2023-02-07, 14:26
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
För en massa år sedan hittades ett avhugget huvud i Nissan... Finns väl en tråd om det här..
Det där är om Marcus Norén. Min morbror var god vän till honom, och det inträffade 2002.

Edit:

Länk: (FB) Styckmördade Marcus Norén, Halmstad 2002
Senast redigerad av webbutvecklaren 2023-02-07 kl. 14:43.
Citera
2023-02-07, 14:28
Medlem
Någon som vet vem BO är?
Citera
2023-02-07, 16:45
Medlem
Någon som vet var Elise´s mördare sysslar med idag?
Stadsbondgården har sedan tidigare varit en arbetsplats för personer som har sociala och andra svårigheter, han skulle mycket väl kunna vara knuten till den platsen tänker jag.
Citera
2023-02-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Det där är om Marcus Norén. Min morbror var god vän till honom, och det inträffade 2002.

Edit:

Länk: (FB) Styckmördade Marcus Norén, Halmstad 2002
Usch så hemskt det var! Jag beklagar.. Vågade knappt gå ut innan man visste lite mer...
Citera
2023-02-07, 18:49
Medlem
Känner till området, minst sagt. Kan ha fått ett anfall av något slag och trillat. Men en knuff kan också vara anledning. Svårt att veta beroende på skador osv, det som släpps i media kan ju vara allt möjligt trams. Beroende på var det är i det området så är det ganska öde, ganska bra ställe att klippa någon.
Citera
2023-02-07, 19:15
Medlem
BWOVVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommeshstd
Någon som vet var Elise´s mördare sysslar med idag?
Stadsbondgården har sedan tidigare varit en arbetsplats för personer som har sociala och andra svårigheter, han skulle mycket väl kunna vara knuten till den platsen tänker jag.

Tidigare vill jag minnas att Jimm* (kan ta fel på hans namn) ”jobbade” i Åled på Älvdalens Bondgård & bosatt i stan omkring Hallands/Skånegatan någonstans.
Men Snöstorp ligger inte jättelångt ifrån hans hemtrakter & där Elsie hittades avliden.

*=y

/bwovv
Citera
2023-02-07, 19:17
Medlem
FetFulElaks avatar
"Till synes avliden i en säck" och "mord kan inte uteslutas" ? No shit, Sherlock. Utan att vara där kan jag lova: hon är död. Och mördad.
Citera
2023-02-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
"Till synes avliden i en säck" och "mord kan inte uteslutas" ? No shit, Sherlock. Utan att vara där kan jag lova: hon är död. Och mördad.
Hittades i en bäck, inte en säck😁
Citera
2023-02-07, 20:16
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffborditra
Hittades i en bäck, inte en säck😁
Fuck. Ja då kanskehon
dränkte sig
.sorry
My bad
Citera
2023-02-07, 21:49
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Konstig formulering i Expressen: En kvinna har hittats ”till synes” död i en bäck i Halmstad, uppger polisen.

"till synes"?

Det är en formalitet. Du är inte död förrän en läkare konstaterat att så är fallet.
Citera
2023-02-07, 22:18
Medlem
Någon som sett var avspärrningarna är? Kan det vara i närheten av gamla kvarnen? Går väl en promenadslinga däromkring.
Citera
2023-02-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratLarsson
Någon som sett var avspärrningarna är? Kan det vara i närheten av gamla kvarnen? Går väl en promenadslinga däromkring.

Såg en markering på en karta, verkar ligga mellan stadsbondgården och en grillplats. Är ganska nära både väg och bondgård. Trodde det var på en mer avskild plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in