• 1
  • 2
2023-02-09, 10:22
Jag skulle vilja ta upp ett ämne jag funderar på ett bra tag, och det är alla dessa influencers som gör ”karriär” på grund va (tack vare?) att de är ofrivilligt barnlösa eller änglamammor.

Jag vill i synnerhet prata om ”fannidays” som gör content på sitt döda barn och resan mot ett nytt barn.
Jag tycker det känns helt sjukt och hon känns näst intill manisk o besatt..?

Jag förstår verkligen hopplösheten kring att inte kunna få barn, men att dela varenda liten detalj kring ett sånt känsligt ämne?
Och detta kring hennes döda son? Dom är där och fikar vid graven, när dom ger bort presenter så skriver dom från *den bortgångna sonen* osv osv osv…
Jag tycker det känns helt skevt
Citera
2023-02-09, 10:29
Medlem
-Orko-s avatar
Vet inte vem du pratar om och kommer inte kolla heller men det sjuka är väl att göra content av något som säkert är verklighet för en jävla massa människor. Som att det är extra synd om just henne för att hon visar det i sociala medier. Ego-samhället i ett nötskal.
Citera
2023-02-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Vet inte vem du pratar om och kommer inte kolla heller men det sjuka är väl att göra content av något som säkert är verklighet för en jävla massa människor. Som att det är extra synd om just henne för att hon visar det i sociala medier. Ego-samhället i ett nötskal.

Å andra sidan kan man se det som att hon/de uppmärksammar ett ämna som man normalt inte pratar om. Igenkänningsfaktor för de som går igenom samma sak och kanske trodde att de var ensamma om att känna som de gör eftersom det normalt inte är något man pratar om.
Citera
2023-02-09, 11:22
Medlem
vantablacks avatar
Tycker det är värre med alla föräldrar (ofta mammor) som har ett konto som uteslutande handlar om sitt sjuka barn. Där dom ohämmat lägger upp bilder som för mig är sjukt integritetskränkande (för barnet). Exempelvis barnet som gråter under en undersökning, barnet liggandes i en sjuksäng, barnet som genomgår en tuff behandling osv osv. Och väldigt utlämnande texter om barnet och barnets diagnos.

Jag var själv sjuk som barn och tanken på att min morsa skulle ha ett instagramkonto där hon la upp bilder på mig från sjukhuset, olika privata situationer, när jag tog medicin m.m. gör mig på riktigt illamående. Och att allt detta hade funnits kvar för alla att se. Förstår att vissa föräldrar behöver ventilera men detta borde göras utan att blanda in barnet, och kanske i andra mer privata forum, eller att man som vuxen/förälder fokuserar på att sprida kunskap om en diagnos UTAN att blanda in sitt barn öht.
För mig är det tusen gånger värre än att vissa har ett konto om ett barn som inte existerar (dvs barnlösa eller folk som kämpar för att skaffa barn).
Citera
2023-03-24, 09:57
Medlem
Jag har också funderat mycket på liknande och särskilt fannidays!
Uppenbarligen har hon det väldigt jobbigt så vill inte vara för hård men tycker ändå hennes konto skaver… dels har jag svårt för att hon delar bilder på sitt döda barn. Jag visste inte att man ens fick det på instagram, jag blir i alla fall illa till mods av att se döda (särskilt barn) på bild. Det känns liksom enormt privat. Sen att kontot endast kretsar kring det bortgångna barnet och barnlösheten och inte om hennes liv (eller så är det verkligen hela hennes liv?) och att det samtidigt verkar följa någon sorts instagram-influencer-schema. Alltså att hon verkar ha en strategi för hur ofta hon ska lägga upp och typ en dag ska hon lägga upp en film där hon gråter, nästa dag något mer hoppfullt etc. Det känns så utstuderat på något sätt.

Med det sagt så önskar jag ingen att vara i hennes situation och jag hoppas att det går vägen för henne.
Citera
2023-03-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Tycker det är värre med alla föräldrar (ofta mammor) som har ett konto som uteslutande handlar om sitt sjuka barn. Där dom ohämmat lägger upp bilder som för mig är sjukt integritetskränkande (för barnet). Exempelvis barnet som gråter under en undersökning, barnet liggandes i en sjuksäng, barnet som genomgår en tuff behandling osv osv. Och väldigt utlämnande texter om barnet och barnets diagnos.

Jag var själv sjuk som barn och tanken på att min morsa skulle ha ett instagramkonto där hon la upp bilder på mig från sjukhuset, olika privata situationer, när jag tog medicin m.m. gör mig på riktigt illamående. Och att allt detta hade funnits kvar för alla att se. Förstår att vissa föräldrar behöver ventilera men detta borde göras utan att blanda in barnet, och kanske i andra mer privata forum, eller att man som vuxen/förälder fokuserar på att sprida kunskap om en diagnos UTAN att blanda in sitt barn öht.
För mig är det tusen gånger värre än att vissa har ett konto om ett barn som inte existerar (dvs barnlösa eller folk som kämpar för att skaffa barn).
Håller helt med, mer respekt för barnen, helt sjukt att folk ens idag får lov att göra youtube videos och diverse, barnen kanske som vuxna vill vara anonyma och de är i en beroende ställning till sina föräldrar. Hade jag varit känd hade jag aldrig dragit in mina barn i det. Folk är helt gränslösa ibland när det gäller deras egna barn. Lite mer respekt, tack.
Citera
2023-03-25, 19:19
Medlem
skrotgardenanropars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorroma
Jag skulle vilja ta upp ett ämne jag funderar på ett bra tag, och det är alla dessa influencers som gör ”karriär” på grund va (tack vare?) att de är ofrivilligt barnlösa eller änglamammor.

Jag vill i synnerhet prata om ”fannidays” som gör content på sitt döda barn och resan mot ett nytt barn.
Jag tycker det känns helt sjukt och hon känns näst intill manisk o besatt..?

Jag förstår verkligen hopplösheten kring att inte kunna få barn, men att dela varenda liten detalj kring ett sånt känsligt ämne?
Och detta kring hennes döda son? Dom är där och fikar vid graven, när dom ger bort presenter så skriver dom från *den bortgångna sonen* osv osv osv…
Jag tycker det känns helt skevt
Jag håller med dig. Hon verkar rent ut sagt helt jävla dum i huvudet. Att inte hennes familj säger till henne att det hon håller på med är sjukt, eller är de lika korkade?
Citera
2023-03-26, 14:09
Medlem
Mindmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-

Ja egoister är de. Som att det är första gången i världshistorien ett barn dör?

Värsta exemplet är en på instagram som håller på och postar om sitt hjärtsjuka barn (som behöver donation) utan någon integritet för barnet, kan läsas mellan raderna att hon indirekt önskar att ett annat barn ska dö för att hennes eget ska leva
Citera
2023-03-26, 17:42
Medlem
Är det lagligt att lägga upp bilder på döda foster?

Synd vilken miljöförstörelse dessa tjejer håller på med. Flera graviditetstester varje dag år ut år in. Släppa heliumballonger och annat krimskrams vid graven för att få likes på instagram.
Citera
2023-04-23, 21:17
Citat:
Ursprungligen postat av skrotgardenanropar
Jag håller med dig. Hon verkar rent ut sagt helt jävla dum i huvudet. Att inte hennes familj säger till henne att det hon håller på med är sjukt, eller är de lika korkade?

Jag håller med!!!
Jag tycker att hennes besatthet känns typ pervers eller hur jag ska utrycka mig.
Häromdagen lägger hon upp en bild där hon poserar med en svullen mensmage men ”låtsas” att det är en gravidmage.
Tror inte hon mår så bra..hon känns helt besatt och galen.
Citera
2023-07-14, 08:55
Medlem
skrotgardenanropars avatar
Hon blir ju bara sjukare och sjukare. Allvarligt talat blir jag rädd när jag ser henne, hennes blick är så creepy! Stackars hennes sambo, hur fan står han ut?
Citera
2023-07-15, 09:10
Medlem
rainbowrunners avatar
Helt sjukt att göra ”business” av att man är barnlös. Strategiskt filmade gråtvideos och like-fiskande där man spelar på följares medlidande för ens situation…. ”Gilla om ni också vill att vi ska få ett levande barn”… 😳
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in