• 1
  • 2
2023-02-03, 00:53
Medlem
Knotknets avatar
Filippa Nässil som har grundat Thundermother verkar ha svårt med samarbete.
2017 lämnade samtliga bandet och Filippa fortsatte med en ny uppsättning. Väldigt framgångsrikt och i höstas var de förband till Scorpions på deras USA-turné.

Nu har återigen samtliga bandmedlemmar förutom Filippa lämnat Thundermother. Enligt uppgift ska Filippa först ha sparkat Guernica från bandet vilket medförde att även Emlee och Mona lämnade.

Någon som har något skvaller? Varför har Filippa så svårt att hålla ihop sitt band?
Citera
2023-02-03, 08:25
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
I USA säger man thundercunt om en riktig häxa och det stämmer säkert bra in här.
Citera
2023-02-03, 13:30
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
I USA säger man thundercunt om en riktig häxa och det stämmer säkert bra in här.
Vet du något konkret om att Filippa är en häxa? Eller gissar du bara?
Citera
2023-02-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vet du något konkret om att Filippa är en häxa? Eller gissar du bara?

Filippa är bra. Den andra som fick sparken är inte en bra person. Är bekant med bandet sedan länge och bor i samma stad, rör mej i samma krets. Synd att F få skulden för allt när hon inte alls är nå bitch.
Citera
2023-02-28, 21:28
Medlem
Det är många band som slutar redan i replokalen på grund av för mycket ölande och medlemmar som vill olika saker. Det räcker inte att alla har talang då så mycket måste fungera. Det är hårt när en rolig hobby blir ett arbete och alla ska trängas hop på liten yta dygn efter dygn och i längden är det knappat kul att sitta på en buss mil efter mil med få möjligheter att komma från varandra.

Sen allt det kring ekonomi.

Totalt meningslös tråd om det inte finns något att gå på! Länk ?
Citera
2023-03-03, 21:25
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbitch
Filippa är bra. Den andra som fick sparken är inte en bra person. Är bekant med bandet sedan länge och bor i samma stad, rör mej i samma krets. Synd att F få skulden för allt när hon inte alls är nå bitch.
Nu finns det ingen i den här korta tråden, eller jag som som TS som skrivit att skulden till det som hänt är Filippas. Jag vet inget alls förutom det de själva skrivit i sociala medier. Jag är endast ett fan till bandet.
Har du något riktigt skvaller om vad som hänt? Vad är det som är dåligt med Guernica och varför är inget Filippas fel? Emlee och Mona tyckte tydligen inte som Filippa då de valde att lämna.

Som fan till bandet är det förbannat synd då Linnéa duktig sångerska, men ändå inte ens i närheten av att komma upp på Guernicas nivå.

Varför kände du dig tvungen att starta ett nytt konto för att skriva det här inlägget?
Citera
2023-03-03, 21:42
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är många band som slutar redan i replokalen på grund av för mycket ölande och medlemmar som vill olika saker. Det räcker inte att alla har talang då så mycket måste fungera. Det är hårt när en rolig hobby blir ett arbete och alla ska trängas hop på liten yta dygn efter dygn och i längden är det knappat kul att sitta på en buss mil efter mil med få möjligheter att komma från varandra.

Sen allt det kring ekonomi.

Totalt meningslös tråd om det inte finns något att gå på! Länk ?

Det har många gånger i rockhistorien förekommit avhopp, sparkade medlemmar osv.

Men Filippa har blivit av med sitt band många gånger nu, och det är något underligt att detta sker efter deras succéår 2022 med USA-turné tillsammans med Scorpions bl.a. Med tre grymma plattor med den sättningen som var, en vinter då flera medlemmar tillsammans och enskilt medverkat i diverse poddar, Mona var med i Rockpodden endast någon dag innan beskedet så är det berättigat att ställa frågan jag ställde i ingressen.

Varför har Filippa så förbannat svårt att hålla ihop sitt band?
Det här är ett skvallerforum och jag älskar rock`n roll skvaller.
Citera
2023-03-05, 12:43
Medlem
Citat:

Det har många gånger i rockhistorien förekommit avhopp, sparkade medlemmar osv.

Men Filippa har blivit av med sitt band många gånger nu, och det är något underligt att detta sker efter deras succéår 2022 med USA-turné tillsammans med Scorpions bl.a. Med tre grymma plattor med den sättningen som var, en vinter då flera medlemmar tillsammans och enskilt medverkat i diverse poddar, Mona var med i Rockpodden endast någon dag innan beskedet så är det berättigat att ställa frågan jag ställde i ingressen.

Varför har Filippa så förbannat svårt att hålla ihop sitt band?
Det här är ett skvallerforum och jag älskar rock`n roll skvaller.

Det är ju ganska mycket om sångare hoppar av/Får sparken.
Det är ju som helt nytt band.

Vet inte men turneandet är över, och dom skulle in i studio då kan man anta.

Helt uppenbart så är det ju något för ofta stannar ju dom flesta. Kan det vara så att hon behåller det mesta själv i kombination med svår personlighet så dom som börjar i bandet hoppas på löneförhöjning men får aldrig någon eller ser det bara som ett steg i karriären.
Citera
2023-03-05, 13:14
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är ju ganska mycket om sångare hoppar av/Får sparken.
Det är ju som helt nytt band.

Vet inte men turneandet är över, och dom skulle in i studio då kan man anta.

Helt uppenbart så är det ju något för ofta stannar ju dom flesta. Kan det vara så att hon behåller det mesta själv i kombination med svår personlighet så dom som börjar i bandet hoppas på löneförhöjning men får aldrig någon eller ser det bara som ett steg i karriären.
Pengar har varit upphov till bråk förut så det är inte omöjligt. Om Filippa fördelar löner i Gesslestil förstår jag att det kan bli gnissel i bandet. Men det kan vara så många fler orsaker. Måste vara många som känner tjejerna, så fram med skvaller nu.
Citera
2023-03-05, 13:26
Medlem
Citat:
Pengar har varit upphov till bråk förut så det är inte omöjligt. Om Filippa fördelar löner i Gesslestil förstår jag att det kan bli gnissel i bandet. Men det kan vara så många fler orsaker. Måste vara många som känner tjejerna, så fram med skvaller nu.

Hade jag vetat så hade jag nog inte haft anledning att skriva det här, skulle nog i sådan fall se till att få en slant för detta i Hänt och hörtblaskan.

Men jag gissar på ekonomi men nu vet jag ju inget så har inget att ge i den här tråden tyvärr.
Citera
2023-03-08, 15:07
Medlem
Citat:
Nu finns det ingen i den här korta tråden, eller jag som som TS som skrivit att skulden till det som hänt är Filippas. Jag vet inget alls förutom det de själva skrivit i sociala medier. Jag är endast ett fan till bandet.
Har du något riktigt skvaller om vad som hänt? Vad är det som är dåligt med Guernica och varför är inget Filippas fel? Emlee och Mona tyckte tydligen inte som Filippa då de valde att lämna.

Som fan till bandet är det förbannat synd då Linnéa duktig sångerska, men ändå inte ens i närheten av att komma upp på Guernicas nivå.

Varför kände du dig tvungen att starta ett nytt konto för att skriva det här inlägget?

Om jag säger såhär: Jag känner dessa människor och jag skapade ett konto för att jag vill berätta sanningen om att Filippa är den person som velat ha demokrati i gruppen medans den andra velat bestämma allt samt kontrollerat de andra. Kontrollbehov-delux. Så oavsett hur bra en sångerska må vara så är hon inte en bra person men hon vill gärna framstå som bra. Kolla in Filippas senaste instagrambild förresten.

Majsan basisten kom tillbaka till bandet. Det tycker jag säger endel också.
Citera
2023-03-08, 20:46
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbitch
Om jag säger såhär: Jag känner dessa människor och jag skapade ett konto för att jag vill berätta sanningen om att Filippa är den person som velat ha demokrati i gruppen medans den andra velat bestämma allt samt kontrollerat de andra. Kontrollbehov-delux. Så oavsett hur bra en sångerska må vara så är hon inte en bra person men hon vill gärna framstå som bra. Kolla in Filippas senaste instagrambild förresten.

Majsan basisten kom tillbaka till bandet. Det tycker jag säger endel också.
Jag känner som sagt ingen i bandet, jag gillar bara musiken. Synd att du inte vill leverera något skvaller men jag klandrar dig inte om du är nära vän.
Jag använder inte Instagram dessvärre. Vi får se vad det bär av Thundermother samt de övriga brudarnas band.
Kan du ändå säga något om hur kåta tjejerna i Thundermother är? Det är trots allt Flashback och kuken ska ha sitt som Frank sa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in