Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-02-27, 14:14
  #25
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Är det ok att vissa föräldrar grälar framför barnen, eller grälar så barnen hör?

Inträffade aldrig när jag var liten.
Fanns inte på en karta ens.
Hade nog ogillat det och kommit ihåg.
Låter skräpigt minst sagt att göra det inför barnen.

/VV
Citera
2023-02-27, 14:28
  #26
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Är det ok att vissa föräldrar grälar framför barnen, eller grälar så barnen hör?
Det beror på hur och på varför och om vad.
Ibland är vissa som stockdumma idioter som bara sitter och jamsar med fast barnet har rätt men dom har någon äcklig princip att aldrig säga emot varandra.
Det blir också lätt som om den ena verkar sakna vilja helt utan är ett något mongo som den andra styr över om dom aldrig kan säga emot utan bara dräglar med för att dom har någon princip om att aldrig gräla eller säga emot framför barnen.
Såna föräldrar är värre än dom som grälar om skitsaker faktiskt.
Citera
2023-02-27, 14:31
  #27
Medlem
bomhulls avatar
Nej,inga gräl framför barnen eller så att dom hör.
Citera
2023-03-04, 22:56
  #28
Medlem
Det hände väl att jag och mitt ex/barnens far grälade när de hörde, men jag tror inte det är så skadligt. Det var ytterst sällan och inga våldsamma bråk.
När vi senare separerade var barnen stora och separationen fredlig, men det var ändå inte helt lätt för våra barn att acceptera. Jag tror mindre bråk är ok men när det börjar tyda på separation kan barnen bli stressade, med all rätt.
Citera
2023-03-04, 23:35
  #29
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Är det ok att vissa föräldrar grälar framför barnen, eller grälar så barnen hör?

Generellt .............nej
Citera
2023-03-07, 21:56
  #30
Medlem
AlvedonArsles avatar
Skulle du vilja vara inlåst med två aggressiva jättar som skriker på varann? Som barn blev jag livrädd när mina föräldrar bråkade och det har bidragit till en ohälsosam konflikträdsla från min sida.

Så nej. Det är inte alls OK.
Citera
2023-03-18, 00:53
  #31
Medlem
Nej.. Det är INTE okej!!
Jag har 2 ex som hade det som nöje att bråka inför andra, speciellt barn. (En psykopat o en grav narcissist)
Det finns inget som är värt att bråka om inför barn, jag tycker man väntar med att -diskutera- vad det än nu är, tills barnet sover, eller inte är i närheten helt enkelt.
Minns hur det var när jag var liten, och vill inte utsätta nån för det. Det har dock inte mina partners tyckt... Fifan. 😑
Citera
2023-03-18, 01:57
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Är det ok att vissa föräldrar grälar framför barnen, eller grälar så barnen hör?

Ingen expert på barnuppfostran, men har alltid försökt att så långt den någonsin är möjligt undvika att gräla inför min son.
Citera
2023-03-18, 08:22
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thearngill
Nej.. Det är INTE okej!!
Jag har 2 ex som hade det som nöje att bråka inför andra, speciellt barn. (En psykopat o en grav narcissist)
Det finns inget som är värt att bråka om inför barn, jag tycker man väntar med att -diskutera- vad det än nu är, tills barnet sover, eller inte är i närheten helt enkelt.
Minns hur det var när jag var liten, och vill inte utsätta nån för det. Det har dock inte mina partners tyckt... Fifan. 😑
De som älskar att skrika och vråla framför andra brukar ju framföra att vi som helst reder ut saker i samtalston är sippa och passivt aggressiva istället 😐
Har själv levt i ett sådant förhållande, tack och lov fick vi aldrig barn. Men han bråkade gärna, skrikandes, framför sina åldriga föräldrar, svågrar, syskonbarn och så vidare.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback