2023-02-19, 01:49
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokce15
Bör vara här, i höjd med bygghandeln.

https://www.google.com/maps/@59.1010...7i16384!8i8192

Nej, längre mot Blacksta.
Typ där cykelvägen går via bro över R52 och förbinder Sannahed och Kumlaby.
Citera
2023-02-19, 01:50
Medlem
C.H.Ts avatar
Ett helt dygn utan namn?
Citera
2023-02-19, 01:51
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Ett helt dygn utan namn?

Vad finns det för allmänintresse av att veta 2 döda bussförares namn?
Citera
2023-02-19, 02:11
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Vad finns det för allmänintresse av att veta 2 döda bussförares namn?

Det är inte allmänintresse, för då hade det publicerats i media. Men nu är det här FB.

Varför skulle man vara intresserad kanske du undrar?

1. Enligt ihärdiga uppgifter i tråden så har en människa blivit dräpt. Då blir man fundersam på varför, och då är ju en ledtråd vem som körde?

2. Man känner till folk som kör buss och är orolig för att den nu är död?
Citera
2023-02-19, 02:15
Medlem
1754s avatar
Citat:
Det är inte allmänintresse, för då hade det publicerats i media. Men nu är det här FB.

Varför skulle man vara intresserad kanske du undrar?

1. Enligt ihärdiga uppgifter i tråden så har en människa blivit dräpt. Då blir man fundersam på varför, och då är ju en ledtråd vem som körde?

2. Man känner till folk som kör buss och är orolig för att den nu är död?

Det är skillnad på om någon har begått ett brott ( vilket detta iochförsig kan ses om om det var självmord som det snackas om i tråden. Men det är skillnad på brott och brott ) då finns det ett allmänintresse av att veta namn och bild. Men i detta fall så ser jag inget som helst allmänintresse av att veta vilka dessa 2 döda bussförare är.
Citera
2023-02-19, 02:51
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Det är skillnad på om någon har begått ett brott ( vilket detta iochförsig kan ses om om det var självmord som det snackas om i tråden. Men det är skillnad på brott och brott ) då finns det ett allmänintresse av att veta namn och bild. Men i detta fall så ser jag inget som helst allmänintresse av att veta vilka dessa 2 döda bussförare är.

Du fortsätter skriva allmänintresse, jag hävdar inte att det är det. Det är inte saker av "allmänintresse" vi brukar skriva här inne.

Att någon siktar på en med ett fordon och dödar en så är det lika mycket ett brott som att skjuta någon.

Jag har full förståelse för att man vill ta livet av sig, men då får man banne mig göra det på ett sätt som inte tar oskyldiga med sig i fallet.
Citera
2023-02-19, 07:03
Medlem
Citat:
Nej, längre mot Blacksta.
Typ där cykelvägen går via bro över R52 och förbinder Sannahed och Kumlaby.

Stämmer. Strax innan bron, raksträckan där det är en kortare sträcka med vägräcke.
Citera
2023-02-19, 08:26
Medlem
Isnatts avatar
Nästan alla konflikter och 'ovänner' jag skaffat mig i vuxen ålder har varit kopplade till arbetsplatser, så att man kan bli så i luven att man vill ta livet av nån kan jag ha förståelse för, men att i så fall även ta med sig själv är lite väl..
Gissar att personbilsföraren inte stått och väntat på bussen för att sen möta den utan snarare förföljt den på avstånd för att sen i god till köra om bussen, vända om och sätt av mot den.
Den finns en annan tråd även den om ett brott i Kumla, där en familjefar får en 'psykos' och försöker mörda sin fru och sig själv. Skötsam, lärare i medelklasslivet och sen total galenskap där han såg 'tecken'.

Visst kan detta bara vara en olycka med slumpen att båda var anställda på samma företag, och hoppas att utredningen kommer fram till vad som skett.

Visste inte att räddningstjänsten inte åkte fram till såna här olyckor. Tänk om bussen varit full med skolbarn, vilken grej att hovra däröver med drönare och bara 'jahapp..'
Citera
2023-02-19, 08:37
Medlem
Vilket bussbolag?
Regionbuss eller Lokalbuss?
Citera
2023-02-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vilket bussbolag?
Regionbuss eller Lokalbuss?
står i tråden - som är ynka sju sidor... prova att läsa den.
Citera
2023-02-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
står i tråden - som är ynka sju sidor... prova att läsa den.
Nej inte vilket bolag
Citera
2023-02-19, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Låggolvare är ju i princip värdelösa när det gäller allt, väghållning, stabilitet, krockskydd. Var en olycka i Umeå, på väg 503 vid gamla E4 i höjd med Haga där en idiot körde in i en lokalbuss och halva fronten slets bort, på bussen. Föraren hade dock änglavakt.
Bussar är inte säkra att krocka med, inte för passagerare och inte för föraren.

Har du kört buss någongång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in