• 1
  • 2
2023-01-31, 12:35
Medlem
som rubriken...var å hur går det till ??? skit i otrevliga kommentarer nu å svara bara på frågan..
önskvärt är att jag kommer åt pengarna när jag vill.
Citera
2023-01-31, 12:41
Bannlyst
Globala indexfonder brukar vara ett säkert kort. Jag tänker själv investera 100 000 i dessa senare i år.
Citera
2023-01-31, 12:42
Medlem
Någon fond med kort tidshorisont eller låta dem ligga på banken.
Finns mekanismer som fx-swap och liknande de använder för att få en jämn balans ifall något oväntat händer..

Hur viktigt är det att du ska komma åt pengarna just när du vill och vad är tanken med det?
Citera
2023-01-31, 12:50
Medlem
"Bank med högsta räntan obundet MED garanti"..
Slå upp det så har du svaret där.
Det kan bli bortåt 2,5 % om du väljer rätt.
Citera
2023-01-31, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Någon fond med kort tidshorisont eller låta dem ligga på banken.
Finns mekanismer som fx-swap och liknande de använder för att få en jämn balans ifall något oväntat händer..

Hur viktigt är det att du ska komma åt pengarna just när du vill och vad är tanken med det?
egentligen inte så viktigt...tänkte väl mest om man får för sig byta bil eller nått...nu har jag ju redan pengar på andra ställen tex aktier inom byggföretag å sparande i Colektor mm...men nu vill jag placera ca 400000 i nått lämpligt...så hur går det till å i vad...kan i stort sett ingenting om detta. min bank är handelsbanken.
Citera
2023-01-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
egentligen inte så viktigt...tänkte väl mest om man får för sig byta bil eller nått...nu har jag ju redan pengar på andra ställen tex aktier inom byggföretag å sparande i Colektor mm...men nu vill jag placera ca 400000 i nått lämpligt...så hur går det till å i vad...kan i stort sett ingenting om detta. min bank är handelsbanken.

Du får ta reda på hur länge du vill spara och vilken risk du kan tänka dig.

Kan du inget om ekonomi kan du köpa lågrisk aktiefonder och/eller guld och i värsta fall låta pengarna på banken.
Citera
2023-01-31, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Du får ta reda på hur länge du vill spara och vilken risk du kan tänka dig.

Kan du inget om ekonomi kan du köpa lågrisk aktiefonder och/eller guld och i värsta fall låta pengarna på banken.
Hur går jag tillväga för att köpa dom ???
Citera
2023-01-31, 13:00
Aktien BBBY idag, innan M/A annonseras. Minst 10x pengarna men troligtvis MYCKET mer.

Du kommer dock missa detta till 100%
Citera
2023-01-31, 13:01
Medlem
Masingas avatar
Under madrassen!
Citera
2023-01-31, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Aktien BBBY idag, innan M/A annonseras. Minst 10x pengarna men troligtvis MYCKET mer.

Du kommer dock missa detta till 100%

Vem skulle betala för den skiten? 3 kvartal med sjunkande bnp i USA och folk köper sängkläder?
Var säker på att de skulle kursa iaf fysiska butikerna.

Finns det många som blankar den man vill trycka eller av annan anledning?

400k i calls i bbby skulle kunnat ge en del om man prickade rätt dock hahaha, men gambling.
Citera
2023-01-31, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
som rubriken...var å hur går det till ??? skit i otrevliga kommentarer nu å svara bara på frågan..
önskvärt är att jag kommer åt pengarna när jag vill.

Köp bitcoin
Citera
2023-01-31, 13:18
Medlem
KJosefs avatar
Frågan är omöjlig att svara på utan att veta din risktolerans därför kan du bortse från alla svar du har fått hittills utom det från Yolololz eftersom han korrekt identifierat samma problem. Är det okej för dig att förlora hälften av pegnarna? Om svaret är nej, glöm aktier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in