sa "falsk f***a" och även annat negativt aggressivt och illvilligt. Jävla hyckleri!

Vad gäller att Peter är 68 år, är det ju så att tidigare var faktiskt n***r/n****ss de korrekta orden i svenska språket, som användes av såväl vanligt folk som eliten. Däremot var redan då "nigger" grovt nedsättande - ett rent skällsord - och som kom att omskrivas som n-ordet. N***r å andra sidan motsvaras av negro i amerikansk kontext, som där och då var det korrekta ordet som användes av alla inklusive medborgarrättsrörelsen och än i dag förekommer i namnet på flera anrika svarta institutioner. Martin Luther King använder exempelvis negro i sitt berömda "I have a dream"-tal. Så det här med vad n-ordet egentligen är har man i Sverige fått helt om bakfoten. Att undertecknad sedan helt slutat säga n***r/n****ss beror på att jag inte önskar kränka svarta, men även att jag inte ständigt vill hamna i bråk kring detta.

Jag hyser inga rasistiska åsikter om vare sig svarta eller andra om än jag däremot är kritisk till den svenska migrationspolitiken, vilket är något annat.

Jag instämmer helt i det du skriver om PK-folkets inkonsekvens och hyckleri och att de helt saknar insikt om att även icke-vita och HBTQ-människor kan vara såväl sexister som rasister som annat inskränkt. Exempelvis tror jag inte en sådan som Christina, som ger intryck att komma från svensk medelklass om än med en svart pappa, är medveten om att många svarta i förorten vittnar om att de utsätts för brutal rasism från andra invandrare och då särskilt sådana från Mellanöstern, som bl.a. använder det arabiska ordet för slav om dem. Detta är naturligtvis något som förtigs i svenska massmedia osv., då det skulle riskera spräcka den förljugna bilden av migrationspolitiken och mångkulturen. Men allt detta är säkert redan bekant för dig, bästa Lostworld.

Vad gäller tjejpaktens medlemmar ser jag dem som tämligen omoraliska, falska och egoistiska och nog också narcissistiska. Vulgära absolut, men ondskefulla...njae. Däremot påfallande omogna med tanke på att flertalet är närmare trettio än tjugo. Som sagt, jag tycker inte illa om dem p.g.a. sexuell läggning och/eller hudfärg - absolut inte! - men däremot vad de säger och gör i såväl Robinson som sedan i sociala media.
De har inte precis stärkt min tro på Människan.
Senast redigerad av Dangerous_Mind 2023-05-26 kl. 22:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in