2023-01-21, 10:07
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Skit i prylskräpet, ge henne en kurs i Krav Maga eller annan lämplig kampsport. Alltså ingen sån där bluff "feministiskt självförsvar" utan något riktigt. Hon måste lära sig fightas och tåla smärta.

På riktigt ett bra tips. +1
Citera
2023-01-21, 10:08
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Jag är inte det minsta orolig över att släppa iväg henne. Hon har högsta betyg i språket och är skötsam

Spanska, Kanarieöarna?
Citera
2023-01-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Beror på vart hon ska, men om hon ska resa på lite mer exotiska ställen så skulle jag ge henne praktiska saker som har ett säkerhetssyfte: En dörrstopp med larm för att säkra dörren till hotellrummet. En airtag att alltid ha i fickan och en reseplånbok att bära under kläderna. Om du vill ge en dyrare present och hon ska flyga långt så rekommenderar jag ett par noise canceling Bose hörlurar.
Tack för tips! Airtag har vi några men hur funkar de att ha med på flyg? Kanske skulle lägga en i resväskan också? Reseplånbok har vi som hon kan låna. Hörlurar med brusredusering har hon. Larm till dörren var något nytt det får jag fundera på.
Citera
2023-01-21, 10:12
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Tack för tips! Airtag har vi några men hur funkar de att ha med på flyg? Kanske skulle lägga en i resväskan också? Reseplånbok har vi som hon kan låna. Hörlurar med brusredusering har hon. Larm till dörren var något nytt det får jag fundera på.

Sök på dörrstopp med larm. Kostar en dryg hundring, tar ingen plats och ger lite trygghet om hon tar in på ett ställe som inte känns helt hundra. Airtag funkar på flyg.
Citera
2023-01-21, 10:51
Medlem
Europeiska sjukvårdkortet från FK kan va bra att ha i plånboken...men vete fan om det duger som present så jag föreslår dagen efter piller burk om kondomer finns inte tillgångliga
Citera
2023-01-21, 10:52
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Jag är inte det minsta orolig över att släppa iväg henne. Hon har högsta betyg i språket och är skötsam

Vilket språk, kärlekens språk? Nu jävlar blir det kukkarusell!

Rekommenderar att du skickar med aktivt kol ifall hon blir dålig i magen.
Citera
2023-01-21, 11:20
Medlem
En liten bagagevåg är guld om det ska shoppas… kanske lite Resorb för eventuella bakfy, förlåt, matförgiftningar.

Något litet spel kan vara kul på stranden/balkongen! På min tid var klassikern en kortlek, men idag finns ju massor av sköna minivarianter på allt möjligt.
Citera
2023-01-21, 12:03
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:

Problemet är att alla fulla män som hänger på charterorter och super unga tjejer under bordet inte är skötsamma. Om hon är naiv spelar det ingen roll hur bra språkkunskaper hon har. Det bästa du som förälder kan göra för henne är att förbereda henne så hon vet vad hon skall göra om hon hamnar i tråkigheter.

Men visst, köp en resehandduk och en bagagevåg du, och hoppas på det bästa.
Citera
2023-01-21, 12:39
Medlem
Computerzs avatar
Tornado försvarsspray!
Citera
2023-01-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Kondomer

Hah, tänkte precis samma!

On topic:
Det kanske kan passa med Dimor mot diarré - rätt vanligt när man reser utomlands trots allt.

Mvh.
Citera
2023-01-21, 12:48
Medlem
Citat:
Vår dotter ska snart ut och resa själv med en kompis för första gången. Nyss fyllda 18 ska de snart flyga på charter. Vår dotter är resvan och har själv jobbat ihop pengar till resan. Nu skulle jag vilja hitta på lite småplock att ge henne som en kul grej. Tänker mig reseflaskor, bagage-tagg, handsprit, Alvedon, resorb, öronproppar, decinfektionerade våtservetter och liknande. Någon som har någon mer kul idé?

Ett utreseförbud ifrån Säpo hade varit kul.
Citera
2023-01-21, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Haha bästa +1 , lär ju bli en hel del knulla av
kondomer??..vad är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto