Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-11, 18:33
  #1
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Vad kan man används istället för spackel för att "spackla" en dörr? Något som är starkare. Skall göra det runt ett låshus där det inte fanns något val än att ha sönder dörren lite på ena sidan.
Citera
2023-02-11, 18:40
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Glasfiberspackel.
Det blir förmodligen hårdare än materialet dörren är gjord av.
Och vill du ha ännu hårdare, använd kemisk metall.
Citera
2023-02-11, 18:43
  #3
Avstängd
Nån typ av bilspackel..tex PlasticPading PP100..
Citera
2023-02-11, 19:45
  #4
Medlem
Epoxi kan användas också...fast det är ju oftast genomskinligt så man måste använda färg eller möjligtvis träflis för att få samma färgnyans som dörren....kan va lite svårt..!
Citera
2023-02-11, 20:24
  #5
Avstängd
Vanlig bilspackel funkar bäst vid lagning . epoxi är skitsvårt att slipa till..ett alternativ är målarens finspackel på tub, det blir hårt å lättslipat. när jag lagat trä på bygget brukar jag ta Plasticpading PP100..finns i mindre tub å är gjort för att kunnas slipas lätt.
Citera
2023-02-11, 23:28
  #6
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Glasfiberspackel.
Det blir förmodligen hårdare än materialet dörren är gjord av.
Och vill du ha ännu hårdare, använd kemisk metall.

Ok, är det dyrt och var köps det?
Nä så hårt behövs verkligen inte.
Citera
2023-02-11, 23:30
  #7
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nån typ av bilspackel..tex PlasticPading PP100..

Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Epoxi kan användas också...fast det är ju oftast genomskinligt så man måste använda färg eller möjligtvis träflis för att få samma färgnyans som dörren....kan va lite svårt..!

Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vanlig bilspackel funkar bäst vid lagning . epoxi är skitsvårt att slipa till..ett alternativ är målarens finspackel på tub, det blir hårt å lättslipat. när jag lagat trä på bygget brukar jag ta Plasticpading PP100..finns i mindre tub å är gjort för att kunnas slipas lätt.

Var köper man epoxi i fysisk butik?
Dörren skall ändå målas sedan.
Är det så bra att andas in Plasticpading? Det är en innedörr.
Citera
2023-02-11, 23:41
  #8
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Ok, är det dyrt och var köps det?
Nä så hårt behövs verkligen inte.

Finns lite varstans, finns troligtvis i varje bygghandel, ställen där dom säljer bildelar och dylikt, samt biltema, jula, bauhaus, etc.
Det är inte svårt att hitta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback