2024-06-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Jag förstår att du har grav dyslexi utöver svårigheter med google. Vad menar du att jag säger, bögjävel?

Jag har inte dyslexi och kan googla rätt väl. Dessutom börjar jag inte attackera folks sexuella läggning när jag saknar argument.
Citera
2024-06-20, 00:43
Medlem
Masingas avatar
Finns det någon aspartam agenda?
Citera
2024-06-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Finns det någon aspartam agenda?

Ja att folk inte ska bli så jäkla tjocka.
Citera
2024-06-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Ska man banta eller minska på sockerintaget så är det bättre att inte dricka läsk och äta godis alls, än att välja alternativ med syntetiska sötningsmedel i sig.

Nej inte om man ser till läsken i sig. Du kan inte gå upp i vikt av att dricka läsk med sötningsmedel.

Citat:
Ursprungligen postat av laper
Precis, har en kompis som kör med Pepsi Max men samtidigt är jäkligt glad i wienerbröd.

Nja fast det är väl bättre att dra ned på något än inte alls?
Sen är det nog enklare att dricka mycket läsk än att sätta i sig massor av wienerbröd så jag tycker inte att jämförelsen håller riktigt.
Citera
2024-06-20, 00:58
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Du kanske kan länka till studierna i så fall. Om de finns.

Nej, bevisbördan ligger på dig.
Citera
2024-06-20, 01:00
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ja att folk inte ska bli så jäkla tjocka.
Det fixar inte tjockisarna. All skit de äter vägs inte upp för att de dricker zero produkter. Men visst, stärker det självkänslan så fortsätt drick zero
Citera
2024-06-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Nej, bevisbördan ligger på dig.

Du vet alltså inte vad bevisbörda är.
Citera
2024-06-20, 01:45
Medlem
Citat:
Jojomensan och den ligger alltid på den som förespråkar sötningsmedel, dvs den suspekta typen i sammanhanget i.e. du.

Nej, det är personen som påstår att sötningsmedel orsakar cancer som har bevisbördan.
Citera
2024-06-20, 01:49
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Nej, det är personen som påstår att sötningsmedel orsakar cancer som har bevisbördan.

Alla som inte är bakom flötet vet det och du har fått länkar. Det är bara du som har en bögig aspartam-agenda och dessutom inte kan läsa. Icke mitt problem. Det är bevisat att man blir dum i huvudet av sötningsmedel också förresten och det slår sig säkert på läsförståelsen i bland.
Citera
2024-06-20, 01:53
Medlem
Citat:
Alla som inte är bakom flötet vet det och du har fått länkar. Det är bara du som har en bögig aspartam-agenda och dessutom inte kan läsa. Icke mitt problem. Det är bevisat att man blir dum i huvudet av sötningsmedel också förresten och det slår sig säkert på läsförståelsen i bland.

Nej, det är inte bevisat. Och jag har fått länkar, som inte sa att sötningsmedel orsakar cancer, jag läste dom. Börjar annars bli lite tröttsamt med bög-kommentarerna, men vill du verka riktigt korkad hindrar jag dig inte.
Citera
2024-06-21, 10:43
Bannlyst
Har alltid gillat Pepsi Max och har alltid trott att den var godare för att den innehöll mer socker.

Idag fick jag alltså reda på att detta är den sockerfria varianten av deras produkt

Den enda sockerfria varianten av en läsk som kan vara godare än originalet.
Citera
2024-06-21, 10:54
Medlem
ValkPaddas avatar
Det är lite kul när folk skriker att sötningsmedel är gravt cancerframkallande, men studierna som länkas säger

Citat:
possibly carcinogenic to humans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in