Citat:
Ursprungligen postat av
Rabiate Runar
Menar dom alltså att enheten behöver checka in på samma wifi eller att man ska logga in med sin profil på wifi ?
Kan ju inte direkt släpa med mig tv från sommarstugan varje månad och att signa in som någon annan är ju rätt enkelt gjort.
Som jag fattar det kan det bli problem med TVn på sommarstugan, om den har en netflix-app.
"Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den primära platsen. Befinner man sig på en annan plats kan enheten istället blockeras."
Det är alltså enheten som blockeras, om den inte en gång i månaden blir inloggad på den primära platsen. Man flyttar som sagt ogärna en TV en gång i månaden. Med wifi antar jag att de menar IP-nummer på den "primära platsen". Vad är då "den primära platsen"? Om man har dynamiskt IP hemma så kanske den "primära platsen" är det IP-nummer där man har flest enheter uppkopplade för tillfället? I så fall borde man ju kunna aktivera enheten på sommarstugan om man åker dit med ett gäng enheter. Hela familjens uppsättning telefoner, alla ungarnas paddor, osv, så kan nog sommarstugan tillfälligt bli den "primära platsen" över en helg.