Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-02-20, 23:28
  #61
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Det är en myt att de skulle vara farliga tillsammans, däremot andra TCA med högre serotonerg effekt, t ex klomipramin, ska ej kombineras med MAOI.

"MAOI can be started in combination with the TCA, since it is quite safe to administer TCAs and MAOIs concurrently. The only exceptions to this are the TCAs imipramine and clomipramine, because they have significant SRI potency."

Källa:
https://www.psychotropical.com/maois...d-questions-2/

Anses vara expert på MAO-hämmare och har skrivit flertalet artiklar om bl a kombinationsbehandling med tricyklika och MAOI.

Vilken mekanism skulle göra att en hamnade i koma pga exempelvis nortriptylin + parnate?

Jag är inte läkare eller förskrivare men som du vet betonas detta gång efter annan i FASS. Eftersom jag inte är expert har jag ingen anledning att misstro vad som står där. För allt jag vet kan du ha rätt. Det kanske är fullständigt ofarligt. En nyhet för mig i så fall.
Citera
2023-02-21, 10:49
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Inte alls svårt att missbruka. Finns massvis med trådar på internet om människor som försöker sluta. Bättre än piller möjligtvis…

Avsevärt bättre än piller, ja.. Avtändningen går inte att jämföra.
Är rent opraktiskt att ens försöka missbruka kratom med tanke på den enorma mängd biomassa man måste konsumera.
Smakar skit gör det också..
Citera
2023-02-21, 11:03
  #63
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Avsevärt bättre än piller, ja.. Avtändningen går inte att jämföra.
Är rent opraktiskt att ens försöka missbruka kratom med tanke på den enorma mängd biomassa man måste konsumera.
Smakar skit gör det också..
Det har du rätt i. Med apelsinjuice är det mer hanterbart dock
Citera
2023-02-21, 12:52
  #64
Medlem
Om du tar 20 mg Zolpidem varje kväll så har du med all säkerhet fått dagabstinens.
Det enda som hjälper är att sluta med det alt ta bensodiazepiner i en redig dos varje dag.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in