Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Alltså seriöst! Dagens Robinson handlar om att två deltagare ska få ringa hem. Dom gråter som om dom hade varit borta i ett år. Dom har varit borta i 35 dagar! Alltså det är så pinsamt att jag skäms över att titta på skiten.

Sen går hela programmet ut på två helt otroligt löjliga samtal som "vi" tittare skiter fullständigt i då man vill se tävlingar".

Daniel ska vi inte tala om.. han blir bara mer och mer patetisk.

Det här var nog det sämsta avsnittet av Robinson någonsin.

Jo men idag kan du prata med typ vem som helst, när som helst eftersom du har en mobiltelefon eller dator. Där ute kan deltagarna prata med varandra, eventuellt produktionen och Anders litegrann. Förstå när millenials/gen z inte har tillgång till sin telefon. Testa själv att inte ha TV, dator eller mobil i 35 dagar. Lovar att du kommer för abstinens. Sen var det väl bara Christina som tog med en bok som personlig sak, så böcker finns inte heller att underhålla sig med.

Daniel????
2023-05-16, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Han pratade om sin barndom, han sa aldrig att han själv missbrukat.
Kommer man från en missbruksfamilj och man själv som vuxen har massa med skulder och blivit av med vårdnaden av sina barn så skulle jag gissa på att det är missbruksrelaterad, den sociala arvet har en tendens att gå från generation till generation. Man blir väl inte av med vårdnaden för småsaker.
Men det är såklart inte ett måste.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-16 kl. 14:42.
2023-05-16, 14:37
Medlem
Citat:
Alltså seriöst! Dagens Robinson handlar om att två deltagare ska få ringa hem. Dom gråter som om dom hade varit borta i ett år. Dom har varit borta i 35 dagar! Alltså det är så pinsamt att jag skäms över att titta på skiten.

Sen går hela programmet ut på två helt otroligt löjliga samtal som "vi" tittare skiter fullständigt i då man vill se tävlingar".

Sen hoppas jag att du kan bilda familj eller träffa vänner som du också känner så stark samhörighet med att du gråter en skvätt när ni hörs av för första gången på 35 dagar…
2023-05-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Kommer man från en missbruksfamilj och man själv som vuxen har massa med skulder och blivit av med vårdnaden av sina barn så skulle jag gissa på att det är missbruksrelaterad, den sociala arvet har en tendens att gå från generation till generation. Man blir väl inte av med vårdnaden för ingenting.
Men det är såklart inte ett måste.

Håller med, och Dennis själv öppnade upp snacket om sin familj och missbruket. Då får man stå sitt kast och förstå att folk kommer diskutera det på anonyma forum.
2023-05-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Självklart är jag otroligt imponerad av tjej-pakten som fullständigt pulvriserat allt motstånd. För mig är det total utklassning. Det är som en handbok i hur du spelar Robinson.

Tycker inte illa om någon som är med i år (förutom hopplöst vidriga Zeki). Jag brukar ha flera som jag inte gillar men i år kan jag enkelt acceptera att vem som helst vinner.

Sedan Alva lämnade har inte haft någon tydlig favorit. Det har växt fram sakta, och nu har jag äntligen en ny. Den hårdaste i gänget: Sophie

Pakten har inte gjort ngt pulvriserande. Ett antal deltagare har hållit ihop röstningsmässigt och de som haft chans att gå emot dem är både spretigt och fegt gäng.
2023-05-16, 15:28
Medlem
ziggarillens avatar
Programmet har spårat ut helt och är numera ointressant att titta på. Enligt intervju med Marcus så kom det båtar med kokosnötter då det inte ens fanns en palm i närheten.

I sångstunden för Sannas döda pappa som fyllde år var det en kuliss i bakgrunden så dom måste suttit i någon slags studio. Kanske det var därför som Marcus sång lät så fantastisk också. Allting som TV4 gör är mer eller mindre bluff och tittarna luras konstant. Så trött på denna TV-kanal av alla anledningar och det här var nog droppen. Hur mycket mer har dom fejkat och fått "dumma" tittare att gå på allting?

Tre avsnitt på raken som bestod av sömnpiller om man räknar in Gränslandet. Så tröttsamt med dessa tårar och sörjande av privata släktingar som TV4 regisserat. Fattar inte vad Sannas döda pappa har med Robinson att göra. Frågan är om TV4 bestämt också från början vem som ska vinna och format därefter?
2023-05-16, 15:34
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Funkar för mig, jag hade dock problem för ett par månader sedan, då tog jag bort det och la till det på nytt, sen dess har det fungerat.
Det har jag testat, vart ingen skillnad. Jag kan ej starta ett avsnitt med Ublock origin.
2023-05-16, 15:44
Medlem
TheGhostLords avatar
Finalvecka på G med bara BYKET kvar.

Många hejjar på Oscar men han är en MES. En riktig man hade stått upp för de andra männen och för de starka kvinnorna, som Marcus och Amanda och inte stått och tittat på medan man kysser Carro och Chris fötter. Han har ingen ryggrad alls, så trött på han. Han är vadå typ 10 år yngre än Erik som är runt 40, självklart är Oscar starkare och har bättre kondition än en urmärglad man som är 10 år äldre. Att flickorna inte fattar det? Nu känns det väl inte så bra när Oscar börjar vinna tävlingar och blir immun så här nära finalen.

Hoppas att Carro är nästa som åket, helst på en tävling där hon åker ut först. Tragisk backstory har alla mer eller mindre, det har jag med, många här har det, det är INGEN anledning att vinna Robinson. Snyfftisar, tårar och kramar när man 'saknar de där hemma' hör inte heller hit. Jag vill se pannben och tävling! Gråta kan de göra på flyget hem när de åkt ut.

Det är ett gäng svaga paktare som är kvar. Elin har sjunkit så jävla mycket i mina ögon. Nä, låt alla i Gränslandet komma tillbaka! Millan är det fan GO i, rak ärlig, ger alltid sitt bästa på tävling. Vinnarmaterial! Åkte bara ut pga Pernilla-råttan och hennes evigt flaxande lögnar-tunga.

Carro tror hon är ostoppbar bara för hon är spindeln i nätet och paktar bort alla 'starka'. Produktionen hjälper till, byter ut urnor och riggar tävlingar. Minns när det va 4 pusseltävlingar i rad Robinson vår 2022 för produktionen ville att Jessica skulle vinna. Nu är det balans de kör med. Kvinnor har generellt bättre balans än män, och mindre fötter.

Gissar att finalen inte kommer ha någon spring eller styrka moment utan helt bestå utav balans, eld och pussel. HOPPAS att personen som vinner gränslandet tar hem allt. Att en kvinna ska vinna är inte seriöst för en tävling och 500 000. Varför ska män ens ansöka, lämna sina jobb, barn osv och svälta sig om allt redan är uppgjort sen dag ett. Packet som e kvar i Robinson är de sista godisarna i godispåsen som man ratat hela helgen, alldeles sega och smakar äckligt. Ingen bra TV direkt. Tkr jag iaf.

OBS: Som andra sagt tidigare, man är inte homofob bara för man inte gillar Chris. Han är fett falskt och sliskig. Man är inte kvinnohatare bara för man ogillar kvinnorna som är kvar i årets säsong och att produktionen riggat för att en kvinna ska vinna. Man är bara en realist men allmänt förstånd...
2023-05-16, 15:55
Medlem
" nr 1 Camilla Salén Sjögren
Ålder: 59.

Bor: Båstad.

Yrke: Commercial lead inom läkemedel.

Inkomst av tjänst: 1 162 040 kronor (inkomstår 2021).

Överskott av kapital: 328 504 kronor."

Undra om hon egentligen är största wildcardet.. spelar dålig å obetydlig hela vägen. Ska bli spännande å se om hon lyckats lura alla.

Svårt å tro de men hon har ju lyckats hålla sig kvar trots alla odds
2023-05-16, 16:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Precis. Hade inte Oskar haft immunitet så hade hon röstat ut honom direkt. Det var precis som med Marcus. Han bjuder Carro och Chris på middag, han sjunger för Sanna på hennes döda pappas födelsedag, men de röstar ändå ut honom. De är utnyttjande horor.
2023-05-16, 16:38
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Finalvecka på G med bara BYKET kvar.

Många hejjar på Oscar men han är en MES. En riktig man hade stått upp för de andra männen och för de starka kvinnorna, som Marcus och Amanda och inte stått och tittat på medan man kysser Carro och Chris fötter. Han har ingen ryggrad alls, så trött på han. Han är vadå typ 10 år yngre än Erik som är runt 40, självklart är Oscar starkare och har bättre kondition än en urmärglad man som är 10 år äldre. Att flickorna inte fattar det? Nu känns det väl inte så bra när Oscar börjar vinna tävlingar och blir immun så här nära finalen.

Hoppas att Carro är nästa som åket, helst på en tävling där hon åker ut först. Tragisk backstory har alla mer eller mindre, det har jag med, många här har det, det är INGEN anledning att vinna Robinson. Snyfftisar, tårar och kramar när man 'saknar de där hemma' hör inte heller hit. Jag vill se pannben och tävling! Gråta kan de göra på flyget hem när de åkt ut.

Det är ett gäng svaga paktare som är kvar. Elin har sjunkit så jävla mycket i mina ögon. Nä, låt alla i Gränslandet komma tillbaka! Millan är det fan GO i, rak ärlig, ger alltid sitt bästa på tävling. Vinnarmaterial! Åkte bara ut pga Pernilla-råttan och hennes evigt flaxande lögnar-tunga.

Carro tror hon är ostoppbar bara för hon är spindeln i nätet och paktar bort alla 'starka'. Produktionen hjälper till, byter ut urnor och riggar tävlingar. Minns när det va 4 pusseltävlingar i rad Robinson vår 2022 för produktionen ville att Jessica skulle vinna. Nu är det balans de kör med. Kvinnor har generellt bättre balans än män, och mindre fötter.

Gissar att finalen inte kommer ha någon spring eller styrka moment utan helt bestå utav balans, eld och pussel. HOPPAS att personen som vinner gränslandet tar hem allt. Att en kvinna ska vinna är inte seriöst för en tävling och 500 000. Varför ska män ens ansöka, lämna sina jobb, barn osv och svälta sig om allt redan är uppgjort sen dag ett. Packet som e kvar i Robinson är de sista godisarna i godispåsen som man ratat hela helgen, alldeles sega och smakar äckligt. Ingen bra TV direkt. Tkr jag iaf.

OBS: Som andra sagt tidigare, man är inte homofob bara för man inte gillar Chris. Han är fett falskt och sliskig. Man är inte kvinnohatare bara för man ogillar kvinnorna som är kvar i årets säsong och att produktionen riggat för att en kvinna ska vinna. Man är bara en realist men allmänt förstånd...

Är ju gänget i gränslandet som är dom äkta riktiga robinsondeltagarna. Dom andra är bara falska, mesiga, veka och töntiga pakt-tramsande pk-stollar.
2023-05-16, 16:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Eller hur. Såg inte ens klart skiten. Det är illa nog när de ägnar 5-10 min av avsnittet åt det, men när hela jävla avsnittet blir en stor gråtfest och handlar om att de ska få ringa hem så är måttet rågat. Tror Tv4 på fullaste allvar att det är bra TV?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in