2023-01-18, 20:58
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
På tv4 i dag (Efter fem) tog dom upp att man ska vädra trosorna i stället för att tvätta, för miljöns skull.
Detta stod på tvättlappen.
Vädra trosorna istället för att tvätta de.

https://www.tv4play.se/program/efter-fem/%C3%A5rets-milj%C3%B6uppmaning-v%C3%A4dra-trosorna-ist%C3%A4llet-f%C3%B6r-att-tv%C3%A4tta/20421058

Vad tycker ni?
Funkar det även på Kallingar?
Lite skitränder i trosor och kallingar har ingen dött av. Skönt att slippa tvätta dom nu då, bara hänga ut dom lite på tork så kan man slänga på sig dom imorron igen. Fantastiskt!
Citera
2023-01-18, 20:59
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Sexigt
Citera
2023-01-18, 21:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Åkte buss idag för första gången på över 10 år, kom in ett gäng tjejer ( 4st runt 16-17 år ) och det stank parfym. Va tvungen och dra upp jackan över näsan för dom stank parfym. Vidriga jävlar

Det är min vardag när jag jobbar. Men då instängd i en bil med parfymstinkande tjejer (och killar). Ofta vill jag säga att deras parfym luktar för jävligt men det gör jag förstås inte för då blir de väl ledsna och ger mig dåligt betyg.
Citera
2023-01-18, 21:13
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är min vardag när jag jobbar. Men då instängd i en bil med parfymstinkande tjejer (och killar). Ofta vill jag säga att deras parfym luktar för jävligt men det gör jag förstås inte för då blir de väl ledsna och ger mig dåligt betyg.
Du får säga att du inte tål starka dofter
När det gäller killar så är blattar också jävligt duktiga på att bada i parfym
Citera
2023-01-18, 21:15
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det funkar. Att vädra kallingar är underskattat. Många lider av tvättmani och tycker att om man har vidrört ett plagg så ska det tvättas. Vansinne.
Vädra bort flytningar. Säkert jättebra
Citera
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Då måste man ha 35 par underkläder, och det är det nog ingen som har, som är miljövänlig.

Spelar ingen större roll om det tar 3-4 liter kallvatten att skölja 3-4 pantsu. Vattnet är typ 20 öre per kubik. Sedan blir vattnet renat och åker tillbaka i sjön.
Kallingarna kan allt tvättas tillsammans med andra kläder. Man behöver inte köra en maskin med bara kallingar eller trosor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Äsch det är väl bara extremister som den där asperger-ungen som skulle ta detta på allvar. Fitta luktar inte gott efter en arbetsdag och det rinner ständigt saft från fittan som impregnerar tyget, iallafall hos dom kvinnor som är i min närhet, min mamma osv. Det måste tvättas för att bli rent.

Du har varit nere i din mammas trosor mycket eller?
Citera
2023-01-18, 21:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det finns tydligen en anti-covid-parfym som blattar brukar använda och som mer luktar åt insektsbekämpningsmedel..
Citera
2023-01-18, 21:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Jag har börjat med att veva ner sidorutan så att det kommer in luft, det gör det mycket lättare att andas faktiskt. Men så kan de klaga på att det är kallt i bilen istället. Alltid dessa idioter jag kör i Uber och Bolt.

Invandrare är värst när det kommer till fullkomligt vidriga parfymer och rakvatten.
Citera
2023-01-18, 21:21
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns tydligen en anti-covid-parfym som blattar brukar använda och som mer luktar åt insektsbekämpningsmedel..
Anti-covid-parfym? måste va nått som är inne i orten aldrig hört talas om

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har börjat med att veva ner sidorutan så att det kommer in luft, det gör det mycket lättare att andas faktiskt. Men så kan de klaga på att det är kallt i bilen istället. Alltid dessa idioter jag kör i Uber och Bolt.

Invandrare är värst när det kommer till fullkomligt vidriga parfymer och rakvatten.

Gissar att dom köper sin parfym på Dollarstore, Ica parfymer för 50kr som man kan koka ihop hemma med diverse kryddor
Citera
2023-01-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Blev uppfostrad att tvätta underkläder separat, av ren nyfikenhet undrar jag vilka plagg du tvättar underkläderna tillsammans med i sådana fall

Man kör väl underkläderna i 60 grader tillsammans med strumpor, handdukar och eventuellt sängkläder om man har sådana att tvätta?

Jag har nog aldrig hört talas om någon som kör specifikt underkläder. Eller som vissa verkar göra i tråden: tvätta enstaka plagg?? Man lägger kläderna i ett tvättkorg eller dylikt och sorterar efter färg och temperatur. Ovannämnda i 60, vanliga tshirt, byxor mm. i 40 och ull och annat känsligt i 30/handtvätt.

Det trodde jag var allmän hemkunskap för alla över 14.
Citera
2023-01-18, 21:30
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Vädra bort flytningar. Säkert jättebra
Om du har flytningar får du tvätta dina trosor. Men fråga din mamma eller någon annan vuxen hur man gör, här diskuterar vi kallingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in