Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 12:22
  #13
Medlem
Masingas avatar
Kan det finnas ett missnöje hos Usa och övriga Natoländer och tom kanske internt i Turkiet mot E?
Citera
2023-01-23, 12:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Du hatar yttrandefriheten, okej då vet vi var vi har dig.

Hoppas han bränner många fler i framtiden.

Nato klarar vi oss utan, vem är vi så rädda för?
Ryssarna som ni kallar värdelösa råttor varje dag?

Jahopp. Tydligen hatar man yttrandefriheten pågrund av ETT beslut.
Citera
2023-01-23, 12:24
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oq8
Precis, Rasmus Paludan visste mycket väl om vad som skulle ske. Han är en duktig provokatör och har en väldigt grov retorik. Samtidigt går han ut till Expressen och berättar:

"Blev inte som jag tänkt mig"

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/ras...jag-tankt-mig/

Borde väl ha blivit lyckat för honom.
Citera
2023-01-23, 12:24
  #16
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oq8
Oavsett vad som än händer anser jag det vara idiotiskt av polisen att ge Rasmus Paludan tillstånd till sin manifestation utanför Turkiets ambassad.

Detta bygger inte bara på mer spänning utan även fler onödiga konflikter.
Det är inte polisens uppgift att bidra till att Turkiet godkänner vår NATO-ansökan.
Citera
2023-01-23, 12:52
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerityHeathbar
Efter att den dansk-svenske provokatören Rasmus Paludan eldat upp en koran i närheten av Turkiets ambassad låter landets politiska ledning meddela att man ställer in försvarsminister Pål Jonssons (M) planerade besök i Ankara.

Aktionen har också fått Erdogans samarbetsparti MHP att deklarera att man inte tänker släppa in Sverige i Nato.

Turkiska makthavare har reagerat mycket starkt på Paludans uppmärksammade koranbränning.

”Vi fördömer på starkaste möjliga sätt den här vidriga attacken mot vår heliga bok”, deklarerar bland annat Turkiets utrikesdepartement.


https://nyadagbladet.se/utrikes/turk...=63ce648d2d102


Vad tror ni kommer Erdogan verkligen inte låta Sverige få gå med i NATO pga dansken ?
Erdogan sitter sedan länge i knät på Putin.
Turkiet är beroende av handel med Ryssland. Turkiet och Ryssland har gemensamma vänner i många länder och än värre är säkerhetsläget. Inte nog med att Ryssland har många vänner med stater som inte har vänskapsband med Turkiet så delar Turkiet Svarta havet med Ryssland. Ryssland är ett ständigt hot mot Turkiet.

Oavsett vad Erdogan sagt tidigare så är det bara ett spel för galleriet.
Det sista Erdogan vill är att Ryssland anfaller ett Sverige som Turkiet då måste försvara eftersom det ökar risken för att Ryssland ska attackera Sveriges allierade via Svarta havet.

Näe, Turkiet vill inte ha in någon stat i NATO så länge Ryssland är ett hot.
De övriga länderna inom NATO kan utöva påtryckningar på Turkiet att släppa in oss men vi är då korkade som tillåter fler provokationer mot Turkiet när vi tyvärr måste rövslicka oss in i NATO
Citera
2023-01-23, 12:53
  #18
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oq8
När nämde jag att jag vill begränsa yttrandefriheten?

Jag anser att just denna manifestation var ett korkat beslut på polisens sida att acceptera.
Då är du ju emot ett yttrande. Det är en inskränkning av yttrandefriheten. Eftersom du tycker att det inte skulle tillåtits.

Bara för du inte uttrycker det rakt ut ändrar det inte sakens natur.
Citera
2023-01-23, 12:56
  #19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Man skall inte överdriva Paludans betydelse. Det handlar egentligen mest om att USA spärrar Turkiet från att få F-35, som straff för att turkarna köpte S-400 från ryssarna.
Citera
2023-01-23, 13:47
  #20
Medlem
Finland har ett försvar som har duglighet idag.
Sverige har ju nermonterat allt försvar och måste bygga upp så mycket förutom sina vapensystem men t ex Patriot var ett vapensystem som inte hade någon svensk motsvarighet vid tidpunkten för ansökan till NATO.
Utlämningar av personer, religiösa protester, terrorlagar och annat har ingen betydelse överhuvudtaget.
Det är hårda fakta som gäller, inget annat. Enligt mig !
Citera
2023-01-23, 13:49
  #21
Medlem
MaggansHinkFittas avatar
Vi får hoppas det. Men det borde vara lika viktigt att stoppa beslutet att USA ska få placera militärbaser på svensk mark. Det vore förödande för Sveriges framtid..
Citera
2023-01-23, 14:17
  #22
Medlem
Hoppas.

Men jag tror inte det.
Turkiet kommer få spela tuffa ett tag till, innan USA så småningom sätter ner foten.
Citera
2023-01-23, 14:51
  #23
Medlem
Förmodligen inte stoppar, men kanske fördröjer det hela.
Det som är viktigt just nu är att Finland inte blir stoppade.
Citera
2023-01-23, 15:06
  #24
Medlem
Svårt att säga om det var Paludans avsikt eller inte. Han är inte direkt rakryggad med sina avsikter.

Han kunde ha stått på Rinkeby Torg och bränt Koranen, eller utanför Sveriges största moske i invandrartäta Malmö. Där hade han haft absolut större möjlighet att förmå muslimer att bli arga och orsaka kaos, vilket var hans främsta avsikt.

Istället ställde han sig framför Turkiets ambassad, halvvägs ut på folktomma Gärdet i Stockholm, i utkanten av invandrar-tomma Östermalm.

Vad var syftet? Själv säger han till MSM att resultatet av demonstrationen inte blev som han trott eller hopppats på, att han numera är rädd och känner sig hotad för allt hat han får, att han har svårt att förstå varför det blir så, och att aktionen var politisk, men inte mot NATO, eller vare sig för- eller mot kurder eller Turkiet som nation, men att han inte gillade Turkiets agerande mot Sverige osv osv.

Så antingen har han ett intellektuellt fungerande likt en person med förståndshandikapp, eller så snackar han bara skit och försöker håna bort allt och alla. Det är bara välja själva vilket ni vill tro. Han säger själv att han lever med en diagnosticerad personlighetsstörning.

Sant är dock, att vilket barn med en IQ bortom en fiskmås skulle förstått på förhand att det här skulle bli resultatet. Så om det inte var Paludans avsikt att försvåra internationella relationer mellan Sverige och flera andra länder, inklusive NATO-processen, då har Paludan misslyckats med att åstadkomma vad än det var han ville åstadkomma.
Det är utmärkande för folk med dålig intellektuell förmåga, att missförstå utkomsten av sina egna handlingar. Man har en brist i att kunna förutspå vad som kommer bli resultatet av en viss handling.

Hans demonstration har med andra ord inte lett till någonting positivt eller konstruktivt i något avseende för någon aktör, inklusive honom själv. Det var enbart destruktivt, i alla avseenden.
De flesta normala förstod det på förhand, även de som gav han demonstrationstillståndet. Men inte han själv, säger han. Det kanske vi ska ha i åtanke nästa gång han söker demonstrationstillstånd? För det kommer han söka igen. Att ge ett demonstrationstillstånd är att sanktionera det resultat man förstår att demonstrationen kommer orsaka.
__________________
Senast redigerad av Robbinist 2023-01-23 kl. 15:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback