• 1
  • 2
2023-02-05, 13:20
Medlem
Är det ok att vissa föräldrar grälar framför barnen, eller grälar så barnen hör?
Citera
2023-02-05, 13:27
Medlem
StonedMonkeys avatar
Beror väl lite på hur man grälar, men oavsett ska man nog undvika detta så mycket man kan
Citera
2023-02-05, 13:29
Medlem
Mindbreaths avatar
Att argumentera eller höja rösten lite är inte fel men att skrika på varandra och vara aggressiva är inte bra.
Citera
2023-02-05, 13:31
Medlem
Undvik. Barnen behöver känna att det är tryggt och harmoniskt runt dem.
Citera
2023-02-05, 13:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Som barn hatade jag när mina föräldrar grälade. Redan då svor jag att aldrig upprepa detta när jag själv blev vuxen.
Citera
2023-02-05, 13:36
Medlem
BewilderedHulders avatar
Det är bra för barn att se hur vuxna människor löser konflikter. Sätt på ett klipp med mobbningen i riksdagen till exempel och lämna dom där framför skärmen och gå ut om ni måste skrika.
Citera
2023-02-05, 13:47
Medlem
Man ska ALDRIG gräla inför barnen. Det traumatiserar dem. Däremot SKALL män lugnt, muntligen tillrättavisa mödrarna när de blir ”syrliga”, tjuriga eller beroende av sina telefoner, inför barnen.
Citera
2023-02-05, 13:51
Medlem
Helt förkastligt..vi är 5 syskon som upplevt detta. det sätter spår i alla för resten av livet . osäkerhet..omotiverad rädsla.. otrygghet i hemmet. å i stort sett alla gräl handlade om pengar.
Citera
2023-02-05, 13:55
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Är det ok att vissa föräldrar grälar framför barnen, eller grälar så barnen hör?
Varför gräla öht?
Har någon någonsin uppnått något positivt genom att gräla?

Vill inte opponenten lyssna så gå iväg. Kom inte tillbaka.
Citera
2023-02-05, 14:01
Medlem
StudiumValors avatar
Om det är okey?
ja inte för barnen.
Ett enstaka tillfälle sätter kanske inga spår om det är kort, lågmält och utan svordomar och kränkande tillmäsen.
men...nä det sätter sina spår.
Överhuvudtaget tyder det ju på en slags obalans i sinnet om det händer lite då och då.
Då får man anmäla sig till vuxenpsykiatrin och fråga om det finns någon möjlighet att omdana hjärnan så att den inte skadar omgivningen.
Citera
2023-02-05, 17:07
Medlem
orrecrists avatar
Diskutera i normal ton, bråka nej.
Citera
2023-02-05, 17:09
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Man ska ALDRIG gräla inför barnen. Det traumatiserar dem. Däremot SKALL män lugnt, muntligen tillrättavisa mödrarna när de blir ”syrliga”, tjuriga eller beroende av sina telefoner, inför barnen.

Håller med så många barn som blivit traumatiserade där ute som vi inte ens känner till tror jag. Barn förstår inte & förstår inte vad som händer & vill inte ta parti,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in