2023-01-16, 11:01
Medlem
BigFatCones avatar
Typiskt Sverige. Istället för att göra det lättare att göra "det rätta" valet, så gör vi det fördjävligt att välja "fel" istället. För vi vet att folk kommer ändå att göra som dom vill, och vi behöver ju fortfarande ohyggliga mängder skattekronor för att ro det här skeppet som kallas "Explosiv befolkningsökning" i hamn.

För ju fler som bor i ett land, desto mer måste ju skattekronorna räcka till. Sverige är ju byggt på att mer eller mindre alla jobbar och betalar skatt, och således behöver man ta ut en mindre peng från varje person. Nu har vi massor av människor som inte jobbar, utan bara kostar skattekronor. Det går ju inte att ta skatt på bidrag. Så man höjer momsen med diverse dåliga motiveringar.
Citera
2023-01-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Typiskt Sverige. Istället för att göra det lättare att göra "det rätta" valet, så gör vi det fördjävligt att välja "fel" istället. För vi vet att folk kommer ändå att göra som dom vill, och vi behöver ju fortfarande ohyggliga mängder skattekronor för att ro det här skeppet som kallas "Explosiv befolkningsökning" i hamn.

För ju fler som bor i ett land, desto mer måste ju skattekronorna räcka till. Sverige är ju byggt på att mer eller mindre alla jobbar och betalar skatt, och således behöver man ta ut en mindre peng från varje person. Nu har vi massor av människor som inte jobbar, utan bara kostar skattekronor. Det går ju inte att ta skatt på bidrag. Så man höjer momsen med diverse dåliga motiveringar.
Så sant..därför är jag övertygad om att den vanliga momsen snart höjs tex till 26 %.
Citera
2023-01-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwixx
Helt enkel för att alkohol dödar, man behöver inget starkare argument än detta.

Sockerskatt skadar bara individen och inte hela samhället som alkohol & tobak gör.
När fettona behöver opereras och blir sjuka så drabbar det fan hela samhället. Fetton stör mig minst lika mycket som alkisar och rökare gör
Citera
2023-01-16, 11:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Så sant..därför är jag övertygad om att den vanliga momsen snart höjs tex till 26 %.
Skulle inte förvåna mig det minsta.
Citera
2023-01-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Skulle inte förvåna mig det minsta.
Förr hete det OMS å var tillfällig..den var på 4,2 %.
Citera
2023-01-16, 11:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Förr hete det OMS å var tillfällig..den var på 4,2 %.
Jo tack, jag vet att det var tänkt som en tillfällig grej. Varför minns jag inte, det jag minns är att den blev kvar.
Citera
2023-01-16, 11:12
Medlem
Extra skatt på tamigfan allt…

Innan de höjer skatterna så får de för fan börja ta bort de onödiga utgifterna.

Som många säger så vore det bättre att sänka skatten på frukt och grönt så folk har råd med det istället. Det borde gå helt i hand med vad våra extremist-veganer till politiker tycker. Men nej, det finns bara en sak som de gillar över allt annat…

MER SKATT!!!
Citera
2023-01-16, 11:12
Medlem
Toppen, då kan man finansiera en sänkning av skatten på snus.
Citera
2023-01-16, 11:16
Medlem
Att säga att det är pga att dom värnar om våran hälsa är bara skitsnack. Dom vet att sockerberoende kommer att betala mer om det krävs som dom visste att tobaksberoende skulle göra.
Citera
2023-01-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Typiskt Sverige! Myndigheterna ska lägga sig i vad folk ska dricka nu också! Den här jävla kärringen Åsa ska bara fara åt helvete!
Det blir nog bra med höjd skatt så att feta individer som dig inte har råd att köpa läsk. Myndigheterna lägger sig inte i vad du dricker för något du får fortsätta att dricka ditt skit, du får väl dra ner på godiset och chipsen istället. Det blir inte förbjudet att dricka läsk bara dyrare
Citera
2023-01-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Extra skatt på tamigfan allt…

Innan de höjer skatterna så får de för fan börja ta bort de onödiga utgifterna.

Som många säger så vore det bättre att sänka skatten på frukt och grönt så folk har råd med det istället. Det borde gå helt i hand med vad våra extremist-veganer till politiker tycker. Men nej, det finns bara en sak som de gillar över allt annat…

MER SKATT!!!
Det optimala vore väl i så fall att höja skatten på läsk och sänka på nyttiga varor. Problemet är väl att om momsen sänks på nyttiga varor så kommer inte priset att sjunka, istället kommer priset bli samma men marginalerna för handeln blir högre
Citera
2023-01-16, 11:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det blir nog bra med höjd skatt så att feta individer som dig inte har råd att köpa läsk. Myndigheterna lägger sig inte i vad du dricker för något du får fortsätta att dricka ditt skit, du får väl dra ner på godiset och chipsen istället. Det blir inte förbjudet att dricka läsk bara dyrare
Har du sett Lyxfällan nån gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in