2023-01-21, 09:29
Medlem
Vår dotter ska snart ut och resa själv med en kompis för första gången. Nyss fyllda 18 ska de snart flyga på charter. Vår dotter är resvan och har själv jobbat ihop pengar till resan. Nu skulle jag vilja hitta på lite småplock att ge henne som en kul grej. Tänker mig reseflaskor, bagage-tagg, handsprit, Alvedon, resorb, öronproppar, decinfektionerade våtservetter och liknande. Någon som har någon mer kul idé?
Citera
2023-01-21, 09:35
Avslutad
Lycka till med dina planer.
Nedan mitt enda råd.
Emergency money 3000 USD.
Citera
2023-01-21, 09:37
Medlem
Farfarsfars avatar
Reserverar mig för att du nog bör ställa den frågan på ett reseforum istället för Flashback, med tanke på svaren du lär få här.

Men solkräm, aftersun, kanske böcker om resmålet, överfallslarm, Immodium mot turistmage, simglasögon/snorkel, badtofflor, osv.

Jag hade för övrigt inte släppt iväg en 18-årig med vänninor på charter, men det kan ju bero på.
Citera
2023-01-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Vår dotter ska snart ut och resa själv med en kompis för första gången. Nyss fyllda 18 ska de snart flyga på charter. Vår dotter är resvan och har själv jobbat ihop pengar till resan. Nu skulle jag vilja hitta på lite småplock att ge henne som en kul grej. Tänker mig reseflaskor, bagage-tagg, handsprit, Alvedon, resorb, öronproppar, decinfektionerade våtservetter och liknande. Någon som har någon mer kul idé?

-EU kortet
https://www.forsakringskassan.se/privatperson/resa-arbeta-flytta-studera-eller-fa-vard-utomlands/resa-utomlands/eu-kortet---for-en-sakrare-sjukvard-utomlands

-PrEP-tabletter
Citera
2023-01-21, 09:42
Medlem
Kajahs avatar
Kondomer
Citera
2023-01-21, 10:01
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Kondomer

Haha bästa +1 , lär ju bli en hel del knulla av
Citera
Medlem
Glostrups avatar
Beror på vart hon ska, men om hon ska resa på lite mer exotiska ställen så skulle jag ge henne praktiska saker som har ett säkerhetssyfte: En dörrstopp med larm för att säkra dörren till hotellrummet. En airtag att alltid ha i fickan och en reseplånbok att bära under kläderna. Om du vill ge en dyrare present och hon ska flyga långt så rekommenderar jag ett par noise canceling Bose hörlurar.
Citera
Medlem
Citat:
Klamydiatest.
Citera
2023-01-21, 10:02
Medlem
Kompass och visselpipa.
Citera
Medlem
orrecrists avatar
Vart ska hon resa?
Citera
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:

Skit i prylskräpet, ge henne en kurs i Krav Maga eller annan lämplig kampsport. Alltså ingen sån där bluff "feministiskt självförsvar" utan något riktigt. Hon måste lära sig fightas och tåla smärta.
Citera
2023-01-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Reserverar mig för att du nog bör ställa den frågan på ett reseforum istället för Flashback, med tanke på svaren du lär få här.

Men solkräm, aftersun, kanske böcker om resmålet, överfallslarm, Immodium mot turistmage, simglasögon/snorkel, badtofflor, osv.

Jag hade för övrigt inte släppt iväg en 18-årig med vänninor på charter, men det kan ju bero på.
Jag är inte det minsta orolig över att släppa iväg henne. Hon har högsta betyg i språket och är skötsam
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in