2025-09-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Där har Pannan och Hallerheim riktigt bra content, hur man kan blåsa staten på så mycket som möjligt och leva lyxliv på kuppen.

Hade varit kul att se lite sådana frågor och gärna svar i hennes "frågestunder" istället för samma tjat om otrohet, bääääästa sminket och annat trams som hon går och funderar på om dagarna.
Citera
2025-09-23, 13:53
Medlem
Vilket slöseri med resurser! Hon köpte ju nyligen tapeter till deras sovrum och nu dyr färg ifrån Jotun... tapeterna var iofs ifrån Rusta, men vem sören hade haft råd att hela tiden byta och köpa nytt med de skulderna? Som jag sagt tidigare, deras prioriteringar är utav helskotta fel...

Tycker dessutom att färgen påminner lite om någon som smetat ut bajs på väggarna...
Citera
2025-09-23, 13:53
Medlem
Hittar inte det senaste inlägget om aktuella skuldsaldo för dem båda men detta var vad jag fick ut av mitt samtal med Kronofogden nyss.

P:s skuld är på 433 075:-. 26 allmänna mål, typ som skatteverket. Ett är "privat" och det är Rofa design med 5 246:- som ingår i summan ovan.

J:s skuld är på 296 927:-. 33 allmänna mål, typ som underhåll och CSN. Av detta belopp ovan är det en skuld till Länsförsäkringar på 248 026:-
Citera
2025-09-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisan
Hittar inte det senaste inlägget om aktuella skuldsaldo för dem båda men detta var vad jag fick ut av mitt samtal med Kronofogden nyss.

P:s skuld är på 433 075:-. 26 allmänna mål, typ som skatteverket. Ett är "privat" och det är Rofa design med 5 246:- som ingår i summan ovan.

J:s skuld är på 296 927:-. 33 allmänna mål, typ som underhåll och CSN. Av detta belopp ovan är det en skuld till Länsförsäkringar på 248 026:-

Om man söker på användare solstalen21 så kommer de gamla inläggen om skulder upp.
Citera
2025-09-23, 16:20
Medlem
Citat:

Då har en del av Hallerheims skulder skrivits av pga ålder, vissa gallras efter fem år.
Eller så har inkassobolagen tagit tillbaka en del skulder, vilket är typ det värsta som kan hända en skuldsatt för då växer räntan helt galet och hamnar i din famn samma sekund som du får en inkomst att betala med.
Så länge han vägrar betala underhåll så kommer han för alltid att finnas hos KF, och jag kan inte förstå hur man kan vilja sätta sig i ett sånt läge.
Citera
2025-09-23, 16:23
Medlem
Citat:

Rofa design är ju en inredningsaffär på nätet.
Pannan har alltså shoppat för flera tusen och sen bara skitit i att betala.
Hon kanske ska börja stöldmärka sina inlägg istället för att reklammärka.
Patricia Karlsson är en tjuv.
Citera
2025-09-23, 17:40
Medlem
Citat:
Då har en del av Hallerheims skulder skrivits av pga ålder, vissa gallras efter fem år.
Eller så har inkassobolagen tagit tillbaka en del skulder, vilket är typ det värsta som kan hända en skuldsatt för då växer räntan helt galet och hamnar i din famn samma sekund som du får en inkomst att betala med.
Så länge han vägrar betala underhåll så kommer han för alltid att finnas hos KF, och jag kan inte förstå hur man kan vilja sätta sig i ett sånt läge.

Han tror nog han kommer få skuldsanering, problemet är ju bara att du ska kunna visa att du gjort det du kan för att betala dina skulder själv först och han gör ju motsatta genom att skita i att betala underhåll te x.
Citera
2025-09-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Vet att ni gillar mina uppdateringar från kronofogden, så här kommer en ny.

Patricias skuldsaldo uppgår nu till 490 792 kr, en ökning från 484 413 kr 240708. Senaste kravet kom till KF 240923, trängselskatt med en summa på 1122 kr, förfallodatum var 240701. Senaste pengarna in till KF var en utmätning av försäljning som genererade 2000 kr 241105, så väldigt nyligen. Det var en moonboon vagga. Söker man på ”moonboon kronofogden” så kommer det upp, för mig funkar dock inte länken.

Blev ganska förvånad när jag frågade om Joakims skuldsaldo. 277 075 kr!!! Hans skuld har alltså minskat med 493 000 kr sen sist. Hade en förhoppning att han på nåt sjukt sätt betalat nästan en halv miljon av sin skuld, men riktigt så var det inte tyvärr. Inkassobolaget Intrum(?) återkallade en skuld 240919 med en summa på 428 000 kr, plus ränta och avgifter på 71 000 kr. Frågade om det innebär att han blivit av med skulderna, men så var det som tur var inte. Handläggaren berättade att inkassobolag gör så när de märker att de inte kommer få betalt från den skuldsatta, men att de själva bevakar ärendet då, och när de märker att personen får in pengar skickar de skulden till kronofogden igen. Fick också veta att inkassobolag är väldigt duktiga på att bevaka skulder och att så länge de skickar kravbrev en gång per år hålls skulden levande. Undrar hur mycket skulder han faktiskt har som inte kommit till kronofogden.

Den senast inkomna skulden handlar som ni säkert redan gissat om underhåll från 290920, 1672kr x2.

Bump
Citera
2025-09-23, 21:02
Medlem
Citat:
Rofa design är ju en inredningsaffär på nätet.
Pannan har alltså shoppat för flera tusen och sen bara skitit i att betala.
Hon kanske ska börja stöldmärka sina inlägg istället för att reklammärka.
Patricia Karlsson är en tjuv.

Hur kan man ens tänka tanken att köpa inredning för drygt 5000:-?!?
När man dessutom redan har en skuld hos KF på nästan en halv miljon?!?!
Det är ju inte ens något vettigt, inte boende och inte mat…. Suck!!!!
Citera
2025-09-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisa54
Hur kan man ens tänka tanken att köpa inredning för drygt 5000:-?!?
När man dessutom redan har en skuld hos KF på nästan en halv miljon?!?!
Det är ju inte ens något vettigt, inte boende och inte mat…. Suck!!!!

Jag förutsätter att Patriciasrum visste redan när hon beställde att detta kommer hon inte betala. Så de får vara glada över att hon bara stal 5000 :-.
Hon stal av ett relativt litet företag för att kunna slänga upp någon snygg storie på IG.
Detta är en av anledningarna till att jag är extremt anti mot denna "influenser", för att hon alltid ska visa upp en perfekt yta trots att grunden är helt rutten.
Citera
2025-09-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ja såklart pengar kommer in, i form av diverse bidrag och från samarbeten. Pengarna läggs däremot på fin mat och, som du säger- kanske dyra tapeter. Ingenting läggs på skulderna, inte ens underhåll för Hallerheims förstfödda.
Tror att KF har svårt att utmäta då pengarna kommer ifrån så många olika håll (samarbetspartners) och oregelbundet.

Det här paret har hittat sin nisch i hur man blåser samhället på pengar och kan leva som kungar trots alla miljonskulder.
Men det handlar väl inte om miljonbelopp i skulder ?
Citera
2025-09-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchiphejhej
Men det handlar väl inte om miljonbelopp i skulder ?

Jo det gör det, om du räknar ihop deras gemensamma KF skulder samt det som ligger hos inkasso. Läs inlägget lite högre upp så ser du. Tex att Intrum återkallade 428 000 från KF förra året. Bara den skulden lär ligga på 500 000 nu med all ränta/avgifter. Det tillsammans med dryga 800 000 hos KF blir ju över 1,2 miljoner.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-09-23 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in