Citat:
Ursprungligen postat av
vantablack
Tycker det är värre med alla föräldrar (ofta mammor) som har ett konto som uteslutande handlar om sitt sjuka barn. Där dom ohämmat lägger upp bilder som för mig är sjukt integritetskränkande (för barnet). Exempelvis barnet som gråter under en undersökning, barnet liggandes i en sjuksäng, barnet som genomgår en tuff behandling osv osv. Och väldigt utlämnande texter om barnet och barnets diagnos.
Jag var själv sjuk som barn och tanken på att min morsa skulle ha ett instagramkonto där hon la upp bilder på mig från sjukhuset, olika privata situationer, när jag tog medicin m.m. gör mig på riktigt illamående. Och att allt detta hade funnits kvar för alla att se. Förstår att vissa föräldrar behöver ventilera men detta borde göras utan att blanda in barnet, och kanske i andra mer privata forum, eller att man som vuxen/förälder fokuserar på att sprida kunskap om en diagnos UTAN att blanda in sitt barn öht.
För mig är det tusen gånger värre än att vissa har ett konto om ett barn som inte existerar (dvs barnlösa eller folk som kämpar för att skaffa barn).
Håller helt med, mer respekt för barnen, helt sjukt att folk ens idag får lov att göra youtube videos och diverse, barnen kanske som vuxna vill vara anonyma och de är i en beroende ställning till sina föräldrar. Hade jag varit känd hade jag aldrig dragit in mina barn i det. Folk är helt gränslösa ibland när det gäller deras egna barn. Lite mer respekt, tack.