Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Oscar är inte nummer tre att åka. Marcus säger det för att han vill ha Oscar och hans två röster på sin sida.

Oscar är allt annat än dum. Men för mig är det tydligt att han har en diagnos åt autismhållet. Hans stora svaghet i livet är det sociala som för honom är svårt. Han har lärt sig enklare sociala regler och så länge de följs så funkar han. Så länge det är logiskt hänger han med.

Eftersom det sociala är jobbigt för honom och snabbt dränerar hjärnan på energi behöver han mycket egentid. Han har inte behov av socialt umgänge för att må bra, snarare tvärtom.

Jag kan se att han litar på Carro och jag tror han bettar på henne hela vägen.

Jag märkte inte från början ngt särskilt med Oscar (förutom lite nördig) men det är nog som du säger, att han ligger någonstans i spectrat för autism.
Han är smart som konsekvent försöker göra sig viktig för omgivningen. Sedan är det meme-material på scenerna med honom sittandes i sin egenhändigt byggda strandstol. Skulle gå göra något roligt med
association till de där Pablo Escobar-bilderna när han sitter i en hammock och bara tittar rakt fram.
2023-05-05, 12:59
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Vem är nummer tre att åka då, menar du? Om det inte är Oscar? Ja, han verkar lita på Carro men han verkar inte förstå att det är dumt att gå med i en sådan stor pakt. Främst när man är ett stort hot. Om Marcus tar immunitet nästa vecka så lär ju Oscar åka. Om vi förutsätter att Erik lämnar.

Jag skrev om Sophie's kill list för några dagar sedan:

1) Erik
2) Marcus
3) Camilla
4) Pernilla
5) Dennis
6) Oscar

Oscar är mycket säkrare i pakten anser jag.

Senast redigerad av greta75 2023-05-05 kl. 13:02.
2023-05-05, 13:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Oscar är inte nummer tre att åka. Marcus säger det för att han vill ha Oscar och hans två röster på sin sida.

Oscar är allt annat än dum. Men för mig är det tydligt att han har en diagnos åt autismhållet. Hans stora svaghet i livet är det sociala som för honom är svårt. Han har lärt sig enklare sociala regler och så länge de följs så funkar han. Så länge det är logiskt hänger han med.

Eftersom det sociala är jobbigt för honom och snabbt dränerar hjärnan på energi behöver han mycket egentid. Han har inte behov av socialt umgänge för att må bra, snarare tvärtom.

Jag kan se att han litar på Carro och jag tror han bettar på henne hela vägen.
Oskar reagerade inte alls när Marcus sa att han var nummer tre så jag tror du har fel. Enda möjligheten att det ändras är om Pernilla börjar gå övriga tjejer på nerverna.
2023-05-05, 13:25
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Oskar reagerade inte alls när Marcus sa att han var nummer tre så jag tror du har fel. Enda möjligheten att det ändras är om Pernilla börjar gå övriga tjejer på nerverna.

Varför skulle han reagera på det. Han spelar ju med själv i att få ut Marcus snarast möjligt.

Vi kanske får svaret närmaste veckorna - kanske får vi det aldrig.
2023-05-05, 13:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Varför skulle han reagera på det. Han spelar ju med själv i att få ut Marcus snarast möjligt.

Vi kanske får svaret närmaste veckorna - kanske får vi det aldrig.
För om han skulle få veta att han är nummer tre men inte anser det så skulle han röra en min eller vrida huvudet men här såg det ut som han var med på det.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2023-05-05 kl. 14:03.
2023-05-05, 14:39
Medlem
thrasherradios avatar
Citat:
Jag skrev om Sophie's kill list för några dagar sedan:

1) Erik
2) Marcus
3) Camilla
4) Pernilla
5) Dennis
6) Oscar

Oscar är mycket säkrare i pakten anser jag.

Pernilla före Camilla numera. Också rädd att Oscar tyvärr ryker innan Dennis, om nu inte tjejerna tröttnar på hans beteende
2023-05-05, 14:45
Medlem
bonbonshrimps avatar
Jag tycker det är dags för Pernilla att åka hem nu. Hon tillför inte mycket för produktionen
2023-05-05, 14:51
Medlem
Min vinnarlista av dem i Robinson:

Markus - Bra i tävlingar, verkar vettig, alltid haft den tjejpakten emot sig men klarat sig ändå
Erik - Bra i tävlingar, verkar okej som person men inte den smartaste
Oskar - Han är bra på att skaffa mat, men borde kasta tjejpakten
Camilla - Hon är ganska anonym, dock följer hon efter Pernilla en del..
Sanna - Vet inte vad jag tycker faktiskt
Carro - Bara kommit långt för att hon har pakten
Sophie - Förstår inte vf hon blev sur på Markus när han sa att han ville ha ut henne i en tävling för att hon är duktig.
Pernilla - Påminner om Anki, går runt och snackar för mycket och förstör för sig själv.
Chris - Spelar väldigt falskt
Dennis - Var min favorit ett tag, men nu när han fått mer tv tid tycker jag att han gjort bort sig, är alldeles för på små tjejerna.
2023-05-05, 15:21
Medlem
Zyxel04s avatar
Fattar inte......

Vilka får rösta på söndag och vilka inte? Kan ngn förklara
2023-05-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Fattar inte......

Vilka får rösta på söndag och vilka inte? Kan ngn förklara

Just nu: Camilla, Pernilla, Dennis, Carro, Sophie, Oscar.
2 av Erik, Marcus, Sanna och Christopher kommer också få rösta.
2023-05-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosos1
Ja? Det är exakt det man gör i livet. Tror du man får mycket vinster, framgång och vänner om man sitter i ett hörn och inte pratar? Snarare motsatsen.

Man kan VISA resultat genom handling och inte genom snack, IDIOT!
2023-05-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det känns ändå ärligare än att köpa- och pakta sig till vännerna. Du skulle förmodligen ingå i flickpakten med tuttNisse och halvkvinnan.

Fel, jag hatar tjejpakter- de har aldrig funkat! Så, tyvärr du har totalt fel!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in