2026-09-22, 14:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Är det bevisat så, eller bara något han skrivit?

Vad någon skriver dom har gjort är som läsa en saga, en annan sak om det bevisligen skett. Något som majoriteten har svårt att få in i huvet.

”Jag är miljonär”, fan va fint. Då ska ja köpa en ny bil imorgon. Har jag skrivit så, då är det så. Eller?
Det är stor skillnad på att skriva att man begått övergrepp på barn eller att man är miljonär och ska köpa en ny bil.
Varför skulle man hitta på något så avskyvärt som övergrepp på barn som är något de allra flesta människor föraktar.
Citera
2026-09-22, 15:06
Medlem
Dallasiums avatar
Citat:

Vad någon skriver dom har gjort är som läsa en saga, en annan sak om det bevisligen skett. Något som majoriteten har svårt att få in i huvet.

”Jag är miljonär”, fan va fint. Då ska ja köpa en ny bil imorgon. Har jag skrivit så, då är det så. Eller?

Nu var detta en fråga där jag efterfrågade någons subjektiva åsikt. Det som är relevant är huruvida en barndomsvän tror det har hänt eller inte. Men rent generellt kan ju sägas att det här är ett ärende som aldrig kommer kunna bevisas rent tekniskt, men samtliga omständigheter som finns tillgängliga om gäddans situation (var tillsammans med någon filipino/thailändska, med barn) och hans egen utsago gör att räcker för mig i nuvarande läge. Det är ett erkännande som inte på något vis ger några fördelar för honom, till skillnad från att framställa sig som miljardär eller liknande. Eftersom dylik handling är rejält frånstötande finns det ingen anledning för en person som är oskyldig att låtsas om en sådan sak. Om det istället skulle vara ett ärende där någon anklagade gäddan och denne inte erkänt och ingen annan bevisning fanns; ja, då skulle jag kunna köpa din linje.
Senast redigerad av Dallasium 2026-09-22 kl. 15:23.
Citera
2026-09-22, 15:07
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Vad någon skriver dom har gjort är som läsa en saga
Att läsa vad du skriver är som att läsa en saga. Mycket riktigt. En liten inblick i något som gränsar till en psykos. Med dina 2800 inlägg på flashback i en och samma tråd. För de flesta här är dumpen en stor dos underhållning. För dig är det blodigt allvar och det enda som livet kretsar kring. Gå tillbaka till den andra tråden och kalla Sara för hora och missbrukare några gånger till så kanske du kan få en flyktig och snabbt övergående känsla av upprättelse.

Den stora frågan för oss är vad för kul gädda som kommer ikväll. Och hur vi firar #835's skojiga frånfälle!
Senast redigerad av Sommargay 2026-09-22 kl. 15:17.
Citera
2026-09-22, 15:17
Medlem
ashlateoberduzems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallasium
Nu var detta en fråga där jag efterfrågade någon subjektiva åsikt. Det som är relevant är huruvida en barndomsvän tror det har hänt eller inte. Men rent generellt kan ju sägas att det här är ett ärende som aldrig kommer kunna bevisas rent tekniskt, men samtliga omständigheter som finns tillgängliga om gäddans situation (var tillsammans med någon filipino/thailändska, med barn) och hans egen utsago gör att räcker för mig i nuvarande läge. Det är ett erkännande som inte på något vis ger några fördelar för honom, till skillnad från att framställa sig som miljardär eller liknande. Eftersom dylik handling är rejält frånstötande finns det ingen anledning för en person som är oskyldig att låtsas om en sådan sak. Om det istället skulle vara ett ärende där någon anklagade gäddan och denne inte erkänt och ingen annan bevisning fanns; ja, då skulle jag kunna köpa din linje.

Se ovan inlägg om alla som erkänt mordet på Olof Palme.

Sen vet jag absolut inget om #835 och sannolikheten att just han skrev saker som stämde, men är det något som Dumpen visat så är det att det pratas massor av strunt i snuskchattarna.
Citera
2026-09-22, 15:22
Medlem
Dallasiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashlateoberduzem
Se ovan inlägg om alla som erkänt mordet på Olof Palme.

Sen vet jag absolut inget om #835 och sannolikheten att just han skrev saker som stämde, men är det något som Dumpen visat så är det att det pratas massor av strunt i snuskchattarna.

Du tycker denna gäddas erkännande går att jämföra med erkännanden i uppmärksammade brottmål? Knappast, det här var ett erkännande som skedde med förhoppning att det aldrig skulle bli offentligt. Att han dök upp tyder dessutom på att han var en vandrade risk för att det skulle kunna hända på riktigt (och det räcker för alla friska människor).
Citera
2026-09-22, 15:24
Medlem
ashlateoberduzems avatar
Citat:
Du tycker denna gäddas erkännande går att jämföra med erkännanden i uppmärksammade brottmål? Knappast, det här var ett erkännande som skedde med förhoppning att det aldrig skulle bli offentligt. Att han dök upp tyder dessutom på att han var en vandrade risk för att det skulle kunna hända på riktigt (och det räcker för alla friska människor).

Ok, jag har inte läst chatten, men som sagt var 800 gubbar och typ en handfull domar relaterat till det som har sagts i chattarna talar sitt tydliga språk.
Citera
2026-09-22, 15:30
Medlem
Dallasiums avatar
Citat:
Ok, jag har inte läst chatten, men som sagt var 800 gubbar och typ en handfull domar relaterat till det som har sagts i chattarna talar sitt tydliga språk.

Med tanke på hur många anmälda sexualbrott som sker varje år tycker jag spontant att antalet domar verkar ligga högre än normal uppklarandegrad. Har dock inte räknat på det.

Var för övrigt inte längesen det dök upp en gädda som suttit häktad för brott mot sin dotter men som sedan gått fri. Klipp till: erkänner allt i chatten med dumpen!
Citera
2026-09-22, 15:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ändå sitter folk bevisligen och myttar om det, som de över 130 personer som erkänt mordet på Olof Palme:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgmRlB/133-har-erkant-palmemordet
Det duger inte som jämförelse.
Jag skulle hellre skriva att jag mördade Palme än att jag hade utnyttjat ett barn sexuellt.
Citera
2026-09-22, 15:37
Medlem
ashlateoberduzems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det duger inte som jämförelse.
Jag skulle hellre skriva att jag mördade Palme än att jag hade utnyttjat ett barn sexuellt.

Det duger alldeles utmärkt för att påvisa att folk pratar allehanda strunt. Vad du hellre skulle göra är irrelevant.

Citat:
Med tanke på hur många anmälda sexualbrott som sker varje år tycker jag spontant att antalet domar verkar ligga högre än normal uppklarandegrad. Har dock inte räknat på det.

Var för övrigt inte längesen det dök upp en gädda som suttit häktad för brott mot sin dotter men som sedan gått fri. Klipp till: erkänner allt i chatten med dumpen!

Ja, och #96 t.ex. En av de värsta som folk sällan skriver om, av någon anledning. Kanske för att han inte är speciellt rolig att prata om?

Men det är fortfarande oftast bara struntprat.
Citera
2026-09-22, 15:47
Medlem
anortos avatar
Citat:

Ja, Dumpen gör ett jävla bra jobb. Det framgår klart och tydligt. Särskilt om man läser andra tråden.
Citera
2026-09-22, 15:48
Medlem
anortos avatar
Citat:

Konstigt tänk. Men det var ju du som ville ta bort triggers från gäddorna, så gäddorna kunde fungera i samhället. Med det tänket, blir det ju lättare att ta bort gäddorna från sina triggers. Eller hur. Triggas man av barn/tonårsflickor som 588, ska man självklart ha omdömet att inte ens söka jobb på en godisbutik utanför en skola. Just saying.
Citera
2026-09-22, 15:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ni är många som inte läser vad gäddorna skriver, ni vill heller inte se kukbilder och runkvideos som gäddorna skickar till vad de tror är ett barn.
Ändå så kan ni uttala er om gäddornas intentioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in