Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-20, 18:19
  #1
Medlem
Grooms avatar
Kanske en dum fråga men jag är väldigt nyfiken. och vad säger lagen?

Citera
2006-07-20, 19:45
  #2
Medlem
rebbans avatar
Nej.
Det får man inte göra.
Lagtexten orkar jag inte jaga fram.
Citera
2006-07-20, 19:55
  #3
Medlem
storytellers avatar
Vet att du inte får ta övergivna saker eller fordon - "sakletande". I fall med t.ex. övergivna och rostiga skrotcyklar säger lagen att det handlar om olovligt förfogande och ger böter på omkring 1700 kr.
Är antagligen en annan brottsrubricering när det gäller bil, och mycket högre böter.
Citera
2006-07-24, 06:27
  #4
Medlem
tjaboooos avatar
hahaha kom att tänka på en historia jag hörde för några år sen.
en kille hade tagit en gammel grön volvo.
svetsat spacklat å målat upp den helrenoverat motor och växellåda medmera lagt ner en bit över 20.000kr på den och en dag kom ägaren in och krävde att få tillbaka sin bil och killen hade inget val än att lämna ifrån sej bilen och inte en spänn fick han för arbetet.
Citera
2006-07-24, 06:32
  #5
Avstängd
joeducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
hahaha kom att tänka på en historia jag hörde för några år sen.
en kille hade tagit en gammel grön volvo.
svetsat spacklat å målat upp den helrenoverat motor och växellåda medmera lagt ner en bit över 20.000kr på den och en dag kom ägaren in och krävde att få tillbaka sin bil och killen hade inget val än att lämna ifrån sej bilen och inte en spänn fick han för arbetet.
haha roligt att han e så korkad att tro att han får pengar för arbetet
Citera
2006-07-24, 09:02
  #6
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
hahaha kom att tänka på en historia jag hörde för några år sen.
en kille hade tagit en gammel grön volvo.
svetsat spacklat å målat upp den helrenoverat motor och växellåda medmera lagt ner en bit över 20.000kr på den och en dag kom ägaren in och krävde att få tillbaka sin bil och killen hade inget val än att lämna ifrån sej bilen och inte en spänn fick han för arbetet.

Hmm...
Vad skulle han göra med den när han inte hade nåt regbevis?
Eller hade han fått tag i det också och fejkat ett ägarbyte?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback