2024-12-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engulbadsvamp
Hade han varit ensam med T så hade det ju gnällts över att han "inte får träffa sina syskon"
Hur man än vrider o vänder på det så har man röven där bak 💁‍♀️
Det som är konstigt är dock att både P och J påpekat att anledningen till att Js äldsta son inte är välkommen där hemma är för att han har svårt med andra barn. Men han klarar av att umgås med ena brodern och även vistas på lekland? Deras ursäkter för att inte inkludera T i deras hem och liv är tragiskt och oförlåtligt.
Pojken klarar av att gå på ett högljutt lekland så han hade klarat av att vara mer inkluderas i deras hem också. Varför har han inget eget rum hos P och J? Varför är han aldrig där hemma? Problemet ligger nog inte hos T när man tänker efter, utan isåfall hos Patricias barn. Om T klarar av ett lekland och även att umgås med Loui men inte att vistas med Ps övriga barn under deras egna tak, så säger väl det allt.
Citera
2024-12-24, 00:32
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Hittade huset på hyr-sida. Kan inte se att det är någon pool?
21000kr i hyra. Men antagligen annat för en "känd influenser" som ska renovera upp huset.

Hade varit kul om KF kunde göra som med bilar. Där brukaren anses äga bilen. Och KF kan ta den.
Familjen borde ju ses som brukare av huset = KF kan ta huset. *drömmen*

Nån som vet hur det funkar med skatt osv på allt P rustar upp huset med. Om ägaren sen ska sälja när allt är fixat. Hur redovisas det vid en försäljning?

Att tycka det vore en dröm att en barnfamilj ska bli bostadslösa är fan helt sjukt!

Ni är ett gäng medelålders kvinnor här inne som älskar mobbning.

Att dessutom inte barnet bor hemma hos P är pga att det är något föräldrarna kommit överens om då barnet har svårt för förändringar. Sluta med era jävla gissningar som passar era sjuka huvuden som älskar att gotta sig i andras liv.
Citera
2024-12-24, 00:44
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlaxen
Att tycka det vore en dröm att en barnfamilj ska bli bostadslösa är fan helt sjukt!

Att dessutom inte barnet bor hemma hos P är pga att det är något föräldrarna kommit överens om då barnet har svårt för förändringar. Sluta med era jävla gissningar som passar era sjuka huvuden som älskar att gotta sig i andras liv.

Hade de bara gjort rätt för sig så hade inte denna tråden existerat 🤷🏻
Nu är P och J två samhällsparasiter för allmän beskådan.
STOLTA sådana också!
Och, NEJ, ingen är avundsjuk på deras tragiska liv.
Såklart finns det ju tusentals samhällsparasiter i detta land, men inte många är det såhär öppet som dessa två.
Då ska de skit ha så enkelt är det hur orättvist du än tycker det är
God jul! 🎄
Citera
2024-12-24, 00:49
Medlem
Citat:

Det är nog ingen som vill att de ska bli bostadslösa men att mätta mun efter matsäck och kanske hyra något billigare när de är otroligt skuldsatta och har kronofogden efter sig.

Jag har nästan lika många barn som Pannan och det är absolut ingen självklarhet att alla barn jämnt ska ha ett eget rum. Särskilt inte då de valt bort ett barn trots att de har plats.

Det är ingen mänsklig rättighet att leva lyx på andras pengar.
Citera
2024-12-24, 01:21
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Hade de bara gjort rätt för sig så hade inte denna tråden existerat 🤷🏻
Nu är P och J två samhällsparasiter för allmän beskådan.
STOLTA sådana också!
Och, NEJ, ingen är avundsjuk på deras tragiska liv.
Såklart finns det ju tusentals samhällsparasiter i detta land, men inte många är det såhär öppet som dessa två.
Då ska de skit ha så enkelt är det hur orättvist du än tycker det är
God jul! 🎄

Joda. Det är ren & skär avundsjuka. Då en ger sig på individ & inte grupp.
Citera
2024-12-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Inte ens tid ensam med lilla T kunde han prioritera, utan Loui ska såklart vara med..
Fast det kan väl vara värdefullt att han får träffa sin lillebror någon gång med, dom såg ju ut att trivas tillsammans! 😊
Citera
2024-12-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Fast det kan väl vara värdefullt att han får träffa sin lillebror någon gång med, dom såg ju ut att trivas tillsammans! 😊

Tycker väl att det kan vara bra att träffa sina syskon, men om man bara får ETT möte då och då med sin pappa så kanske det kan få vara bra att få ha det själv? Hade det varit oftare så tänker jag att man inkluderar syskon, men nu så hade jag väl tyckt att han hade kunnat få lite egentid med sin pappa.
Citera
2024-12-24, 17:46
Medlem
Ruo999s avatar
Citat:

Såklart vill jag inte att en barnfamilj ska bli bostadslös. Det vore ju helt hjärtlöst.
Men däremot tycker jag att vuxna som valt att skaffa barn ska ta sitt ansvar och inte "komma undan" med att leva på samhället. Eller som i deras fall, välja att leva i "lyx" istället för att betala för sig.
Tittar du hennes Instagram utan att ha någon bakgrundsinfo eller läst denna tråd så tror man att allt är guld och gröna skogar.
Att det aktivt väljer att göra saker för att komma undan/lura systemet.

Jag är inte medelålders (om du frågar mig ) men har familj med barn, äger mitt hus och jobbar heltid. Tjänar så jag klarar mig men väljer ändå att leva mer "rätt".
Behöver inte oroa mig vid månadsskiftet eller sommarsemestern.
Så skulle inte direkt säga att jag är avundsjuk på P & J. Hyra mitt boende, behöva byta ofta, jagas av KF och inte kunna äga något... Nja, låter inte så lockande.
Citera
2024-12-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Tycker väl att det kan vara bra att träffa sina syskon, men om man bara får ETT möte då och då med sin pappa så kanske det kan få vara bra att få ha det själv? Hade det varit oftare så tänker jag att man inkluderar syskon, men nu så hade jag väl tyckt att han hade kunnat få lite egentid med sin pappa.

Som någon en gång nämnde, spelar det nog inte så stor roll hur de väljer att agera. Det finns alltid något som skapar irritation! De samma som klagar på att syskonen inte får umgås, gnäller nu över att de faktiskt får träffas. Vet ni vad som verkligen kan ge en magont? Om ni skulle få se mer av till exempel lilla T på hans sociala medier, skulle ni snart börja se honom som efterbliven precis som ni kallar de andra barnen🤮
Citera
2024-12-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Som någon en gång nämnde, spelar det nog inte så stor roll hur de väljer att agera. Det finns alltid något som skapar irritation! De samma som klagar på att syskonen inte får umgås, gnäller nu över att de faktiskt får träffas. Vet ni vad som verkligen kan ge en magont? Om ni skulle få se mer av till exempel lilla T på hans sociala medier, skulle ni snart börja se honom som efterbliven precis som ni kallar de andra barnen🤮

Jag tycker ungen ser helt normal ut och i denna tråd är det endast Hallerheim själv som ingående förklarat barnets funktionshinder ändå in i BVC journaler.
Har aldrig sett någon annan skriva ett ont ord heller utan tvärtom. Så nu är det dina egna hjärnspöken som skallrar kedja.
Citera
2024-12-24, 23:43
Medlem
God jul på er alla trådmatare, hoppas ni alla haft en stressfri jul och slipper vakna än mer skuldsatta och bakfulla som Pannan och hennes nyrakade Auschwitz slav Joakim. Tur att de stora barnen är där och kan roa de små medans föräldrarna sover bag-in-box ruset av sig.
Vet att KF brukar vara snälla mot skuldsatta barnfamiljer runt julafton men i januari så kör dom på en ny utmätningskontroll och sonderar julklapparna för att se vilka lyxprylar de kan ta för att täcka nån dags ränta.

Och nej jag är inte avundsjuk eller ful fet barnlös medelålders som Pannan vill få oss trådskapare till 🎄🎄💤💤
Citera
2024-12-24, 23:47
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tycker ungen ser helt normal ut och i denna tråd är det endast Hallerheim själv som ingående förklarat barnets funktionshinder ändå in i BVC journaler.
Har aldrig sett någon annan skriva ett ont ord heller utan tvärtom. Så nu är det dina egna hjärnspöken som skallrar kedja.

Nej nu har hen nog druckit för mycket.
Både P och J fläker ut barnens mentala hinder både här (Hallerheims inlägg) och P på Instagram i tid och otid så skyll inte på oss
Som tidigare även sagt: pajasar som ger ännu mer bränsle till tråden.
Senast redigerad av nintendoKalle 2024-12-24 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in