Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekare
Är det inte förtidigt att ge smakprov på mat (i detta fall gröt och katrinplommonpuré) till en 4månaders bebis som är född 3 månader förtidigt, alltså korrigerat 1 månad gammal??
Ja det känns ju lite onödigt att börja med det redan, brukar väl vara runt 3 månaders ålder om dom inte är födda för tidigt!
Citera
2024-07-24, 18:52
Medlem
Citat:
Är det inte förtidigt att ge smakprov på mat (i detta fall gröt och katrinplommonpuré) till en 4månaders bebis som är född 3 månader förtidigt, alltså korrigerat 1 månad gammal??

Jag tänkte faktiskt samma sak, men vet inte hur det fungerar med korrigerad ålder.
Min tvåa är född i vecka 36 och har för mig att man inte gjorde någon korrigering då vecka 36 ändå ligger precis vid gränsen att räknas som för tidigt född.

Nu tror jag inte babyn dör av lite mat men det är märkligt hur snabbt det kan gå från att babyn är dödssjuk med omogna tarmar till att mata i katrinplommon. Till och med min vuxna mage skulle slå bakut av katrinplommondiet.
Citera
2024-07-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenhannah89
Men förstår inte argumentet, att man är en barnlös och ensam tant för att man tycker deras livsstil är kaosartad och vill diskutera en offentlig influenser?

Skulle säga att mitt liv är precis motsatsen till det du skrev.

En person som väljer att uttrycka sig så om just försvarslösa BARN är inte en person som en vettig människa hade tyckt vart underhållande öht.
Citera
2024-07-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkstars
Nej! Att krokodilen skojar till det ibland i sina inlägg är inte det som är förbannat tragiskt. Det är P & J som är förbannat tragiska.

Ja det är verkligen svinkul att skriva nedlåtande och elaka kommentarer om barn, fan va bra att du informerade mig om det. Nu vet jag
Citera
2024-07-24, 20:09
Medlem
Citat:

Håller verkligen med dig. Speciellt till en bebis som precis haft kolik och ond mage. Vansinnet vet inga gränser.
Citera
2024-07-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Håller verkligen med dig. Speciellt till en bebis som precis haft kolik och ond mage. Vansinnet vet inga gränser.

Antingen är Pannan är värdelös förälder, trots sina sex ungar, eller så ljuger hon väldigt mycket för att bibehålla intresset för sitt konto. Dvs gör barnen mycket sjukare än de är etc.

Med tanke på situationen så hoppas jag på det sistnämnda- dvs Pannan är inte så värdelös som hon utger sig för att vara utan vill bara skapa content.
Citera
2024-07-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ja det känns ju lite onödigt att börja med det redan, brukar väl vara runt 3 månaders ålder om dom inte är födda för tidigt!
4 månader är rekommendationen. Varför har hon så bråttom?
Citera
2024-07-24, 23:14
Nu har J raderat en kommentar som fanns under inlägget han la ut 17/7 där nån frågade om lilla T följde med på semestern. Den personen ifrågasatte också en väldigt positiv kommentar där nån hyllade J’s föräldraskap, som nu också är borta.

Det förvånar mig att J ens har kvar höjdpunkterna i stories som heter ”Tristan” eftersom han sakta men säkert raderar honom ur sitt liv.

Vembryrsig, vet du något om hur ofta J pratar med lilla T? Han själv påstod förut att han facetimear med honom varje dag.
Citera
2024-07-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
4 månader är rekommendationen. Varför har hon så bråttom?

Ja fyra månader är gränsen, sen är väl Ebba bara typ 1-2 månader korrigeras tid?

Som sagt, jag har ingen aning om vad som gäller med mikroprematurer men med tanke på att den grova "Koooliken" och "dödssjukdomen" gick över samma sekund som Pannan och co slog upp både sitt tält och bag-in-boxen på Böda så kanske senaste prematuren är en ny sorts av superbebis som klarar av exakt allt...
Citera
2024-07-25, 03:16
Medlem
Det som är mest vidrigt är att hon efter att hon förlorat I gjorde en sen abort på en frisk liten pojke, pga könet. Det var J som inte ville ha en pojke till.
Bortförklaringen med immunisering är bara BS, immunisering är absolut ingen anledning till att göra abort!
Fostret är opåverkad, förutom i väldigt ovanliga fall, där de får blodbrist, men det ordnas genom blodtransfusion.
Citera
2024-07-25, 11:14
Medlem
Var det någon som hann se J’s story om att han vill föreläsa om sitt spelmissbruk?
Citera
2024-07-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Var det någon som hann se J’s story om att han vill föreläsa om sitt spelmissbruk?
Ja jag såg den!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in