Citat:
Ursprungligen postat av
Megalit
Hmm... hur jag installerade? Jo, det var några år sedan, beställde hem en gratis cd-skiva med Ubuntu som man antingen körde direkt ur skivan eller så skulle man kunna installera den i datorn. Körde igång skivan och tydligen valde jag "installera". Bye bye Windows - skadan var ett faktum. Det värsta är att denna installation medger inte anslutning till Webben då det tydligen saknas någon fil för det så jag kan inte ens ladda hem den saknade filen. Jag vet ingenting om Linux. Någon i den här tråden föreslog en promt som skulle döda Ubuntun, vet ej hur man aktiverar den, bör nog finnas under någon rullgardinmeny, var, hur? Vete katten. Kan inget om Ubuntu....
Ok, så du skapade inte den bootbara Ubuntu-skivan själv. Den skiva du försöker boota Win7 från, skapade du den själv? Hur gjorde du detta? Det kan vara knepigt, ett vanligt fel är att man bränner ISO-filen som en fil på skivan, istället för att göra en bootbar skiva baserad på ISO-filen.
Jag rekommenderar att du använder ett program som t.ex.
Etcher och skapar en bootbar USB-sticka av t.ex.
Ultimate Boot CD och testar om stickan funkar. Om inte i din dator så i någon annan dator.
Tror inte du löser något genom att fylla din hårddisk med nollor (genom sudo dd of=/dev/sda if=/dev/zero) för detta ska inte ha ett dugg med bootordningen att göra.