Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-01-19, 21:34
  #85
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Björnen var väl trött på allt jävla springande av en massa skjutglada idioter på sina marker......och det kan man ju förstå!
Det förstås.
Citera
2023-01-27, 12:18
  #86
Medlem
Inte för att vara den som är den, men låter det inte lite konstigt, särskilt såhär års? Nog för att björnen kan bli väckt om man klampar rätt in i idet, det har man fått lära sig. Men då biter den ju där och då.

Nu har den alltså sprungit efter, nafsat denna man i handen men slutat och lufsat iväg efter att en hund puttat bort (!) den.

Nåja, den kanske var sömnig…
Citera
2023-01-27, 13:18
  #87
Medlem
Efter en björnattack, där björnen påstås ha knuffat omkull mannen ifråga och bitit honom, så borde det ju gå att se spår efter tumultet. Såg i en jakttidning att man fortfarande är osäker på att han har blivit angripen av en björn. Men som sagt, det borde finnas spår i terrängen som kan avslöja vad som har hänt.
Citera
2023-01-27, 16:46
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Efter en björnattack, där björnen påstås ha knuffat omkull mannen ifråga och bitit honom, så borde det ju gå att se spår efter tumultet. Såg i en jakttidning att man fortfarande är osäker på att han har blivit angripen av en björn. Men som sagt, det borde finnas spår i terrängen som kan avslöja vad som har hänt.

Björnens ide borde gå att finna om det nu var björn.
Personlige tror jag angreppet var annat djur.
Citera
2023-02-05, 13:40
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Björnens ide borde gå att finna om det nu var björn.
Personlige tror jag angreppet var annat djur.

https://www.jaktjournalen.se/ide-hit...ades-av-bjorn/
Citera
2023-02-06, 12:57
  #90
Medlem
supremanics avatar
Inte bara ett, utan två iden hittade i närheten.

ur Norrteljetidning:
Citat:
Jägaren Johan Johansson blev biten av en björn. Det konstaterar länsstyrelsen efter en utredning.

– Fältpersonal hittade två björniden i direkt anslutning till platsen för incidenten, säger Jonas Bergman på länsstyrelsen.

Vore intressant att få veta mer detaljerat om det var hunden som spelade en avgörande roll för att trigga attacken eller inte.
Citera
2023-02-07, 13:35
  #91
Medlem
Tribe^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Inte bara ett, utan två iden hittade i närheten.

ur Norrteljetidning:


Vore intressant att få veta mer detaljerat om det var hunden som spelade en avgörande roll för att trigga attacken eller inte.

Wow, det var oväntat har alltid behandlat både Edsbro björnen och den gamla Gillberga björnen som lite en anomali antar att jag får ändra min uppfattning lite nu.
Citera
2023-02-13, 09:46
  #92
Medlem
Nu är det fastslaget en gång för alla att det var en björn.

https://www.jaktojagare.se/kategorie...ckerade-johan/
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback