2023-07-16, 17:13
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirra
Wegovy har inte lanserats i Sverige än då det är brist på semaglutid, det verksamma ämnet i Ozempic och Wegovy. Däremot har det parallelimporterats av ett företag. Oklart om det fortfarande finns kvar på apotek.

Novo nordic, tillverkaren, gör säkert vad de kan för att öka produktionen. Snart kommer nya medel för viktminskning, de vill säkert tjäna så mycket de kan. Och som sagt, för mig fungerar det väldigt bra. Självklart önskar jag att alla som vill/behöver det ska få tillgång till ett rimligt pris.

Själv betalar jag prenumeration hos yazen 995/månad, ozempic ca 900/månad (1045 för en 1.0 mg spruta, jag tar 0.75 mg /vecka. Inte räknat på riktigt)

Väl värt det då det fungerar. I början hade jag lite magproblem som biverkning, inget nu.

Ozempic och Wegovy är väl egentligen samma produkt, semaglutid som verksamma ämne men olika mängd?

Wegovy verkar (?) ha lanserats i Sverige men att det sålt slut direkt (?)

https://lakartidningen.se/aktuellt/n...m-nagon-vecka/

3800kr/månaden, rätt saftigt! Det är med andra ord extremt stor efterfrågan.

Tittar jag på apotek finns det inte i lagerstatus iaf…

Det kommer nog ske mycket utveckling framöver på området vet att jag läst att Eli Lilly och Pfizer försöker med obesitas läkemedel dom också.
Novo Nordisk verkar än så länge kunna njuta av monopol.
Citera
2023-07-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Ozempic och Wegovy är väl egentligen samma produkt, semaglutid som verksamma ämne men olika mängd?

Wegovy verkar (?) ha lanserats i Sverige men att det sålt slut direkt (?)

https://lakartidningen.se/aktuellt/n...m-nagon-vecka/

3800kr/månaden, rätt saftigt! Det är med andra ord extremt stor efterfrågan.

Tittar jag på apotek finns det inte i lagerstatus iaf…

Det kommer nog ske mycket utveckling framöver på området vet att jag läst att Eli Lilly och Pfizer försöker med obesitas läkemedel dom också.
Novo Nordisk verkar än så länge kunna njuta av monopol.

Som sagt, det är inte Novo Nordisk som importerat den utan ett annat företag. De kan då sälja den utanför läkemedelsförmånen, därav priset. De gör samma med ozempic och har fri prissättning, istället för ca 1045 för 0.5 mg tar de 1800.

Precis, samma verksamma ämne i bägge. Wegovy finns i högre dos än Ozempic.
Citera
2023-07-24, 09:59
Medlem
Varifrån prenumererar du på detta?

Citat:
Wegovy har inte lanserats i Sverige än då det är brist på semaglutid, det verksamma ämnet i Ozempic och Wegovy. Däremot har det parallelimporterats av ett företag. Oklart om det fortfarande finns kvar på apotek.

Novo nordic, tillverkaren, gör säkert vad de kan för att öka produktionen. Snart kommer nya medel för viktminskning, de vill säkert tjäna så mycket de kan. Och som sagt, för mig fungerar det väldigt bra. Självklart önskar jag att alla som vill/behöver det ska få tillgång till ett rimligt pris.

Själv betalar jag prenumeration hos yazen 995/månad, ozempic ca 900/månad (1045 för en 1.0 mg spruta, jag tar 0.75 mg /vecka. Inte räknat på riktigt)

Väl värt det då det fungerar. I början hade jag lite magproblem som biverkning, inget nu.
Citera
2023-07-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LABDO
Varifrån prenumererar du på detta?

Som jag skrev, Yazen.
Citera
2023-08-09, 17:24
Medlem
malu45s avatar
Har ca 35 kilos övervikt som behöver komma bort och jag önskar att alla dessa tankar på mat och sockersug nu kan vänjas bort.
Testade Rybelsus en månad, märkte endast att jag är mindre hungrig och blir mätt snabbt.
Har större förhoppningar kring Ozempic. Har nu satt igång min kur med Ozempic, startar med 0,25 i 4 veckor fr o m nu.
Citera
2023-08-13, 13:23
Medlem
Jag har precis gått med i Yazen, ska göra blodprov i veckan är det tänkt.
Får se hur det går, har bmi 35 iallfall.
Citera
2023-08-22, 21:34
Medlem
Ormhunds avatar
alla ni betalar alldeles för mycket pengar när det finns billigare alternativ som både är bättre och utan recept tvång.
Citera
2023-08-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
alla ni betalar alldeles för mycket pengar när det finns billigare alternativ som både är bättre och utan recept tvång.

För att det inte är så dyrt, 1500/månad kostar det mig. För att det känns tryggt att ha en läkare när frågor uppstår. Dietist, psykolog och tränare finns också.
Citera
2023-08-24, 20:48
Medlem
Ormhunds avatar
Citat:
För att det inte är så dyrt, 1500/månad kostar det mig. För att det känns tryggt att ha en läkare när frågor uppstår. Dietist, psykolog och tränare finns också.

betalar en tredjedel och har därtill all kunnig support man kan behöva
Citera
2023-08-24, 22:27
Medlem
Citat:
betalar en tredjedel och har därtill all kunnig support man kan behöva

Jag gick in och kollade "Nå samma resultat som alla kändisar"

Jo, det låter seriöst. Jag fortsätter med mitt.
Citera
2023-08-25, 19:10
Medlem
Citat:

Vad är det för alternativ? Recept är inget alternativ för min del.
Citera
2023-09-28, 12:53
Medlem
Boots84s avatar
Skrev in mig på Yazen i söndags 24/9, lämnade blodprov på måndagen 25/9 och fick recept på tisdagen 26/9. -1,4 kg idag 28/9, hoppas det håller i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in