2023-07-17, 17:54
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorroma
Jag skulle vilja ta upp ett ämne jag funderar på ett bra tag, och det är alla dessa influencers som gör ”karriär” på grund va (tack vare?) att de är ofrivilligt barnlösa eller änglamammor.

Jag vill i synnerhet prata om ”fannidays” som gör content på sitt döda barn och resan mot ett nytt barn.
Jag tycker det känns helt sjukt och hon känns näst intill manisk o besatt..?

Jag förstår verkligen hopplösheten kring att inte kunna få barn, men att dela varenda liten detalj kring ett sånt känsligt ämne?
Och detta kring hennes döda son? Dom är där och fikar vid graven, när dom ger bort presenter så skriver dom från *den bortgångna sonen* osv osv osv…
Jag tycker det känns helt skevt

Man måste ju hitta en källa till attention..
Vi är redan för många på jorden, och vill man så jävla gärna ha ett barn, finns ju alltid adoption, eller det är ens egna gener som MÅSTE spridas vidare, no matter what eller?
Senast redigerad av HighwayDelight 2023-07-17 kl. 18:01.
Citera
2023-07-24, 11:10
Medlem
Skampis avatar
Intressant att Hanna T fick en babyshower av ett par infliencers hon inte träffat förr (?). Känns som beviset på att de enda vänner hon har i verkligheten är sambon och hennes mamma...
Citera
2023-07-27, 15:23
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Intressant att Hanna T fick en babyshower av ett par infliencers hon inte träffat förr (?). Känns som beviset på att de enda vänner hon har i verkligheten är sambon och hennes mamma...

Hon har träffat Filippa tidigare vad jag vet.
Citera
2023-11-28, 01:01
Medlem
Fannis äventyr avhandlas just nu i Hanna Theor*n tråden.

De är inte kända nog för att ha varsin tråd.
Citera
2023-11-29, 22:06
Medlem
Undrar vad de ska göra med sitt liv om de inte får barn
Citera
2024-03-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
vill man så jävla gärna ha ett barn, finns ju alltid adoption
Det är rätt höga krav för att få adoptera. Verkar som många tror att adoption är en enkel lösning eftersom det finns så många övergivna barn i världen, men det är en väldigt noggrann process där du ska bedömas som lämplig. Jag tror ärligt talat inte hon skulle få adoptera pga sin psykiska ohälsa.
Citera
2024-03-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cactuslime
Det är rätt höga krav för att få adoptera. Verkar som många tror att adoption är en enkel lösning eftersom det finns så många övergivna barn i världen, men det är en väldigt noggrann process där du ska bedömas som lämplig. Jag tror ärligt talat inte hon skulle få adoptera pga sin psykiska ohälsa.
Alla kan inte knyta an till andras barn.

Jag har nog tidigt i livet utvecklat en "mammighet". Inte till allt och alla, jag märker att det avtagit en hel del också med åren men jag kan fortfarande i hyfsat hög grad jämfört med andra tydligen känna mig mer omhändertagande till andras barn och även utan att de liknar mig själv eller anhöriga överhuvudtaget.

Att då adoptera ett barn som du saknar band till, (anknytning är något som alltid behöver sin tid och nog mer än process som kräver sin känslomässiga närvaro),som samtidigt kommer till dig pga ofrivillig barnlöshet och som kan sakna alla slags attribut av igenkänning- är inte för alla människor. Oavsett hur väletablerade de är i livet och samhället.

De flesta vill ha, biologiska barn, småbarn och barn som ser ut som de själva. Den där drömmen kan krocka hårt mot verkligheten. Kan man inte uppleva omhändertagande känslor mot barn 10-13 år utan att de ser ut som en själv, bör man absolut inte adoptera. Det innebär inte att det inte är lika svårt för de människorna med ofrivillig barnlöshet.

Sedan så får människor absolut tala om det allra mest privata om de önskar. Att det är tabu för andra, innebär inte att det är det för den som drabbats av vad de som inte förstår, inte kan ta in.
Citera
2024-03-11, 09:08
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag skulle vilja ta upp ett ämne jag funderar på ett bra tag, och det är alla dessa influencers som gör ”karriär” på grund va (tack vare?) att de är ofrivilligt barnlösa eller änglamammor.

Jag vill i synnerhet prata om ”fannidays” som gör content på sitt döda barn och resan mot ett nytt barn.

Jag förstår verkligen hopplösheten kring att inte kunna få barn, men att dela varenda liten detalj kring ett sånt känsligt ämne?
Och detta kring hennes döda son? Dom är där och fikar vid graven, när dom ger bort presenter så skriver dom från *den bortgångna sonen* osv osv osv…

Hur kommer det sig att du känner till allt det här?
Citera
2024-03-11, 15:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Är det inte mer sjukt att du stör dig på hur andra människor hanterar sin sorg och sina problem än att de har valt ett sätt som passar dem?
Citera
2024-03-14, 17:06
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cactuslime

Jag har ingen insyn där alls, med tanke på att jag är omåttligt road av tanken på att bjuda in ett barn i mitt liv. Nej, att alla inte är lämpliga som föräldrar är ju sant.
Citera
2024-03-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrotgardenanropar
Jag håller med dig. Hon verkar rent ut sagt helt jävla dum i huvudet. Att inte hennes familj säger till henne att det hon håller på med är sjukt, eller är de lika korkade?
Nu har ju Fanni och hennes sambo separerat så han tyckte nog att det blev för mycket också
Citera
2024-03-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimma
Nu har ju Fanni och hennes sambo separerat så han tyckte nog att det blev för mycket också
Men de ska ju snart ha barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in