Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Uppdatera BIOS kanske? Annars, om den vanliga boot-ordningen inte funkar av någon anledning så brukar det finnas en boot-meny. Brukar vara F10 eller F12 (eller något annat) vid POST, så får man upp en meny som tillfälligt kör över den satta boot-ordningen.
Kan även vara att du gjort något fel med USB-stickan eller DVD-skivan så att den av någon anledning inte är bootbar. Testa med vad som helst, t.ex. Ultimate Boot CD (på USB-sticka eller skiva) kan man också göra kanske. Hur installerade du Ubuntu? Du måste bootat på något då eller?
Hmm... hur jag installerade? Jo, det var några år sedan, beställde hem en gratis cd-skiva med Ubuntu som man antingen körde direkt ur skivan eller så skulle man kunna installera den i datorn. Körde igång skivan och tydligen valde jag "installera". Bye bye Windows - skadan var ett faktum. Det värsta är att denna installation medger inte anslutning till Webben då det tydligen saknas någon fil för det så jag kan inte ens ladda hem den saknade filen. Jag vet ingenting om Linux. Någon i den här tråden föreslog en promt som skulle döda Ubuntun, vet ej hur man aktiverar den, bör nog finnas under någon rullgardinmeny, var, hur? Vete katten. Kan inget om Ubuntu....