Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-02, 07:27
Medlem
”Många tittare delar Netflix-konto med vänner, partners och familj. Nu vill strömningstjänsten att alla betalar för sig.
De nya reglerna som presenteras bygger på att alla som använder samma konto ska befinna sig i samma hushåll och dela wifi. Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den ”primära platsen”. Befinner man sig på en annan plats kan enheten istället blockeras.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/eJdov9/netflix-nya-regler-for-att-stoppa-delade-konton

Vad är detta för trams? Otroligt opraktiskt om man faktiskt betalar för sig och är bortrest från sitt hem över en månad. Räcker det att köra på Wi-Fi med samma Ssid som sitt hemmawifi för att komma runt detta tror ni?
Senast redigerad av Bonnker 2023-02-02 kl. 07:34.
Citera
2023-02-02, 07:34
Medlem
Mindbreaths avatar
De här företagen fattar inte att ingen har råd att betala för 8 olika prenumerationstjänster och att delning av abonnemang GYNNAR dem genom att de får högre tittarsiffror och mer buzz. Om de förhindrar det kommer de bara få sämre tittarsiffror, jag tror inte fler kommer betala.
Citera
2023-02-02, 07:36
Medlem
BrennBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
De här företagen fattar inte att ingen har råd att betala för 8 olika prenumerationstjänster och att delning av abonnemang GYNNAR dem genom att de får högre tittarsiffror och mer buzz. Om de förhindrar det kommer de bara få sämre tittarsiffror, jag tror inte fler kommer betala.

Going back to the roots! Snart har vi en ny Henrik Ponten.
Citera
2023-02-02, 07:37
Medlem
Finns väl inget krav för att ens ha ett wifi för Netflix? Du kan ju ha det på telefonen tex? Eller köra trådat nätverk.

Annars är de ju bara att låta den de är skrivet på logga in med alla användare hemma lite då o då.
Citera
2023-02-02, 07:38
Medlem
Torch-McFlys avatar
Sluta titta på Netflix, HBO, Disney osv
Allt finns samlat på streamningssdor och i kanaler på telegram.
Vuxna män och kvinnor gör sig själva en enorm tjänst att kasta ut tv'n
Citera
2023-02-02, 07:47
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Sluta titta på Netflix, HBO, Disney osv
Allt finns samlat på streamningssdor och i kanaler på telegram.
Vuxna män och kvinnor gör sig själva en enorm tjänst att kasta ut tv'n
Samtidigt är det ju ganska bekvämt att streama till tv:n.
Citera
2023-02-02, 07:52
Medlem
auruns avatar
What?
Jag delar bara med min fru hemma men jag reser ofta. Ska jag bli blockad då?
Citera
2023-02-02, 07:55
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrennBoll
"TV" är för gammel gamlos och bögar.
Filmer och tv serier också
Vuxna män och kvnnor av idag tittar oironiskt på barnfilmer som Marvel, Star Wars, Avatar och liknande skräp.
Jag har vuxna män på mitt jobb, 30+ som tittar på tecknat och manga. Kvinnor som "ser fram emot" Den Lilla Sjöjungfrun.

I dagens samhälle så finns det knappt några vuxna kvinnor och män längre, bara en massa vuxenbebisar som lever i en bubbla utan ansvar och konsekvenstänk.

Att titta på barnfilmer med barnen är helt ok, men gör man det som ensam vuxen så är det barajävligt cringe

Här är världens viktigaste dokumentär, helt gratis, titta på den https://t.me/Europa_The_Last_Battle
Citera
2023-02-02, 08:13
Medlem
BrennBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Filmer och tv serier också
Vuxna män och kvnnor av idag tittar oironiskt på barnfilmer som Marvel, Star Wars, Avatar och liknande skräp.
Jag har vuxna män på mitt jobb, 30+ som tittar på tecknat och manga. Kvinnor som "ser fram emot" Den Lilla Sjöjungfrun.

I dagens samhälle så finns det knappt några vuxna kvinnor och män längre, bara en massa vuxenbebisar som lever i en bubbla utan ansvar och konsekvenstänk.

Att titta på barnfilmer med barnen är helt ok, men gör man det som ensam vuxen så är det barajävligt cringe

Här är världens viktigaste dokumentär, helt gratis, titta på den https://t.me/Europa_The_Last_Battle

Jag är man, kollar bara på dokumentärer och kampsport.
Citera
2023-02-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Samtidigt är det ju ganska bekvämt att streama till tv:n.

Va nog på väg att säga upp abonnemanget även utan krångel. Netflix har tappat i kvalitet överlag. Och som någon skrev så är det ju väldigt få som kommer att betala för många olika streamingtjänster från ett hushåll och jag tror inte att netflix kommer att vara tjänsten folk har som enda streamingkanal. Självmål och skott i egen fot här Netflix
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2023-02-02 kl. 08:19.
Citera
2023-02-02, 08:17
Medlem
Menar dom alltså att enheten behöver checka in på samma wifi eller att man ska logga in med sin profil på wifi ?

Kan ju inte direkt släpa med mig tv från sommarstugan varje månad och att signa in som någon annan är ju rätt enkelt gjort.
Citera
2023-02-02, 08:20
Medlem
immenhusens avatar
Förstår inte problematiken. Tittar folk ens på Netflix fortfarande? Sade upp mitt abonnemang 2018, och upplevde då att många i min omgivning redan hade gjort detsamma långt före.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in