Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-06, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hur visste du det innan det sänts?
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Det kan jag inte skriva ut här då det är en offentlig sida, som även folk som inte är medlemmar på Flashback kan läsa.

Jag kan ge dig några ledtrådar!

Nu fick du något att fundera på.
Man har också kunnat se det på TV.nu
https://www.tv.nu/program/robinson (scrolla ner till avsnitt 38)
2023-05-06, 18:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var 7 urnor från början har jag för mig men nu är det bara 3 kvar. Den urna som slås sönder ersätts inte och rimligen är det också 4 öråd kvar. Det är inte någon mening med att få en blodshämnd i det sista örådet.
Tack för förklaringen.
Ok, fattar antalet men innehållet i dem då?
Eftersom de fyra urnorna förra gången innehöll två blodshämnder och två dueller och en duell blev vald - innebär det att det finns två blodshämnder och en duell i de kvarstående tre urnorna?
Eller ändrar man innehållet mellan ö-råden?
(Rent inofficellt så kan det ju ligga dueller i alla eftersom produktionen kan ju göra som de vill).
Verkar bara som att alla paktande utgår från att det kommer att bli en duell men det behöver det ju inte alls bli.
2023-05-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Så jävla löjligt att Amanda inte bara kunde förlora med värdighet istället för att låtsas skänka segern till Elin när hon inte orkade längre. Sjukt osportsligt och egotrippat.
Ja, där sjönk hon i anseende för mig.
2023-05-06, 18:49
Medlem
Jag saknar Zeki. Gränslandet blev rena sömnpillret när han åkte. Gillade honom typiskt mesig flockmentalitet när han blev utröstad precis i början.
2023-05-06, 19:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Absolut, förstår vad du menar. Jag tror han tar allt rätt oseriöst och ser det helt och hållet som spel/lek. När han märkte att Erik blev nere så gick han ju och talade med honom och peppade honom t.ex., just för att han inte menade att någon skulle bli sårad.
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså, hur kan vissa vara så naiva att tro att Chris stöttade Erik efter utröstningen av Amanda av osjälviska orsaker. Han var nog så pass smart att han tänkte på vad som skulle kunna hända i örådet om Erik fick en duell, det var ju 50/50 chans på det och om han smörade för honom skulle han mer troligt slippa att duellera, vilken han haft otrolig liten chans att vinna mot Erik. men nu vann ju Erik immunitet och Chris hade inte behövt smöra för Erik.
Att han skulle vara snäll mot Erik som han inte ens gillar finns inte på kartan.
Han ville ha ut Erik, punkt slut!
Som jag sagt i tidigare inlägg så ifrågasätter jag Chris syfte bakom snacket med Erik. Eftersom han inte agerat som en god person tidigare så reagerar man såklart på varför han plötsligt skulle göra det nu.
Ja, hans hat har främst varit inriktat på Amanda men planen i hans pakt, som han toppstyr med Carro, har ju hela tiden varit att få ut Erik som nästa spelare. Även under immunitetstävlingen som följde efter snacket så var det tydligt att Erik var den som skulle ut. Så inget hade ju ändrats i praktiken. Man höll ju t o m på och försökte övertala Erik att skänka bort sin immunitet för att han skulle ha det bättre på Gränslandet osv. Så snacket ser jag mest som ett sätt för Chris att putsa upp sin egen fasad och förbättra relationen till Erik för egen vinning men att spelet ändå fortsätter som planerat.
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Ogillade också hur han uttryckte sig om Amanda. Hoppas han bett henne om ursäkt gällande det. Tror dock verkligen inte han är någon dålig person. Har sett när han haft live med bl.a. Carro, Sophie och Dennis (den yngre) och han har varit rolig och snäll. Sen så har han ju också Borderline (Emotionellt instabilt personlighetssyndrom) och ADHD, vilket såklart inte är en ursäkt, men tror det kan ha en liten påverkan. Hoppas att han lär sig något av detta och mognar lite.
Att han är rolig och snäll tillsammans med Carro, Sophie och Dennis d y är ju inte konstigt då han gillar dem och de ingår i hans pakt, så det säger inte mycket.
Amanda och Erik har ju också ADHD men du ser inte att de agerar falskt och fult så tycker inte det resonemanget håller heller.

Jag skiljer aldrig mellan sak och person, som Amanda (på sin instagram) tyckte att vi skulle göra. Jag tycker att man får stå för sina handlingar, i tv och utanför. Är man kapabel till vissa saker så säger det en hel del om hur man resonerar och vilken moral man har. Erik sa det bra i ett tidigare avsnitt; att man kan spela spelet men välja vilken nivå man vill spela det på .
Man behöver inte flina och vara skadeglad som Chris, det är som att han njuter av att sticka in kniven... lite sadistvarning. Det kombinerat med hans hatiska och dryga attityd gentemot Amanda gör att jag starkt ogillar honom och tycker hans beteende är vidrigt. En person jag aldrig skulle lita på.
2023-05-06, 19:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Det kan jag inte skriva ut här då det är en offentlig sida, som även folk som inte är medlemmar på Flashback kan läsa.

Jag kan ge dig några ledtrådar!

Nu fick du något att fundera på.

Du är rolig
2023-05-06, 19:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Så jävla löjligt att Amanda inte bara kunde förlora med värdighet istället för att låtsas skänka segern till Elin när hon inte orkade längre. Sjukt osportsligt och egotrippat.
Citat:
Ursprungligen postat av Bultenstierna
Ja, där sjönk hon i anseende för mig.

Finns inget som säger att Amanda var på väg att förlora, hon hade säkert kunnat stå ett bra tag till.
Att hon skänkte bort segern (vilket jag tycker var fel, även om Elin förtjänade att komma tillbaka) kan lika väl ha varit ett taktiskt drag.
Så det är snarare dumt att påstå saker som en absolut sanning när ingen annan än Amanda själv kan veta.
2023-05-06, 19:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Hon sa ju att hon vill vinna Robinson genom att bara vara snäll. 🙂

Jag kallar det INTE för att vara snäll när hon tydligt missgynnar de deltagare som redan ÄR baktalade av laget ... Resonemanget hennes är på dagisnivå!
2023-05-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Finns inget som säger att Amanda var på väg att förlora, hon hade säkert kunnat stå ett bra tag till.
Att hon skänkte bort segern (vilket jag tycker var fel, även om Elin förtjänade att komma tillbaka) kan lika väl ha varit ett taktiskt drag.
Så det är snarare dumt att påstå saker som en absolut sanning när ingen annan än Amanda själv kan veta.
Har man för avsikt att lägga sig från början gör man det ganska omgående som Dennis. Annars finns ju risken att man råkar vinna. Men visst kan vi aldrig veta med säkerhet. Tror dock det här skulle bli en tråkig tråd om man bara utgick från sånt som går att bevisa till hundra procent.
2023-05-06, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag kallar det INTE för att vara snäll när hon tydligt missgynnar de deltagare som redan ÄR baktalade av laget ... Resonemanget hennes är på dagisnivå!

Håller med, jag var ironisk. Lite Flugornas herre över det hela.
2023-05-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Hon är tävlingsinriktad till max och det syntes att hon tyckte det var jobbigt. Inte en chans att hon la sig.
2023-05-06, 20:47
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultenstierna
Har man för avsikt att lägga sig från början gör man det ganska omgående som Dennis. Annars finns ju risken att man råkar vinna. Men visst kan vi aldrig veta med säkerhet. Tror dock det här skulle bli en tråkig tråd om man bara utgick från sånt som går att bevisa till hundra procent.
Kräver inte bevis till hundra procent, bara att man inte uttrycker sig med absolut säkerhet vilket många har tendens att göra här, vilket sen leder till att det blir en "trådsanning".
Citat:
Hon är tävlingsinriktad till max och det syntes att hon tyckte det var jobbigt. Inte en chans att hon la sig.
Jag tyckte hon verkade ha mer att ge och tror inte att hon gav upp pga rädsla att tappa ansiktet som du påstår utan mer pga att hon faktiskt tyckte att Elin förtjänade det och bedömde för sin egen del att hon fortfarande hade chansen kvar ändå. Men som tävlingsmänniska är det ju konstigt att hon agerade så...
Som sagt, ingen vet med säkerhet mer än hon själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in