2023-02-02, 09:38
Medlem
K-Glitchens avatar
Fattar inte varför jag fortfarande betalar 179 kr/mån för Netflix.
99% är skräp.
Citera
2023-02-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Menar dom alltså att enheten behöver checka in på samma wifi eller att man ska logga in med sin profil på wifi ?

Kan ju inte direkt släpa med mig tv från sommarstugan varje månad och att signa in som någon annan är ju rätt enkelt gjort.

Som jag fattar det kan det bli problem med TVn på sommarstugan, om den har en netflix-app.

"Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den primära platsen. Befinner man sig på en annan plats kan enheten istället blockeras."

Det är alltså enheten som blockeras, om den inte en gång i månaden blir inloggad på den primära platsen. Man flyttar som sagt ogärna en TV en gång i månaden. Med wifi antar jag att de menar IP-nummer på den "primära platsen". Vad är då "den primära platsen"? Om man har dynamiskt IP hemma så kanske den "primära platsen" är det IP-nummer där man har flest enheter uppkopplade för tillfället? I så fall borde man ju kunna aktivera enheten på sommarstugan om man åker dit med ett gäng enheter. Hela familjens uppsättning telefoner, alla ungarnas paddor, osv, så kan nog sommarstugan tillfälligt bli den "primära platsen" över en helg.
Citera
2023-02-02, 09:44
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
”Många tittare delar Netflix-konto med vänner, partners och familj. Nu vill strömningstjänsten att alla betalar för sig.
De nya reglerna som presenteras bygger på att alla som använder samma konto ska befinna sig i samma hushåll och dela wifi. Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den ”primära platsen”. Befinner man sig på en annan plats kan enheten istället blockeras.”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-delade-konton

Vad är detta för trams? Otroligt opraktiskt om man faktiskt betalar för sig och är bortrest från sitt hem över en månad. Räcker det att köra på Wi-Fi med samma Ssid som sitt hemmawifi för att komma runt detta tror ni?

Hmmm, hur fungerar detta med VPN?
Citera
2023-02-02, 09:52
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrennBoll
Som sagt, du är sen på bollen.

(FB) Netflix - samlingstråd

Men käften! Artikeln är från idag.

Ont: Dom kommer vara tvungna att lösa detta på annat vis.

Min gissning så kommer det bli ett system där det finns ett maxantal på MAC-adresser eller liknande.
Citera
2023-02-02, 09:55
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har aldrig använt Netflix. Sjukt att man ska betala för någonting som man bara hyr och inte äger. Och efter några år finns inte det man vill se så då måste man ändå köpa filmen eller serien på dvd eller blu ray. Dessa streamingtjänster är bara till för korkskallar.
Citera
2023-02-02, 09:56
Medlem
Tycker inte det är värt att vara abonnent hos någon streamingtjänst i dagsläget. Det är liksom ingen rotation på utbudet utan samma gamla skit år efter år med tillägg av någon halvt påkostad egenproduktion. Det var kanske lite trevligt i början men girigheten och revirtänkandet hos dessa bolag har gjort det alltmer oattraktivt att vara kund.
Citera
2023-02-02, 10:08
Medlem
Finns väl knappast nått bra på Netflix?
Det mesta blir canceled efter 1 säsong så nya serier är ingen ide att ens börja kolla då det med stor sannolikhet inte blir en andra säsong.

Det enda bra dom släppt i serier är väl ozark och stranger things som blivit sämre de senaste och det är bara en säsong kvar sen Wednesday som kommer flyttas över till nån annan plattform nästa säsong och dark som bara var nån säsong.

Filmer kan jag faktiskt inte komma på en enda bra på rak arm som Netflix släppt.
Finns knappt bra filmer alls på Netflix.

Mycket bra plockas bort med, t.ex breaking bad och friends.

Sen går det bara att streama eller ladda ner det man vill gratis (olagligt) i vilket fall om nu något bra skulle släppas vilket iprincip aldrig händer.

Summan är att Netflix egentligen bara är pengar i sjön de flesta andra streaming sidor är bättre och har mycket bättre utbud och original serier/filmer men ingen av dom är värd pengarna enligt mig.

Känns lite som att Netflix gräver sin egna grav.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-02-02 kl. 10:14.
Citera
2023-02-02, 10:10
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Tycker inte det är värt att vara abonnent hos någon streamingtjänst i dagsläget. Det är liksom ingen rotation på utbudet utan samma gamla skit år efter år med tillägg av någon halvt påkostad egenproduktion. Det var kanske lite trevligt i början men girigheten och revirtänkandet hos dessa bolag har gjort det alltmer oattraktivt att vara kund.

Bra sammanfattat. Hade en längre paus från Netflix men öppnade abonnemanget igen innan jul för att jag ville se en ny säsong av en serie som låg där. Trodde att jag skulle få se en jäkla massa nytt i utbudet efter att haft det på paus i två år. Men icke. I stort sett samma skit. Urusla egna produktioner. Skillnaden var att en del som faktiskt var bra var borttaget.

Kommer att fimpa tjänsten för gott denna månad.
Citera
2023-02-02, 10:15
Medlem
santos_devilles avatar
Jag har en flickvän på annan ort och två barn som flexbor hos mig och sin mamma som delar konto. Men jag kommer säga upp skiten, helvete heller att jag kommer betala för fler konton när 99% av allt Netflix släpper ändå är skit.
Citera
2023-02-02, 10:17
Medlem
Beckombergalandets avatar
Netflix kommer såklart att förlora kunder på det här. Ska jag då inte kunna kolla Netflix på jobbet eller då jag är bortrest, då kommer i alla fall jag att avskaffa skiten.
Citera
2023-02-02, 10:18
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har en flickvän på annan ort och två barn som flexbor hos mig och sin mamma som delar konto. Men jag kommer säga upp skiten, helvete heller att jag kommer betala för fler konton när 99% av allt Netflix släpper ändå är skit.
Tycker att kvaliten minskat på Netflix och det rörigt att rodda bland filmerna.
Citera
2023-02-02, 10:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så har TV4 Play hållit på länge. Rätt ofta måste man verifiera sig med tvåfaktorsverifiering. Inte varje månad men kanske en gång i halvåret.

Ja jag vet. Använder aldrig tv4 play av den anledningen faktiskt. Hatar krångel och det är få, om något, tv-program som är värt mödan. Tv för mig är mer något man slökollar på när man inte orkar läsa en bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in