Citat:

Ursprungligen postat av 
tellmeyoursecrets

Yes förstår! Har du varit på något själv? Nyfiken på hur de där gruppgrejerna går till tex. Går inte att googla sig till.

Har varit på flera. LVU, HVB och LVM. Grupper på KBT inriktat behandlingshem ser olika ut, och olika ut från dag till dag och vem som håller i det. Något som ofta förekommer är olika ämnen som diskuteras. Exempelvis kan ett möte handla om att diskutera "ilska", eller "skam" eller nåt i den stilen. Andra möten kan vara att diskutera hur man hanterar drogsug, och mötesdeltagarna ger varandra tips i stil med "jag brukar gå till gymmet", eller "jag tar en promenad", "jag spelar datorspel".
Sen finns det mer specifika "program" typ krimprogram tror jag något kallades. Återfallsprevention är också något som kan förekomma. Då brukar det vara mer strukturerat över kanske 10 tillfällen eller något, med små uppgifter att göra emellan tillfällena. Vad för uppgifter frågar du då. En uppgift kan vara något i stil med "Beskriv en gång när du fick drogsug men lyckades stå emot att ta droger. Förklara varför du lyckades stå emot", ja eller något i den stilen.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Julle128

Här är en bild på dagens schema där jag är: 
https://sthlmhaxor.net/s.jpg  just på måndagar är det lite lugnare med grupper men normalt har vi det till runt 15 tiden..

Ser ut som ett standardschema för valfritt HVB hem. Verkar vara rätt stort ställe om de delar upp lunchen på två...? Man vill väl fan inte bo i Ladan. 

Citat:

Ursprungligen postat av 
tellmeyoursecrets

Tack! Det var rätt mycket grejer på en dag. Är det samma nästan varje dag eller? Mycket städ 😯
Måste man gå på allting? Vad händer om man struntar i en aktivitet?

Då brukar man få den högst berättigade frågan om vad man ens gör där.