2023-02-07, 22:48
Medlem
Var där jag gissade.

En karta

Citat:
Olofstorp djur och trädgård är en avdelning inom kommunens arbetsmarknadsenhet och finns främst till för att erbjuda människor som står långt ifrån arbetsmarknaden en väg tillbaka. Här arbetstränar personer med olika bakgrunder efter sin egen unika förmåga. Tack för att du som besökare visar hänsyn och har förståelse för detta.
källa

Så olycka verkar rimligt.
Senast redigerad av LokiTrixter 2023-02-07 kl. 23:47.
Citera
2023-02-07, 22:51
Medlem
Tycker man kan läsa mellan raderna att det mest troligt är ett sjukdomsfall eller olycka. En gammal förvirrad tant som halkat eller någon som avvikit från något boende eller en hemlös som frusit ihjäl över natten eller kanske ett självmord. Något av dessa, men inget brott.

(Obs igen: Hallandspolisen utreder alla dödsfall som brott, sedan kritiken de fick för några år sedan. Inträffar flera sådana här fall i veckan och varje gång utreds de som brott, det blir rubriker och det startas tråd här, men i stort sett alltid visar det sig att inget brott låg bakom.)
Citera
2023-02-08, 00:09
Medlem
Kunde inte redigera mitt ovanstående inlägg. Kvinnan har ingen koppling till bondgården. Det var däremot de som arbetade där som hittade henne. Enligt polisen ska kvinnan inte ha några synliga yttre skador. Hon är identifierad och anhöriga har kontaktats.
Löst citerat från Hallandsposten, orkar inte ladda upp mer.
Citera
2023-02-08, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWOVV
Tidigare vill jag minnas att Jimm* (kan ta fel på hans namn) ”jobbade” i Åled på Älvdalens Bondgård & bosatt i stan omkring Hallands/Skånegatan någonstans.
Men Snöstorp ligger inte jättelångt ifrån hans hemtrakter & där Elsie hittades avliden.

*=y

/bwovv

Han hade definitivt kunnat tänka sig att mörda i samma område igen, han var ju t.o.m. på väg till stadsbondgården för att söka praktik i samband med mordet på Elsie.
Citera
2023-02-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja visst är det konstigt.
Finns möjligtvis en förklaring.
Om hon inte dödförklaras i bäcken, blir det ambulanstransport till sjukhus, Och där blir hon dödsförklarad.
Det kan vara en juridisk skillnad. Dels måste det vara en legitimerad person som utfärdar dödsattest. Dels måste det göras en obduktion om hon "dör" utanför sjukhus.
Tidpunkten för hennes död kan också vara viktig, och det kan ta lång tid att få ut någon legitimerad till bäcken.
Vadå måste göras en obduktion om hon ”dör” utanför sjukhus?
Citera
2023-02-08, 09:29
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raau
Det har tyvärr alla i Halmstad redan glömt för länge sedan, han är fri och skulle mycket väl kunnat göra det han gjorde då igen.

Vadå, misstänks samma person för dessa brott?

Polisen i Halmstad är ganska så erkänt duktiga. Så jag tror ändå att detta kommer att klaras upp inom några dygn.
Citera
2023-02-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixen95
Han hade definitivt kunnat tänka sig att mörda i samma område igen, han var ju t.o.m. på väg till stadsbondgården för att söka praktik i samband med mordet på Elsie.

Jag tänkte också direkt att det kan vara samma person som mördade Elsie (som jag kände lite grann, Elsie alltså).
Citera
2023-02-08, 18:35
Medlem
Gud va tragiskt att det skrivs så lite om det här. Såg endast en liten notis om detta igår på GP.
Citera
2023-02-08, 19:47
Medlem
Enligt Hallandsposten rör det sig om en kvinna i 60-års åldern, hemmahörande i Halmstad. I artikeln står det att man fortsatt utreder det som ett mord då hon hittats utomhus och att man inväntar obduktionsrapport.

https://www.hallandsposten.se/nyhete...nde-1.91805304
Citera
2023-02-08, 19:51
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Vadå, misstänks samma person för dessa brott?

Polisen i Halmstad är ganska så erkänt duktiga. Så jag tror ändå att detta kommer att klaras upp inom några dygn.

Det är nog bara folk här på flashback som direkt tänker att det "måste vara" samma person, även om inget tyder på det så är folk tyvärr snabba att dra egna slutsatser.
Citera
2023-02-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokiTrixter
Kunde inte redigera mitt ovanstående inlägg. Kvinnan har ingen koppling till bondgården. Det var däremot de som arbetade där som hittade henne. Enligt polisen ska kvinnan inte ha några synliga yttre skador. Hon är identifierad och anhöriga har kontaktats.
Löst citerat från Hallandsposten, orkar inte ladda upp mer.

Hemsk historia
Citera
2023-02-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Vadå måste göras en obduktion om hon ”dör” utanför sjukhus?
Det är vad jag hört. Anledningen är att utesluta brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in