Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-13, 16:50
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni Filippa kommer att fortsätta med Thundermother fast det blir nog lite svårt nu när

De tre före detta medlemmarna i Thundermother skriver ny musik och har presenterat
sitt nya bandnamn. Guernica Mancini, Emlee Johansson och Mona ”Demona” Lindgren
är från och med nu The GEMs.

https://www.rocknytt.net/nyheter/145...och-premiargig
Citera
2023-03-13, 17:18
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbitch
Om jag säger såhär: Jag känner dessa människor och jag skapade ett konto för att jag vill berätta sanningen om att Filippa är den person som velat ha demokrati i gruppen medans den andra velat bestämma allt samt kontrollerat de andra. Kontrollbehov-delux. Så oavsett hur bra en sångerska må vara så är hon inte en bra person men hon vill gärna framstå som bra. Kolla in Filippas senaste instagrambild förresten.

Majsan basisten kom tillbaka till bandet. Det tycker jag säger endel också.

Och hur var det med Claire och hela den uppsättningen?
Citera
2023-03-13, 22:01
Medlem
Jag tänkte ge mig in och skriva i den här tråden när den startade men lät bli pga tänkte att någon annan säkert gör det, men efter att ha läst vissa inlägg och sett vad Filippa Nässil skriver på sociala medier så kan jag inte hålla igen mer. Jag har arbetat i musikbranschen i många år både på livesidan och inom musikbolag, jag har stött på bandet Thundermother i olika uppsättningar och jag har kollegor och vänner som har gjort detsamma. Några av de har även samarbetat med Filippa Nässil genom åren. Så jag sitter inne med en hel del info både från egna erfarenheter men också från vad andra berättat.

Filippa går inte att samarbeta med, hon kliver över lik för sin egen skull och det är flera som har påpekat hennes narcissistiska beteende. Hon utnyttjar människor och ser människor som verktyg för att lyfta sig själv, och när hon inte längre finner någon nytta av dessa människor eller känner sig hotad då behandlar hon de människorna som smuts. Att hon är inne på sin 4e eller 5e lineup är väl ett tydligt bevis på att tjejen har samarbetssvårigheter och kör fult spel, särskilt då de tidigare medlemmarna inte verkar ha några goda ord att säga om henne efteråt.

Man kan alltid gå in och ta en kik på redigeringshistoriken på Thundermothers Wikipedia-sida och se hur tidigare medlemmar har redigerats bort, troligtvis för att Filippa inte vill att man ska ta del av hur många hon kört över genom åren. Annan information som att Filippa INTE har startat bandet helt själv utan att en annan tjej som heter Moa var med är tydligen också något som inte skrivs ut. Utan Filippa tar på sig all äran om att hon startat bandet helt själv.

Finns mycket att säga om den här tjejen och som skulle kunna grävas fram, särskilt gällande hur hon tar på sig äran för saker hon inte har gjort och hur hon behandlat människor som kommit i hennes väg. Tror även det finns en del låtar hon nästa rent av stulit om jag inte minns fel. I alla fall, att tjejen har samarbetssvårigheter och maniskt ljuger är ingen nyhet i den här branschen iaf. Vidrigt att se hur illa behandlade vissa har blivit och garanterat kommer att bli.
Citera
2023-03-14, 19:44
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnO
Jag tänkte ge mig in och skriva i den här tråden när den startade men lät bli pga tänkte att någon annan säkert gör det, men efter att ha läst vissa inlägg och sett vad Filippa Nässil skriver på sociala medier så kan jag inte hålla igen mer. Jag har arbetat i musikbranschen i många år både på livesidan och inom musikbolag, jag har stött på bandet Thundermother i olika uppsättningar och jag har kollegor och vänner som har gjort detsamma. Några av de har även samarbetat med Filippa Nässil genom åren. Så jag sitter inne med en hel del info både från egna erfarenheter men också från vad andra berättat.

Filippa går inte att samarbeta med, hon kliver över lik för sin egen skull och det är flera som har påpekat hennes narcissistiska beteende. Hon utnyttjar människor och ser människor som verktyg för att lyfta sig själv, och när hon inte längre finner någon nytta av dessa människor eller känner sig hotad då behandlar hon de människorna som smuts. Att hon är inne på sin 4e eller 5e lineup är väl ett tydligt bevis på att tjejen har samarbetssvårigheter och kör fult spel, särskilt då de tidigare medlemmarna inte verkar ha några goda ord att säga om henne efteråt.

Man kan alltid gå in och ta en kik på redigeringshistoriken på Thundermothers Wikipedia-sida och se hur tidigare medlemmar har redigerats bort, troligtvis för att Filippa inte vill att man ska ta del av hur många hon kört över genom åren. Annan information som att Filippa INTE har startat bandet helt själv utan att en annan tjej som heter Moa var med är tydligen också något som inte skrivs ut. Utan Filippa tar på sig all äran om att hon startat bandet helt själv.

Finns mycket att säga om den här tjejen och som skulle kunna grävas fram, särskilt gällande hur hon tar på sig äran för saker hon inte har gjort och hur hon behandlat människor som kommit i hennes väg. Tror även det finns en del låtar hon nästa rent av stulit om jag inte minns fel. I alla fall, att tjejen har samarbetssvårigheter och maniskt ljuger är ingen nyhet i den här branschen iaf. Vidrigt att se hur illa behandlade vissa har blivit och garanterat kommer att bli.
Tack för riktigt skvaller. Det låter inte alls osannolikt det du skriver. Att Guernica skulle vara hemsk som Thunderbitch nämner i tråden har jag svårt att tro nu när Mona och Emlee också valde att lämna.

Hur kommer det sig att Filippa fortfarande får stöd av skivbolaget och att hon får behålla sin turné med Scorpions efter detta?
Du som har erfarenhet menar jag. Jag sin inte är insatt tycker ändå det vore rimligt att arrangören vill betala fullt gage när de inte får det de bokat. Ny sångerska lika med coverband tills de skrivit nya låtar.
Citera
2023-03-14, 20:09
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni Filippa kommer att fortsätta med Thundermother fast det blir nog lite svårt nu när

De tre före detta medlemmarna i Thundermother skriver ny musik och har presenterat
sitt nya bandnamn. Guernica Mancini, Emlee Johansson och Mona ”Demona” Lindgren
är från och med nu The GEMs.

https://www.rocknytt.net/nyheter/145...och-premiargig
Ja hon kör redan vidare med nya medlemmar. Majsan Lindberg gör comeback på bas och Linnéa Vikström från Therion och At The Movies på sång. Hon sjunger inte lika bra som Guernica dock. Det ska presenteras en trummis inom kort. Man borde införa en vadslagning hur länge Filippa klarar av att behålla sitt nya band med tanke på hur många gånger samtliga bandmedlemmar lämnar bandet, och med tanke på vad SunnO skrivit tidigare i tråden.

Jag hoppas det blir debatt i tråden, nu när två nystartade konton som säger att de har insyn och som ger två helt vitt skilda historier om hur Filippa Nässil är som person.
Citera
2023-03-19, 04:23
Medlem
Rebali179s avatar
Förra månaden tillkännagavs att Mancini, Johansson och Lindgren lämnade Thundermother. Samtidigt avslöjade Nässil att hon skulle fortsätta med en ny lineup. Den består av sångerskan Linnéa Vikström (Therion, At The Movies) och den återvändande basisten Majsan Lindberg. Nu har även en ny trummis anlänt och bandet är komplett.

Filippa är fullt medveten om situationen och all negativitet som pågår just nu på sociala medier, samt i tidningar, vilket gör henne lite chockad. Vissa saker man läser är sanna och vissa saker blir missförstådda, då de har ryckts ur sitt sammanhang. Gitarristen säger: ”Det ligger något djupare bakom det som hände och det är omöjligt att läsa på några rader eller ett citat från någon. Jag gjorde mitt absolut bästa för att reda ut allt mellan de gamla medlemmarna, men vi kunde inte kommunicera till slut.”

https://www.rocknytt.net/nyheter/145...rar-ny-trummis
Citera
2023-03-19, 04:25
Medlem
Rebali179s avatar
THUNDERMOTHER's FILIPPA NÄSSIL Says She Did Her 'Absolute Best To Work Everything Out' With Her Former Bandmates

https://blabbermouth.net/news/thunde...rmer-bandmates

Filippa Nässil cryptically suggests having been mistreated & abused by ex-Thundermother bandmate
https://sleazeroxx.com/filippa-nassi...ther-bandmate/

Vad tror ni om detta?
Stämmer det eller är det bara smutskastning
Citera
2023-03-19, 15:00
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbitch
Om jag säger såhär: Jag känner dessa människor och jag skapade ett konto för att jag vill berätta sanningen om att Filippa är den person som velat ha demokrati i gruppen medans den andra velat bestämma allt samt kontrollerat de andra. Kontrollbehov-delux. Så oavsett hur bra en sångerska må vara så är hon inte en bra person men hon vill gärna framstå som bra.

Visst, visst... Det är därför Emlee och Mona valde att lämna Filippa och starta ett nytt band med Guernica - för att Guernica är en dålig person och de tre har destruktiva kontrollbehov.

Filippa tyckte att Guernica överglänste henne, och fixade en ny sångerska utan att säga något till de andra - sen berättade hon för Mona och Emlee i Guernicas frånvaro att hon hade bestämt sig för att sparka Guernica, att hon redan fixat någon ny, och förväntade sig att de skulle acceptera detta. Det var istället droppen för de andra, som sa tack och hej och lämnade narcissisten ensam kvar för att gå vidare som trio.

Redan någon vecka innan detta hade Filippa blockerat Guernicas åtkomst till Thundermothers sociala konton, för övrigt.

Mona är just nu på turné med Donna Cannone, med två andra tidigare Thundermother-medlemmar (Giorgia Carteri och Tilda Nordlund) som förband till Night Flight Orchestra, och The Gems ska också agera förband till de sistnämda - så de flesta tidigare Thundermother-medlemmarna verkar komma bra överens med varandra - bara inte med Filippa. Och då är det ju rätt uppenbart var problemet ligger.
Citera
2023-03-20, 00:45
Medlem
Citat:
THUNDERMOTHER's FILIPPA NÄSSIL Says She Did Her 'Absolute Best To Work Everything Out' With Her Former Bandmates

Filippa Nässil cryptically suggests having been mistreated & abused by ex-Thundermother bandmate

Vad tror ni om detta?
Jag har ingen insyn i detta alls men det är vanligt att någon med narcissistisk personlighetsstörning startar en smutskastningskampanj efter ett uppbrott och målar ut sitt offer som psykiskt sjuk/farlig/svår att samarbeta med osv.
Citera
2023-03-20, 10:23
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnO

Detta inlägg reflekterar väl de intryck jag har fått genom samtal med en vän till Filippa.

Inflikar ytterligare exempel på goda relationer mellan tidigare medlemmar: Guernica följer och gillar tidigare sångerskan Clare Cunninghams inlägg på Instagram. Hon blev så traumatiserad av tiden i Thundermother att hon börjat spela kristen country istället...
Senast redigerad av Fulfittan 2023-03-20 kl. 10:46.
Citera
2023-03-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Visst, visst... Det är därför Emlee och Mona valde att lämna Filippa och starta ett nytt band med Guernica - för att Guernica är en dålig person och de tre har destruktiva kontrollbehov.

Filippa tyckte att Guernica överglänste henne, och fixade en ny sångerska utan att säga något till de andra - sen berättade hon för Mona och Emlee i Guernicas frånvaro att hon hade bestämt sig för att sparka Guernica, att hon redan fixat någon ny, och förväntade sig att de skulle acceptera detta. Det var istället droppen för de andra, som sa tack och hej och lämnade narcissisten ensam kvar för att gå vidare som trio.

Redan någon vecka innan detta hade Filippa blockerat Guernicas åtkomst till Thundermothers sociala konton, för övrigt.

Mona är just nu på turné med Donna Cannone, med två andra tidigare Thundermother-medlemmar (Giorgia Carteri och Tilda Nordlund) som förband till Night Flight Orchestra, och The Gems ska också agera förband till de sistnämda - så de flesta tidigare Thundermother-medlemmarna verkar komma bra överens med varandra - bara inte med Filippa. Och då är det ju rätt uppenbart var problemet ligger.

Guernica är en auktoritär ledare tyvärr som är en stor narcissist. Önskar att jag kunde berätta mer men tror inte The Gems kommer hålla så många år. Hon vill bestämma allt och vara the one.
Citera
2023-03-21, 21:02
Medlem
Citat:

Vad tror ni om detta?

Stämmer jävligt bra faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här