2023-01-15, 22:22
Medlem
JustZlatans avatar
Jag undrar om det finns bidrag att få eller om man kan få försäkringspengar för att åka på en två veckor lång hälsoresa. Med hälsoresa menar jag att man åker någonstans och andas frisk och ren luft i två veckor, alltså någonstans i norra Sverige. Jag har inte råd med en sådan resa för tillfället och för min hälsas skull måste jag komma bort från den smutsiga stockholmsluften som gör mig sjuk.
Citera
2023-01-15, 23:07
Medlem
Glostrups avatar
Betalar du för en försäkring som i villkoren specificerar att försäkringsbolaget betalar ut pengar för en semesterresa om du känner att du behöver en? Nej, skulle inte tro det.

Du kan möjligen söka stipendier, det finns en mängd stiftelser som delar ut pengar för en massa olika syften. Du kan söka i länsstyrelsernas stipendiesök.

Om du inte förstår själv att det självklart inte finns gratis pengar som du kan få bara för att du känner för det, och råkar bo i Västra Blekinge så finns det kanske ändå hopp för dig tack vare Stiftelsen Sörgårdens aktivitetsfond:
Fonden riktar sig till personer med Intellektuell funktionsnedsättning, utvecklingsstörning eller förståndshandikapp, folkbokförda i Västra Blekinge (Karlshamn Olofström eller Sölvesborg). Målet är att ge personer i denna grupp bidrag till att kunna genomföra en semesterresa eller gå på kultur- eller sportarrangemang.
Citera
2023-01-15, 23:10
Medlem
Vad lever man i för fantasivärld om man ens tänker i dom här banorna. Tror du att FK är som bratsens farsas plånbok... IQ plastdunk
Citera
2023-01-15, 23:26
Medlem
JustZlatans avatar
Om jag har läkarintyg på att jag måste vistas i en hälsosam luftmiljö i två veckor då?
Citera
2023-01-15, 23:31
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om jag har läkarintyg på att jag måste vistas i en hälsosam luftmiljö i två veckor då?

Då visar du det intyget för ditt fantastiska försäkringsbolag, och får en rejäl summa utbetald så att du kan åka på din semester. Kan du inte berätta för oss vilket bolag det är och hur mycket premien kostar för den försäkringen?
Citera
2023-01-15, 23:33
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Jag undrar om det finns bidrag att få eller om man kan få försäkringspengar för att åka på en två veckor lång hälsoresa. Med hälsoresa menar jag att man åker någonstans och andas frisk och ren luft i två veckor, alltså någonstans i norra Sverige. Jag har inte råd med en sådan resa för tillfället och för min hälsas skull måste jag komma bort från den smutsiga stockholmsluften som gör mig sjuk.

Det kallas i folkmun för friskvårdsbidrag.

Välkommen.
Citera
2023-01-15, 23:37
Medlem
quts avatar
Citat:
Ja och sen får du hoppas på en massa tur att inte kön är för lång.

Frisk luft finns ju i skogen och det finns det mycket av hhaahahahaa Lycka till.
Citera
2023-01-15, 23:50
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Hej

Prova att vandra i skogen en timme varje dag.

Du kommer bli förvånad över hur frisk luft det är där.

Sitt gärna på en stubbe någon halvtimme så börjar det komma fram djur så kan du titta på dem och meditera lite

Helt gratis, behövs inga stipendier

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in