Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-26, 22:37
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Var inte Robinson från början en överlevnads tävling? Nu är det ju svagbegåvade som gaddar ihop sig mot överlevare. Bögar och feminister ska inte segra över människor som kan hantera en situation på en öde ö.

Det är bara i halvt dementas fantasier som detta nånsin primärt varit ett överlevnadsprogram. Från första början med Kent Larsen som anförare har det i första hand varit ett pakt- och fulspelsprogram dock paketerat som överlevnad. Lik förbannat sitter folk och gaggar och dreglar och stammar om att på Martin Melins tid då var det heder och ära och moral och överlevnad, som var programmets adelsmärken. Ingen skulle nånsin kommit på tanken att rösta ut den som var stark och duglig och kapabel att hjälpa till vid skördearbetet.

"Så gick det till farfar var ung, ja farfar var riktigt ung..."

Jävla dravel!

Pernilla kommer inte att vinna på söndag, men det vore så satans kul, om hon gjorde det. Hela denna dårhustråd kommer att explodera i ett menageri av de mest imbecilla läten.

Koko -
2023-05-26, 22:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Peter fick lämna då han använt ordet "n******en" om Christina. I samband med första lagtävlingen (?) var ju Christina pricksäker med kokosnötterna eller vad det nu var och Peter som var i motståndarlaget gick efteråt fram och berömde henne. Han pratade senare med sina egna lagkamrater om hur duktig hon varit och kom då inte på hennes namn och beskrev henne som "n******en". Klumpigt förstås, men utan onda avsikter då han ju talade väl om henne.

Zeki, som lovat att hämnas på Peter för att han blev vald att åka till Gränslandet, berättade för Christina när han kom till Gränslandet, och hon i sin tur sa det till produktionen. Peter fick möjligheten att lägga fram sin sorti som att han lämnat p.g.a. personliga skäl.

Väl hemma berättade han dock senare den verkliga anledningen. Han hävdar att han inte menat något illa, men att han insåg att han uttryckt sig klumpigt och bad om ursäkt. Christina menar att ursäkten först kom i samband med en återträff flera månader senare och verkar inte kunna förlåta honom för det inträffade.

Själv tycker jag hennes oförsonlighet gällande detta står i skarp kontrast till att hon stolt deklarerar att hon var medgrundare till tjejpakten och inte har några invändningar mot hur Chris bl.a. kallat Amanda "falsk f***a". Peter sa inte "n******en" i syfte att förnedra Christina utan tvärtom i samband med att han berömde henne till skillnad från sexisten Chris som sa "falsk f***a" och även annat negativt aggressivt och illvilligt. Jävla hyckleri!
Sjukt löjligt alltihop. Samma visa som det året han som var favorit fick lämna och det blev stendött. I övrigt kan dom vara hur taskiga som helst vilket råttan visat sen dag ett.
2023-05-26, 22:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Man såg det ju redan i Gränslandet när hon högg Christina i ryggen efter att ha blivit räddad av Christina innan...sen på alla möjliga vis försökte bortförklara det...
Precis. Ännu bättre att hon åkte ut då jag minns detta nu. Hon ljög dessutom att hon var nöjd med sin medverkan och överläppen darrade samtidigt. Jag gillade aldrig hycklerskan.
2023-05-26, 22:50
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur du kan ha missat det vet jag inte, men det var Peter. Han hade benämnt Christina som negress då han inte visste hennes namn vid tillfället, men samtidigt ville att hans lagkramrater skulle veta vem han syftade på (vem han tyckte var duktig).

Programledaren är bara en marrionett som måste finna sig i vad Gustav Carlsson bestämmer. Du har dock rätt i att kramandet var på Petras eget initiativ, men det är det minsta problemet imo.
Jag vet inte ens vem Peter är. Måste gå tillbaka i början och se vem det var. Så ointressanta människor jämt så det är inte konstigt om man glömt pajasarna.
2023-05-26, 22:50
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
n******en = negressen

Christina kan härmed ha lyft sig till en av de mest ynkliga av årets deltagare, även om konkurrensen är oväntat brutal. Ska jag bedöma vidrighet, så listar jag de deltagare där jag hellre biter av mig ett finger än tvingas umgås med dem så här:

1 Chris
Utan konkurrens, eftersom han är den som mest öppet har visat sitt rätta jag. Äkta mobbare!

2 Sophie/Carro
Jag kan inte skilja dem åt. Två äkta PK-feminister vars högsta kvalitet är att beställa Caffelatte. Äkta mobbare.

4 Christina
Samma som Sophie och Carro. Jag kan skilja henne deån dem eftersom hon är negress. En semestrande caffelatte-feminist som plockar bort motståndare av rasistiska skäl.

5 Dennis DY
Fy faaaaaan vilken förrädare! Hade han varit vän med mig, så hade jag sagt upp vänskapen efter förräderi.

6 Pernilla
Så äcklig att hon hamnar högt av den anledningen. Äkta mobbare!

7 Alva
Den mest ynkliga deltagaren. Omtyckt av caffelatte-feministerna. Varför var hon med??

8 Sanna
Äldre opererad version av Sophie och Carro. Äkta mobbare!

9 Zeki
"Jag är med för att ge oss invandrare ett bättre ansikte" 🤣🤣🤣

10 Dennis DÄ
Kan man bli ynkligare? Att ställa upp utan att vilja vinna?? Född förlorare.

Resten klarar jag att träffa. De enda jag verkligen skulle vilja träffa är Marcus (väldigt spännande att höra allt om hans liv på Påskön), Elin (logiskt tänkande feminist?) och Amanda (ALLT).

Jag maskar det famösa ordet till n****ss, då jag inte önskar kränka svarta människor. Så är det bara. Och jag benämner inte heller Christina n****ss, då jag inte föraktar henne för hennes hudfärg liksom jag inte föraktar Chris eller de övriga i tjejpakten inklusive Christina för att de är HBTQ. Däremot ogillar jag dem starkt för deras ofta falska, elaka och vulgära beteende kombinerat med självrättfärdigt moralpredikande och noll insikt om hur illa de själva behandlat andra.

Kan bara instämma i att Christina visat sig vara ynklig. Trist för jag uppskattade verkligen henne.
Listan håller jag också med om liksom vilka deltagare jag gärna hade träffat. Markus blev alltmer min stora favorit tills han snöpligt åkte ut där i Gränslandet. En skön snubbe; sjysst, vänlig och stark i tävlingar. Honom måste man hälsa på nästa gång man har vägarna förbi Påskön.
2023-05-26, 22:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det spelar ingen större roll vem som är programledare även om det är nyansskillnader mellan dem och Petra antagligen är sämst i modern tid. Problemet är TV4-produktionen med Gustav Carlsson i spetsen... och hans fru som sköter castingen senast jag kollade. Mannen som gav oss Robinson - Love Edition
Borde vara skottpengar på den där djävla Gustav och hans kärring. Jag hatar dock det mesta som har med reklamkanalen att göra så det är ingen överraskning att dom förstör ett bra koncept.
2023-05-26, 22:55
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Sjukt löjligt alltihop. Samma visa som det året han som var favorit fick lämna och det blev stendött. I övrigt kan dom vara hur taskiga som helst vilket råttan visat sen dag ett.

Jag tror inte särskilt många hade Peter som favorit och det märktes väl knappt när han lämnade. Han var ganska trött och anonym när han lämnade. Vad jag minns.

(bortsett från att det kokade i huvudet hos en viss grupp)
2023-05-26, 22:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag maskar det famösa ordet till n****ss, då jag inte önskar kränka svarta människor. Så är det bara. Och jag benämner inte heller Christina n****ss, då jag inte föraktar henne för hennes hudfärg liksom jag inte föraktar Chris eller de övriga i tjejpakten inklusive Christina för att de är HBTQ. Däremot ogillar jag dem starkt för deras ofta falska, elaka och vulgära beteende kombinerat med självrättfärdigt moralpredikande och noll insikt om hur illa de själva behandlat andra.

Kan bara instämma i att Christina visat sig vara ynklig. Trist för jag uppskattade verkligen henne.
Listan håller jag också med om liksom vilka deltagare jag gärna hade träffat. Markus blev alltmer min stora favorit tills han snöpligt åkte ut där i Gränslandet. En skön snubbe; sjysst, vänlig och stark i tävlingar. Honom måste man hälsa på nästa gång man har vägarna förbi Påskön.
Om du inte kan använda ordet negress så måste du tycka väldigt illa om negrer. Dom kallar ju för fan sig själva för negrer vilket betyder svart. Många negrer kallar dig för svennehora. Bara så du vet.
2023-05-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
Då är vi tillbaka på ruta ett där du tror att Alva och Carro är Pernilla och Sanna
Dessutom är det egentligen bara Pernilla den gäller. För att det var Pernilla som störde sig på att Amanda tog för mycket plats, Sanna var egentliga bara kränkt över att Amanda hade partat om hennes operationer. Pernilla var den enda som försökte verkställa genuskontraktet, och hon har ingenting med tjejpakten att göra.

För det första så vet du inte om Carro och Alva ogillar Amanda, men även om de gjorde det så har inte de försökt verkställa genuskontraktet. Det gör man inte genom bara att ogilla nån.. Du sträcker dig fööööööööör långt för att få din teori att funka, hur kan du inte se det?

Hela grejen du försöker komma fram till är att det är okej att ni har hatat på de "värdelösa" tjejerna, och det förtjänar de för att de minsann är helt värdelösa. Och ni är tillochmed feminister för allt skit ni har skrivit om dem. Och beviset till det hela är att Pernilla och Amanda gick i konflikt med varandra om vem som ska få ta mest plats. Och därför har de som tyckte om Carro och Alva helt fel också, eftersom att Carro och Alva är onda människor pga Pernillas beteende.

Förstår du hur sjuk och långsökt din teori är? Och förstår du hur sjukt det är att du jobbar hårt för att få rättfärdiga ditt hat mot en gäng tjejer som det enda de är skyldiga till är att spela Robinsson spelet?

Du börjar låta värre än Lostworld

Ja din åsikt är att tjejpakten är asbra människor som varit schyssta mot Amanda osv. Ja det märktes ju när hon kallades för jävla fitta och alla de gånger man i grupp skällt på henne för hennes sätt att prata. Men där kan man ju tycka olika. Jag och nästan hela instagram, nästan alla i denna tråd och i princip hela facebook har en uppfattning. Du och några dårar till en annan…

Notera att jag själv inte ens är särskilt förtjust i Amanda

Edit

Även tjejpakten själv har vittnat om vilken massiv kritik de utsatts för och gjort sina Ig privata.

If something Walks likes duck, talks likes a duck… osv. Om du känner till det ordspråket?

Öppna ögonen.
Senast redigerad av grobiankungen 2023-05-26 kl. 23:03.
2023-05-26, 23:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det är bara i halvt dementas fantasier som detta nånsin primärt varit ett överlevnadsprogram. Från första början med Kent Larsen som anförare har det i första hand varit ett pakt- och fulspelsprogram dock paketerat som överlevnad. Lik förbannat sitter folk och gaggar och dreglar och stammar om att på Martin Melins tid då var det heder och ära och moral och överlevnad, som var programmets adelsmärken. Ingen skulle nånsin kommit på tanken att rösta ut den som var stark och duglig och kapabel att hjälpa till vid skördearbetet.

"Så gick det till farfar var ung, ja farfar var riktigt ung..."

Jävla dravel!

Pernilla kommer inte att vinna på söndag, men det vore så satans kul, om hon gjorde det. Hela denna dårhustråd kommer att explodera i ett menageri av de mest imbecilla läten.

Koko -
Ja, det vore verkligen en skräll om råttan vann hela skiten. Roligast vore då att se tjejpaktens miner och hur hela svenska folket får sjukskriva sig en tid..På söndag smäller det kanske!
2023-05-26, 23:08
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen

Sjukt löjligt, javisst.

Sedan kände jag också med Christina när hon blev så ledsen efter att Elin valt henne att kämpa mot Zeki - men jag kan också se att Elin satt i en svår situation, där hon kände att hon fick bättre stöd av Millan. Men så här i efterhand, när jag insett att Christina var en av grundarna av tjejpakten och inte har några problem med vare sig Chris elaka hånskratt när han manövrerat ut andra - till skillnad från hur ledsen Elin var när hon valde Christina - eller att han kallar Amanda "falsk f***a", inser jag att Christinas empati i själva verket nog är ganska selektiv.
2023-05-26, 23:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Sjukt löjligt, javisst.

Sedan kände jag också med Christina när hon blev så ledsen efter att Elin valt henne att kämpa mot Zeki - men jag kan också se att Elin satt i en svår situation, där hon kände att hon fick bättre stöd av Millan. Men så här i efterhand, när jag insett att Christina var en av grundarna av tjejpakten och inte har några problem med vare sig Chris elaka hånskratt när han manövrerat ut andra - till skillnad från hur ledsen Elin var när hon valde Christina - eller att han kallar Amanda "falsk f***a", inser jag att Christinas empati i själva verket nog är ganska selektiv.
Jag ser inget fint i någon av dom här människorna utan snarare som ett gäng svaga personer allihop. Hycklieriet är på hög nivå och den enda som inte använde sig av detta borde ha varit Zeki. Om fler hade varit som honom skulle såpan varit mer sevärd med lite drag i. Den där tjejpakten gjorde programmet meningslös och urtrist från första stund. Jag ser hellre råttan vinna än att den vidriga Sanna gör det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in