Ingen är delgiven misstanke om brott, det betyder att personen som körde mannen avvek från platsen? Kollar man googlemaps är det en lite större riksväg, finns en busshållplats en bit från infarten till Svensbyn. Innanför går en liten grusväg? Är det någon som vet om den är plogad? Tvingas man ut på stora vägen så är det nog inte så kul att gå i mörkret där (gamla bilder från googlemaps 2018, verkar byggas om då så kan se rätt annorlunda ut nu).
Ingen är delgiven misstanke om brott, det betyder att personen som körde mannen avvek från platsen? Kollar man googlemaps är det en lite större riksväg, finns en busshållplats en bit från infarten till Svensbyn. Innanför går en liten grusväg? Är det någon som vet om den är plogad? Tvingas man ut på stora vägen så är det nog inte så kul att gå i mörkret där (gamla bilder från googlemaps 2018, verkar byggas om då så kan se rätt annorlunda ut nu).
Vägen har nyligen byggts om till 100-väg med mitträcke och 2+1. Tror inte bilderna på Google Maps stämmer.
Låst artikel i Paltbladet, men i ingressen anger de korsningen länsväg 373 - Mjösjölidvägen som olycksplats.
Citat:
Ursprungligen postat av Deus-Culpa
Vägen har nyligen byggts om till 100-väg med mitträcke och 2+1. Tror inte bilderna på Google Maps stämmer.
Bilderna från det stället är taget 2022 i september, inga trafikljus och påminner om vändplaner som finns längsmotorvägar om man där man kan svänga höger i en liten kurva för att sedan kunna korsa motorvägen. Har det satt upp någon busskur där? Finns inget på denna bild.
Blev personen påkört när han gick efter t.ex. en landsväg eller något åt det hållet ?
Rattfylla ?
Att personen som körde avvek brukar alltid indikera något misstänksamt, som just rattfylla eller droger. En normal person eller som befinner sig i normalt tillstånd blir chockad, stannar och ringer polisen direkt. Det är ju tillräckligt jobbigt att bara köra på ett djur vilket jag gjort så jag kan tänka mig hur knas man blir i huvudet av att köra på en människa.
Hur orkar psyket med att köra på någon eller något för att därefter läser om det i tidningen dagen efter. Är man helt borta så kanske det går för då minns man inget av vad som hände men det gäller ju inte under normala omständigheter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!