Citat:
Ursprungligen postat av
Lyxlaxen
Att tycka det vore en dröm att en barnfamilj ska bli bostadslösa är fan helt sjukt!
Ni är ett gäng medelålders kvinnor här inne som älskar mobbning.
Att dessutom inte barnet bor hemma hos P är pga att det är något föräldrarna kommit överens om då barnet har svårt för förändringar. Sluta med era jävla gissningar som passar era sjuka huvuden som älskar att gotta sig i andras liv.
Såklart vill jag inte att en barnfamilj ska bli bostadslös. Det vore ju helt hjärtlöst.
Men däremot tycker jag att vuxna som valt att skaffa barn ska ta sitt ansvar och inte "komma undan" med att leva på samhället. Eller som i deras fall, välja att leva i "lyx" istället för att betala för sig.
Tittar du hennes Instagram utan att ha någon bakgrundsinfo eller läst denna tråd så tror man att allt är guld och gröna skogar.
Att det aktivt väljer att göra saker för att komma undan/lura systemet.
Jag är inte medelålders (om du frågar mig

) men har familj med barn, äger mitt hus och jobbar heltid. Tjänar så jag klarar mig men väljer ändå att leva mer "rätt".
Behöver inte oroa mig vid månadsskiftet eller sommarsemestern.
Så skulle inte direkt säga att jag är avundsjuk på P & J. Hyra mitt boende, behöva byta ofta, jagas av KF och inte kunna äga något... Nja, låter inte så lockande.