Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderbitch
Om jag säger såhär: Jag känner dessa människor och jag skapade ett konto för att jag vill berätta sanningen om att Filippa är den person som velat ha demokrati i gruppen medans den andra velat bestämma allt samt kontrollerat de andra. Kontrollbehov-delux. Så oavsett hur bra en sångerska må vara så är hon inte en bra person men hon vill gärna framstå som bra.
Visst, visst... Det är därför Emlee och Mona valde att lämna Filippa och starta ett nytt band med Guernica - för att Guernica är en dålig person och de tre har destruktiva kontrollbehov.
Filippa tyckte att Guernica överglänste henne, och fixade en ny sångerska utan att säga något till de andra - sen berättade hon för Mona och Emlee i Guernicas frånvaro att hon hade bestämt sig för att sparka Guernica, att hon redan fixat någon ny, och förväntade sig att de skulle acceptera detta. Det var istället droppen för de andra, som sa tack och hej och lämnade narcissisten ensam kvar för att gå vidare som trio.
Redan någon vecka innan detta hade Filippa blockerat Guernicas åtkomst till Thundermothers sociala konton, för övrigt.
Mona är just nu på turné med Donna Cannone, med två andra tidigare Thundermother-medlemmar (Giorgia Carteri och Tilda Nordlund) som förband till Night Flight Orchestra, och The Gems ska också agera förband till de sistnämda - så de flesta tidigare Thundermother-medlemmarna verkar komma bra överens med varandra - bara inte med Filippa. Och då är det ju rätt uppenbart var problemet ligger.