• 1
  • 2
2023-01-30, 20:50
Medlem
Masingas avatar
Har kollat en del på Youtube, mest på denna kanal
https://youtube.com/@mav

Det verkar intressant och blir sugen på att testa. Har vi någon som gjort det och under än länge tid? Hur var det? Vad är det nödvändigaste man behöver förutom säng, portabel laddbox, kylbox etc
Citera
2023-01-30, 20:53
Medlem
snooper123s avatar
Det är ungefär som att campa.
Citera
2023-01-30, 20:54
Medlem
Girlnextdoor751s avatar
Låter jättemysigt. Inget jag hade kunnat göra under en längre period dock men som campingsemester.
Citera
2023-01-30, 20:55
Medlem
preben1969s avatar
Toalett, dusch
Citera
2023-01-30, 20:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har kollat en del på Youtube, mest på denna kanal
https://youtube.com/@mav

Det verkar intressant och blir sugen på att testa. Har vi någon som gjort det och under än länge tid? Hur var det? Vad är det nödvändigaste man behöver förutom säng, portabel laddbox, kylbox etc
Fanns tidigare en tråd om någon lirare som bodde i bilen. Hittar dock inte tråden...
Edit
Hittade den:
(FB) Jag bor i bilen, ställ era frågor!
Citera
2023-01-30, 20:57
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlnextdoor751
Låter jättemysigt. Inget jag hade kunnat göra under en längre period dock men som campingsemester.
Tycker också det! Känslan av frihet och komma bort från alla människor och bara njuta.

Som denna kille
https://youtu.be/8pSF4AUsD58
Citera
2023-01-30, 20:57
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fanns tidigare en tråd om någon lirare som bodde i bilen. Hittar dock inte tråden...
Edit
Hittade den:
(FB) Jag bor i bilen, ställ era frågor!
Den missade jag!
Citera
2023-01-30, 20:59
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben1969
Toalett, dusch
För min del skulle det fungera för jag är medlem på ett gym som har öppet 24/7 och har bostadsparkering 10m ifrån. Det skulle nog krävas en minivan för detta.
Senast redigerad av Masinga 2023-01-30 kl. 21:01.
Citera
2023-01-30, 21:12
Medlem
maxatdunders avatar
Han har en bekväm bil till det. Jag hade gärna åkt runt i Europa med bilen och skulle inte ha något emot att sova i bilen egentligen om man har en skön madrass och tillräckligt med space.
Citera
2023-01-30, 21:15
Medlem
jtds avatar
jep ganska mysigt. brukar hyra en 12 meters husbuss ibland med palle och roger. så åker vi ner till böda o raggar brudar.
Citera
2023-01-30, 21:17
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag gör det ca 2 mån per år och reser runt i Europa. Har en liten skåpbil som jag isolerat och byggt en säng i.

Härlig frihet. Skulle lätt kunna göra det på heltid men jag måste ju jobba för att försörja mig.

Alla frågar om samma sak. Hygien, toalett, tvätta kläder, laga mat. Allt det finns det lösningar på.

Hygien: Finns duschar på en del ställen. T ex i Norge och Sverige är det inte ovanligt med duschar på offentliga toaletter på mackar o turistställen. I Frankrike finns det gratisplatser för husbilar med dusch o toa i varenda by. I värsta fall tar in på camping eller vandrarhem då o då men undviker det. På sommaren badar jag i sjöar/floder. Våtservetter fungerar utmärkt.

Toalett: Finns offentliga toaletter nästan överallt. Har en pissflaska jag använder ofta om i en miljö där det inte är lämpligt att pissa mot ett träd. Har en hink för nr 2 i nödfall (3-dubbla lager plastpåsar och toapapper i botten, knyt ihop o släng i vanlig soptunna).

Tvätta kläder: Busenkelt nere i Europa där det finns tvättomater överallt. Ett allvarligt problem i Norden dock där såna är ovanliga. Tar in på camping/vandrarhem då och då för det.

Laga mat: Har ett gasolkök i bilen och ett litet kylskåp som drivs på ett litet extrabatteri som laddas när motorn är igång. Funderar på att komplettera med solcell på taket. Äter ofta kallskuret eller ute för att slippa krångla dock.
Citera
2023-01-30, 21:25
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag gör det ca 2 mån per år och reser runt i Europa. Har en liten skåpbil som jag isolerat och byggt en säng i.

Härlig frihet. Skulle lätt kunna göra det på heltid men jag måste ju jobba för att försörja mig.

Alla frågar om samma sak. Hygien, toalett, tvätta kläder, laga mat. Allt det finns det lösningar på.

Hygien: Finns duschar på en del ställen. T ex i Norge och Sverige är det inte ovanligt med duschar på offentliga toaletter på mackar o turistställen. I Frankrike finns det gratisplatser för husbilar med dusch o toa i varenda by. I värsta fall tar in på camping eller vandrarhem då o då men undviker det. På sommaren badar jag i sjöar/floder. Våtservetter fungerar utmärkt.

Toalett: Finns offentliga toaletter nästan överallt. Har en pissflaska jag använder ofta om i en miljö där det inte är lämpligt att pissa mot ett träd. Har en hink för nr 2 i nödfall (3-dubbla lager plastpåsar och toapapper i botten, knyt ihop o släng i vanlig soptunna).

Tvätta kläder: Busenkelt nere i Europa där det finns tvättomater överallt. Ett allvarligt problem i Norden dock där såna är ovanliga. Tar in på camping/vandrarhem då och då för det.

Laga mat: Har ett gasolkök i bilen och ett litet kylskåp som drivs på ett litet extrabatteri som laddas när motorn är igång. Funderar på att komplettera med solcell på taket. Äter ofta kallskuret eller ute för att slippa krångla dock.
Grymt! Tack för att du delade med dig. Funderar på att göra detsamma någon dag. Hur gör du med laddning av mobil? Har du annat som behövs laddas i bilen? Har du en Powerstation?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in