Citat:
Ja, är ju många under samma tak. Vi har städ av gemnsamma utrymmen 2 gg/ vecka. Så ist för städ andra dagar så är det grupper. Vad som händer om man inte deltar beror på om det är enstaka tillfällen och om det finns en bra anledning, men här går det inte att "glida" genom behandlingen och ligga på rummet hela dagen, är du inte aktiv i behandlingen säger dom åt en att packa o hitta ett annat ställe.
Även jag har varit på flera olika, men detta är det bästa jag varit på. Många som jobbar här har själv en kriminell / missbrukar bakrund, och det gör välldigt mycket, för dom fattar vad det handlar om. Dom kan vara "hårda" mot folk här, men med hjärta bakom det. Just här är det KBT som gäller och de som håller i det är välldigt duktiga på det. Sedan är detta ett ställe som verkligen ställer upp på folk, det finns så många som enbart jsgar efter pengar, för det är mycket pengar i denna branschen tyvärr, varit med om att vi fått byta tak på chefens hus och hsr då kallats "arbetsträning" osv. Men här är det inte enbart förvaring som på vissa ställen, och dom hjälper och gör saker även om dom inte egentligen behöver, tx händer det att soc inte vill betala mer en viss tid, då låter dom ibland folk bo kvar några månader utan att gå en krona för det, då betalar dom för ma och allt anna. Olika ställen fungerar på olika vis.
nä, det är ett av husen som kallas det bara. Detta ställe är toppen, jag är här för en andrs gång, eftersom jag struladetill det när jag kom tillbaks hem efter förra vändan, göra om och göra rätt .