2023-01-18, 21:33
Medlem
1SickMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Om man har bromsspår?
Då får man börja tvätta sig ordentligt!

Sveriges toaletter som saknar vattenslang är kvar på medeltiden. Både i Asien och MENA har man det så att man kan spola sig.
Har inte kunnat vänja mig att vara utan. Endast papper är inte tillräckligt och spolar man behöver man inte ens använda papper.
Citera
2023-01-18, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
På tv4 i dag (Efter fem) tog dom upp att man ska vädra trosorna i stället för att tvätta, för miljöns skull.
Detta stod på tvättlappen.
Vädra trosorna istället för att tvätta de.

https://www.tv4play.se/program/efter-fem/%C3%A5rets-milj%C3%B6uppmaning-v%C3%A4dra-trosorna-ist%C3%A4llet-f%C3%B6r-att-tv%C3%A4tta/20421058

Vad tycker ni?
Funkar det även på Kallingar?
#BromsränderIKalsongerna #FörKlimatet kommer snart att trenda på Twitter
Citera
2023-01-18, 21:35
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SickMan

Sveriges toaletter som saknar vattenslang är kvar på medeltiden. Både i Asien och MENA har man det så att man kan spola sig.
Har inte kunnat vänja mig att vara utan. Endast papper är inte tillräckligt och spolar man behöver man inte ens använda papper.
Vad menar du? Vi har väldigt rent vatten överallt i Sverige. Var skulle det ha dåligt kvalité`?
Citera
2023-01-18, 21:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det funkar. Att vädra kallingar är underskattat. Många lider av tvättmani och tycker att om man har vidrört ett plagg så ska det tvättas. Vansinne.

Jag kan absolut vädra kläder generellt när de inte ör uppenbart smutsiga. Men underkläder som sitter närmast kroppen är ju vedervärdigt att bara vädra. Svett, hudavlagringar och talg samlas ju där. Lägg till blodfläckar och flytningar för kvinnor
Citera
2023-01-18, 21:40
Medlem
1SickMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad menar du? Vi har väldigt rent vatten överallt i Sverige. Var skulle det ha dåligt kvalité`?

Jag pratar om avsaknaden av en vattenslang bredvid toaletten som man använder för att skölja rumpan man när man är färdig.

Det är äckligt att inte skölja sig efteråt då man inte blir ren enbart av papper.

Till och med i fattiga länder har man det men i Sverige har jag aldrig sett det och det förstår jag verkligen inte.

Svenskarnas toavanor är ÄCKLIGA!
Citera
2023-01-18, 21:42
Medlem
Men fy vad äckligt. Jag byter underkläder både morgon och kväll.
Citera
2023-01-18, 21:44
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag pratar om avsaknaden av en vattenslang bredvid toaletten som man använder för att skölja rumpan man när man är färdig.

Det är äckligt att inte skölja sig efteråt då man inte blir ren enbart av papper.

Till och med i fattiga länder har man det men i Sverige har jag aldrig sett det och det förstår jag verkligen inte.

Känner du att vi med den svenska metoden sprider er smitta än vad man gör när när man tvättar stjärten med inget vatten?
Citera
2023-01-18, 21:45
Medlem
Citat:

Ja jag fattar inte att inte det är en grej här. Det är ju betydligt miljövänligare dessutom! Snällare mot huden också. Skulle det kunna vara pga att vi har en så stor massaindustri (pappersmassa) som tjänar bra med pengar på allt onödigt toapapper? Om vi lade av med det skulle vi kunna dra ner rejält på avverkning av skog. Borde vara i miljörörelsen intresse? Mycket märkligt att så inte är fallet.
Citera
2023-01-18, 21:46
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:

Nja snarare brist på toaletter i U-länder.
Samt att det bajsas hej vilt, var som helst
Men om du föredrar att trycka upp en slang i krysset
Så är allt frid och fröjd
Citera
2023-01-18, 21:48
Medlem
1SickMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja jag fattar inte att inte det är en grej här. Det är ju betydligt miljövänligare dessutom! Snällare mot huden också. Skulle det kunna vara pga att vi har en så stor massaindustri (pappersmassa) som tjänar bra med pengar på allt onödigt toapapper? Om vi lade av med det skulle vi kunna dra ner rejält på avverkning av skog. Borde vara i miljörörelsen intresse? Mycket märkligt att så inte är fallet.

Har inte ens tänkt på det men ja det är snällare mot miljön samt plånboken. När jag har tillgång till vattenslang använder jag faktiskt inget papper alls då det inte behövs.

Jag tror helt enkelt att det är en kulturell sak men lite märkligt är det. Även i vissa europeiska länder är det vanligt t.ex i Italien.

Vi i Sverige är kvar på medeltiden!
Citera
2023-01-18, 21:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahaha Åhléns kan starta en ny reklamkampanj. "Stink för Greta". Kommer bli succé, massa snöflingor som springer runt med möglig köttgrotta.
Citera
2023-01-18, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Hahahaha....ja dra in på allt! Och tänk på miljön, bögarna och muslimerna! Det är ju det viktigaste vi har här i världen!

Vilka jävla tramsmänniskor tänker ens på sån här jävla dynga? Tror ni utvecklingsstörda miljöfjollor att det gör någon som helst skillnad, någonstans om vi här i Swedistan slutar torka oss i röven med skithuspapper?

Beskriv för oss alla, i detalj hur någon, någonstans i världen skulle märka en markant skillnad på något vis?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in